Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Ah, där ser man, jag bad om en Ålandsflagga eftersom jag tycker Ålänningarna förtjänat det men jag visste inte att den redan fanns. (y);)
Jag vet inte vad jag vill ha, kan man få ett frågetecken??
 
  • Gilla
  • Haha
ToRy och 2 till
  • Laddar…
Man behöver inte vilja ha något. Man kan vara nöjd med som det är.
 
T ToRy skrev:
Jag håller mig onegativ till premium med betalning, så länge man INTE försämrar för gratisanvändare, vilket Marlén skriver inte planeras. (Fortsätt att inte planera det. ;) ) Dock är ju den där reklamgränsen som ändrades från 7 dagar till 24 timmar och sen till 48 en försämring, eller hur...?
Helt okej kan jag tycka om man dessutom inför nya funktioner i premium först och sedan med viss fördröjning i gratisversion.

Ser inget problem med reklamen, så länge den håller sig på en vettig nivå. Vettig nivå är oökad mängd och att man inte ska behöva vänta på reklam som visas eller klicka sig förbi reklamen. Scrolla sig förbi är inget problem.

Det jag är negativ till är det här med att användare som gödslar med gillanden och bilder m.m blir uppgraderade till premium. Det KAN leda till okynnesgillanden och en massa onödiga bilder och inlägg, vilket definitivt inte är önskvärt. Den tanken tycker jag ni borde tänka om. Absolut någon form av belöning till medlemmar som bidrar till forumet, men inte på det sättet.

Så tänker jag...

Edit. Inser att jag formodligen - förhoppningsvis - tänkte fel vad gäller att gillanden kan ge premium. Tänkte att om man gillaR en massa inlägg kan man få premium, men antar att det är om man gillaS av andra som man får premium? Helt okej i så fall, dock är jag fortfarande negativ till att publicerande av bilder och inlägg ska ge premium.
Dom måste ju smöra för dom som gjort flest inlägg och skriver mest annars risk för dålig stämning.
Tyvärr går Byggahus åt helt fel håll. Liten klick som skriver mycket med sämre innehåll.
 
Staffans2000
T twoody skrev:
Dom måste ju smöra för dom som gjort flest inlägg och skriver mest annars risk för dålig stämning.
Tyvärr går Byggahus åt helt fel håll. Liten klick som skriver mycket med sämre innehåll.
Lilla klicken här!.
Smöra, skulle jag inte kalla det. Tre av mina inlägg raderade igår. Staffexercis, är en bättre benämning:D.

Lillklicken
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Nyfniken och 3 till
  • Laddar…
T twoody skrev:
Dom måste ju smöra för dom som gjort flest inlägg och skriver mest annars risk för dålig stämning.
Tyvärr går Byggahus åt helt fel håll. Liten klick som skriver mycket med sämre innehåll.
Om det inte skulle vara risk för dålig stämning skulle man nästan kunna ana lite traditionell bitterhet i ditt inlägg? ;)

Vilket av innehållet upplever du som sämre?
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Om det inte skulle vara risk för dålig stämning skulle man nästan kunna ana lite traditionell bitterhet i ditt inlägg? ;)

Vilket av innehållet upplever du som sämre?
Bitter för vad ?
Ett konsumentforum om man nu fortfarande kan kalla detta det ska väl vara lika för alla.
Detta är inte det forumet jag hittade för många år sedan nu är det mer toppstyrt och inriktat på att dra in så mycket stålar som möjligt till forumägarna.
 
nino nino skrev:
Jag har väl Dalarnas flagga som profilbild :thinking::D?
Nej, det där är något helt annat. Jag trodde först det var något klet som satt på skärmen men så var det visst inte :crysmile:
 
  • Haha
nino
  • Laddar…
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
Jag trodde först det var något klet som satt på skärmen men så var det visst inte
Nåt skit är det iallafall.
 
T twoody skrev:
Bitter för vad ?
Ett konsumentforum om man nu fortfarande kan kalla detta det ska väl vara lika för alla.
Detta är inte det forumet jag hittade för många år sedan nu är det mer toppstyrt och inriktat på att dra in så mycket stålar som möjligt till forumägarna.
Men anser du att innehållet blivit tunnare? Alltså engagemanget från medlemmarna och att det postas trams för att klättra på listor?
 
FredrikR FredrikR skrev:
Men anser du att innehållet blivit tunnare? Alltså engagemanget från medlemmarna och att det postas trams för att klättra på listor?
Ja jag upplever att det är en liten grupp som skriver otroligt mycket, mycket är bra men får en känsla av att det är hålla med eller så är man fiende mot Byggahus.
Jag personligen tycker inte forumägare och moderatorer ska få skriva i trådar där dom kan ta bort inlägg för då kan dom censurera som dom vill.
Vissa personer kan skriva lite vad som helst utan att det tas bort, mycket högre i tak för vissa .Blir lite av en elit på forumet som i mitt tycke tar för stor plats.
 
Du låter definitivt bitter över något som har gått emot dig. Men du har rätt, jag har också uppfattat att klimatet har hårdnat med åren. Förr kunde kan diskutera sakligt och respektfullt, även om det gällde olika uppfattningar i en fråga. Det var aldrig bråk kring rena fakta vad jag minns. Enstaka undantag fanns givetvis. Idag börjar byggahus likna facebook där folk slänger ur sig korta och ej underbyggda påståenden och trollar i trådar bara för att det är kul. Det är därför bra att byggahus har moderatorer för att det inte ska skena. Men detta är OT i denna tråd.

On topic är det givetvis upp till var o en ifall man vill ge byggahus ett bidrag, likt att prenumerera på en tidskrift. Behöver det motiveras?
 
  • Gilla
Guzzi och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
@twoody Du låter bitter och orättvist behandlad, det är vad du förmedlar genom det du skriver. Ingen positivitet alls.

Självklart måste forumägare och moderatorer få skriva i de flesta trådar, annars kan man ju inte berätta vilka åtgärder man vidtagit t ex. Det är viktigt för transparensen. Det kan finnas enstaka undantag. En sida jag själva var moderator i under många år hade spärrat moderatorer för att skriva i forumets dedikerade feedback-tråd. Där kunde enbart ägarna och forumledarna skriva.

Om du tänker efter själv upptäcker du säkert orimligheten att man skulle begränsa vad medlemmarna skriver, annat än rena regelbrott. Det är väl bra med hög aktivitet så länge innehållet är bra, annars finns paragraf 4.8 i reglerna som ger utrymme för rensning:

§ 4.8 Kvalitet, inte kvantitet
Driv diskussionen framåt och motivera dina åsikter. Har du inget konstruktivt att säga, säg inget. Att skriva bara för att få många poster leder ingen vart. Meningslösa inlägg gör det svårare att hitta det som är värdefullt och innebär att man slösar med andra människors tid.


Vissa erfarna medlemmar kommer alltid vara duktigare att lära sig var gränserna ligger för vad man kan skriva och beroende på läggning ligga närmare regelbrott än andra och det kan kanske uppfattas som särbehandling, men är det inte i verkligheten. Vissa saker kan vara svårmodererade och personligen föredrar jag "hellre fria än fälla", det brukar bli bäst för kreativiteten och stämningen.

Tycker du man ska ha en inläggsmotbok, där man bara får skriva ett begränsat antal inlägg per månad? Det låter nästan så. Aldrig gillat motböcker, varken här eller annorstädes.

Avslutningsvis vill jag påpeka en viktig sak som är lätt för många att missuppfatta; moderatorer kan omöjligen läsa alla inlägg så de är beroende av att regelbrott anmäls. Ser ni skräpinlägg, anmäl, annars kanske det aldrig upptäcks och kan åtgärdas. Reglerna finns där av en anledning men fungerar bara om medlemmar anmäler fel och moderatorerna följer regelverket fullt ut vilket inte alltid är givet beroende på personlig läggning och den fingertoppskänsla som alla bra moderatorer måste besitta. Det måste alltid finnas ett visst tolkningsutrymme.
 
Redigerat:
  • Gilla
harry73 och 3 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
@twoody Du låter bitter och orättvist behandlad, det är vad du förmedlar genom det du skriver. Ingen positivitet alls.

Självklart måste forumägare och moderatorer få skriva i de flesta trådar, annars kan man ju inte berätta vilka åtgärder man vidtagit t ex. Det är viktigt för transparensen. Det kan finnas enstaka undantag. En sida jag själva var moderator i under många år hade spärrat moderatorer för att skriva i forumets dedikerade feedback-tråd. Där kunde enbart ägarna och forumledarna skriva.

Om du tänker efter själv upptäcker du säkert orimligheten att man skulle begränsa vad medlemmarna skriver, annat än rena regelbrott. Det är väl bra med hög aktivitet så länge innehållet är bra, annars finns paragraf 4.8 i reglerna som ger utrymme för rensning:

§ 4.8 Kvalitet, inte kvantitet
Driv diskussionen framåt och motivera dina åsikter. Har du inget konstruktivt att säga, säg inget. Att skriva bara för att få många poster leder ingen vart. Meningslösa inlägg gör det svårare att hitta det som är värdefullt och innebär att man slösar med andra människors tid.


Vissa erfarna medlemmar kommer alltid vara duktigare att lära sig var gränserna ligger för vad man kan skriva och beroende på läggning ligga närmare regelbrott än andra och det kan kanske uppfattas som särbehandling, men är det inte i verkligheten. Vissa saker kan vara svårmodererade och personligen föredrar jag "hellre fria än fälla", det brukar bli bäst för kreativiteten och stämningen.

Tycker du man ska ha en inläggsmotbok, där man bara får skriva ett begränsat antal inlägg per månad? Det låter nästan så. Aldrig gillat motböcker, varken här eller annorstädes.

Avslutningsvis vill jag påpeka en viktig sak som är lätt för många att missuppfatta; moderatorer kan omöjligen läsa alla inlägg så de är beroende av att regelbrott anmäls. Ser ni skräpinlägg, anmäl, annars kanske det aldrig upptäcks och kan åtgärdas. Reglerna finns där av en anledning men fungerar bara om medlemmar anmäler fel och moderatorerna följer regelverket fullt ut vilket inte alltid är givet beroende på personlig läggning och den fingertoppskänsla som alla bra moderatorer måste besitta. Det måste alltid finnas ett visst tolkningsutrymme.
Precis detta jag menar nu skriver jag något som jag upplever är negativt på bygga hus och då skulle jag vara bitter eller vara orättvist behandlad.
När moderatorer tar bort inlägg i trådar som går i mot deras tyckande så tycker jag inte det är någon fingertoppskänsla direkt.
Och det händer ofta, sen vissa trådar där moderatorer och topplista medlemmar skriver mycket i så är det helt annorlunda.
Och 4.8 om den skulle vara något folk på detta forum följde så skulle säkert 90% modereras bort.
 
Redigerat:
  • Gilla
BigR
  • Laddar…
MultiMan
Jag anmäler en hel del inlägg och nej, §4.8 behöver inte påpekas särskilt ofta, men det händer, senast idag med inlägg av typen "meeen, va faaan!". Då även §4.5. 90%? Absolut inte.

Jag skrev hur moderatorer bör vara, inte hur alla är. Ingen är perfekt och ibland finns det olämpliga kandidater. Överlag fungerar det bra på Byggahus, enligt min uppfattning. Jag har anmält moderering ett antal gånger, mest tidigare och en särskild person, men det har absolut blivit bättre så det är nog något år sedan nu.

Du får nog vara mer precis med ditt påstående att det skulle modereras pga olika åsikter i sakfrågor, för det bryter mot all form av modereringsetikett. Men skriv inte om det här utan anmäl inläggen eller skriv ett PM till ansvariga istället.

Du skriver "om" §4.8 skulle vara en regel. Det verkar som att du inte läst de regler som finns och då blir det svårt att göra rätt eller tycka en massa om modereringen om man inte kan dessa. Det är alla medlemmars skyldighet att läsa på reglerna innan man börjar skriva inlägg på ett forum.

Edit: Lagt till saker som vanligt.
 
Redigerat:
Ingen kommentar kring Premium men konsekvensen av att ni sänker tidsintervallen då man får reklamfritt utifrån hur ofta man skriver inlägg är mindre bra då det kommer generera ännu mera nonsensinlägg. Ett problem som jag ser det med BH är att kvaliteten på inläggen har sjunkit över tid och att de flesta trådar spammas av tjafs och OH-inlägg. Detta kommer nog att öka mer pga ovan.
 
  • Gilla
erikgöteborg och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.