Tyg
93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch, 295 g/m² och förstärkta med Cordura på knäfickor etc

Grabben och hans fru har köpt hus och bett mig hjälpa till att renovera. Självklart ställer man upp men vad skall jag ha på mig. Det blir mycket jobb och jag har bara jeans och det känns inte så bra. Ett par riktiga hantverksbyxor skulle sitta fint.
 
Byxorna är tillverkade av dobby med 93% polyamid och 7% elastan, har en vattenavvisande finish och 4-vägsstretch.

Har genom åren använt mig av Fristads snickarbyor, med åren har dock kroppen växt i färdriktningen och även ledvärk har bidragit till en ökad stelhet, att få ett par bra snickarbyxor i stretch hade varit drömmen att få prova, vet hur skönt detta materialet är i mina vanliga jeans.
 
Tyg
93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch, 295 g/m²

Motivering
1:a Oktober flyttar jag, sambo & hund in i vårt första hus, huset ser ut som när det byggdes 1977 & jag har tummen mitt i handen.. Nu försöker jag intensivt lära mig så mycket som möjligt inom renovering för att ta mig an mycket själv när budgeten är stram! Så ett par byxor hade gjort mig glad!
 
Byxan är tillverkad av: 93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch

Som nybliven husägare med planer på att bygga både trädäck, staket och annat behöver jag ett par ordentliga byxor för jobbet. Delvis också för att lura grannarna att jag vet vad jag gör men främst för den goda komforten och praktiska lösningarna ;)
 
Tyget är 93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch, 295 g/m²
Egentligen är det kanske min fru som blivit mest glad då kontot för förstörda vardagsbyxor försvunnit. Då jag ofta fått höra, köp dig ett par riktiga jobbebyxor. Oh visst hade det varit härligt med ett par riktigt funktionella byxor, det hade underlättat mycket.
Mvh//Gert
 
Svar: 93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch

Jag har fått ärva ett hus efter att min mor gick bort i cancer. Nu blir jag och min ”särbo” snart sambos, men först efter en rejäl renovering. Skulle vilja ge henne dessa fina arbetsbyxor, när vi tillsammans jobbar för en gemensam framtid.
 
Svar :93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch, 295 g/m²

Jag har endast ett par slitna Jeans att jobba i, när jag renovera Hhem/Hhus/Ladugård/Bodar

Mvh Anders Johansson
 
93%polyamid 7% elastan
Jag behöver ett par rejäla arbetsbyxor med bra knäskydd för mina dåliga knän då jag renoverar ett gammalt hus.
Janne
 
ventilation.
Byxan finns även i dammodell, så alla kan delta i tävlingen!

Totalt värde: ca 2.200 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna hantverksbyxan, i ett inlägg i den här tråden.
Fråga: Vilket tyg är byxan tillverkad i?
Svaret hittar du här: Workerwear.se

Vinnaren utses fredagen den 11 sep. Kontrollera gärna att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vinsten skickas till vinnaren direkt från workerwear.se. Vi tackar workerwear.se för att de sponsrar den här tävlingen.[/QUOTE]

Svar:

Tyg
93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch, 295 g/m2
Xet och jag ska bygga ett attefallshus tillsammans och den som behöver hålla ordning på spik o dyl är jag! - Behöver jag säga mer..? Tack på förhand! / Eva
 
Slitna och fläckiga blå arbetsbyxor med tydliga användningsspår uppvisade på ett trägolv. Slitna arbetsbyxor med fläckar och slitningar på trägolv. Tyg
93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch, 295 g/m²

Oj vilken lämplig vinst detta vore.
Försöker ta hand om radhuset från -76 efter bästa förmåga. Bygga hus är en utmärkt källa till kunskap och hjälp på vägen. Workerwear.se har kvalitetskläderna för jobbet.
Min familj hånar mig öppet för mina arbetsbyxor jag har idag. 8-årige sonens senaste dräpande kommentar: -Det svider i ögonen på mig pappa när du går omkring i dom där byxorna!
Att vinna ett par grymma ändamålsenliga byxor vore så efterlängtat.
Med workerwears byxor slipper min fru skämmas över mig på städdagarna i radhusområdet.
Jag kan bli en bättre hemmafixare med alla praktiska fickorna och de funktionella detaljerna på byxorna.
Slitna och fläckiga blå arbetsbyxor med tydliga användningsspår uppvisade på ett trägolv.
 
Byxan är tillverkad av: 93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch

Börjar nu bli kyligt om benen på morgonen då jag bara har kortbyxor i arbetsmodell
 
yg
93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch, 295 g/m²

Jag kommer att bygga ett nytt hus på tomten och behöver alla små bäckar som kommer in
 
Tyget i byxorna är 93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch, 295 g/m².

Vad skall jag då med ett par nya byxor till, jag har ju redan ett par?
Tja, mina gamla är möjligen moderna, med sönderrivna ben som nyaste jeans.
Men de börjar bli lite för slitna för att göra sitt jobb när jag gör mitt.
 
K
Tyget är: 93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch, 295 g/m²

Mina gamla blåkläder-byxor spack i baken efter 8 års slitage. Ett par nya ska nog kunna hålla livet ut!!
 
Tyg
93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch, 295 g/m²

Det skulle vara grymt att få nya fräscha jobbarbyxor så jag ser bra ut när jag jobbar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.