Kanske kan få låna er sen när ni är klara, har en hel del jag behöver få gjort :geek:
 
  • Haha
Isak90
  • Laddar…
Hej!

Idag började jag med att sova bort halva dagen efter nattens jobb..:rolleyes:

Sedan fick jag lagt i distanser och påbörjat najning av kantbalken och när farsan slutade jobbet fick vi lagt ut resten av mattorna.:)

Byggplats med isolering och distanser för grundarbete, med närbild av kantbalk och upplagda armeringsmattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Installation av första kantbalken med distanser och påbörjad armering på isoleringsplattor i ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inställningsarbeten på en husgrund med armeringsjärn, distanser och utlagda värmeslingor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Installation av golvvärme med rör och distanser på en isolerad betonggrund under byggnation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Utlagd värmeslingor på isolering ovanför kantbalk i byggprojekt, med omgivande grönska och byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Konstruktion av kantbalk med distanser och armeringsnät på en grund med isoleringsmattor i ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Grund med kantbalkar och utlagda värmeslingor för golvvärme i byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Grund för byggnad med kantbalkar och pålagda värmeslingor redo för betonggjutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
Goelette och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
Kör du inga villa-byglar och bara två järn i voten?
Skönt med skiftgång så man får mycket tid att bygga! :)

Jag körde 4x16 i voten och byglar till vår platta på utbyggnaden, troligen ordentligt överdimensionerat, men typ ingen kostnad ändå :)

edit; Har du förberett för tilluft till kamin? :)
 
Har du dragit ut tomrör till en framtida badbalja samt till belysning på trädecket typ 20 mm samt pexrör för vattenuttaget på båda sidor om huset?
Själv har jag möjlighet att välja varmt eller kallt vatten i trädgårdsslangen, för att snabbt fylla barnpoolen med 35˚ vatten.
 
Redigerat:
  • Gilla
raspen86 och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Kör du inga villa-byglar och bara två järn i voten?
Skönt med skiftgång så man får mycket tid att bygga! :)

Jag körde 4x16 i voten och byglar till vår platta på utbyggnaden, troligen ordentligt överdimensionerat, men typ ingen kostnad ändå :)

edit; Har du förberett för tilluft till kamin? :)
Nä inga byglar, dock blir det 4x12 i voten.:)

Ja det är perfekt, hade nog inte kommit häften så långt om jag jobbat 7-16..:seenoevil:

Ja det var rejält!:p

Nä ingen tilluft, blir en dubbelmantlad skorsten så tilluften går via den.(y)

//Fredrik
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
L Leif i Skåne skrev:
Har du dragit ut tomrör till en framtida badbalja samt till belysning på trädecket typ 20 mm samt pexrör för vattenuttaget på båda sidor om huset?
Själv har jag möjlighet att välja varmt eller kallt vatten i trädgårdsslangen, för att snabbt fylla barnpoolen med 35˚ vatten.
Nej det har jag faktiskt inte gjort. Vattenutkastare blir det en på framsidan utanför tvättstugan/garaget och sedan en på baksidan utanför garaget/köket. :)

Belysning är det dragit tomrör för på framsidan, inget på baksidan. Tänkte gå via väggen alternativt gräva mig ner för jag har ett extra tomrör från markskåpet till huset så jag kan komma åt från båda håll där.

Men jag har dragit två 20mm tomrör för golvvärme i ett framtida uterum.:)

Varmvatten på utsidan lät smidigt, man kanske skulle satt en utkastare med varmvatten på baksidan också.(y)

//Fredrik
 
Hej!

Idag har jag najat, najat och najat lite till!

Nä men nu är järnen till kantbalken på plats förutom framför porten där det ska kapas ut för ett kantjärn. Fick lagt elslingan till golvvärmen i badrummet. Gjöt också fast brunnarna med betong så de står stadigt.

Najad armeringsjärn och stödskor förberedda för gjutning av kantbalk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Armeringsjärn på kantbalk med förberedd golvvärmeslinga i röd plast och makadam i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Golvvärmeinstallation med rör, nätdetaljer och fastgjutna golvbrunnar i byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Installation av golvvärme med röda värmerör och kantskydd fastgjutet i betong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nät av rostiga armeringsjärn fästa på en vit isoleringsskiva, detalj från byggplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Golvvärmeinstallation med fastgjuten brunn i betong, omgiven av armeringsjärn och värmeslingor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Installationsprocess av golvvärme med röda värmeslingor på isolering och förstärkningar i kantbalkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Förberedelse av kantbalk med armeringsjärn och installerad golvvärmeslinga på byggarbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Förberedelse för gjutning av fundament med kantjärn och golvvärmeslingor utlagda på isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fortsättning imorgon, känns som att det blir en lång dag. Det som återstår är kantjärn till garaget, inled termostat för elvärmen(var inte med i kartongen), lite najning av mattor samt återfyllning med makadam.

//Fredrik
 
  • Närbild på kantjärn och armeringsnät som är förberedda för gjutning av betong, med synlig golvvärmeslinga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
boschkenta och 6 till
  • Laddar…
Hej!

Nu är allting klart för gjutning imorrn!:)

Fick lite dåligt med bilder på återfyllningen mot elementen men det är färdigt hela vägen runt.:)

Gjuten grund med värmeåterfyllning och synliga delar av värmeinstallation inför betonggjutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Förberedelse för gjutning med nät för värmeslingor och kantjärn längs betongform.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Termostat till elslingan på plats.
Förberedelse för gjutning med armeringsjärn, värmeslingor och gjutningsformar på ett bygge.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Kantjärnet till garaget.
Förberedelse av gjutning med armeringsjärn, uppvärmda sladdar och kantjärn vid en grund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Förberedelser för gjutning med armeringsjärn, elslinga, kantjärn och träform på grusunderlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Förberedelse för gjutning med armeringsjärn, termoelement och grus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Förberedelse för gjutning med armeringsjärn, elslingor och kantjärn synliga på en byggarbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Förberedd gjutningsplats för betong med armeringsjärn, elslingor och kantjärn i skymningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gjorde också en liten form ifall det blir någon betong över. Men det blir det säkert inte bara för att jag har förberett:crysmile: Tänkte ställa minireningsverket på den.
Förberedelse för gjutning med en liten träform och armeringsjärn, täckt av plast, i skymningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så imorrn kl 07 smäller det!:)

//Fredrik
 
  • Gilla
  • Wow
enoch85 och 20 till
  • Laddar…
Vi håller tummarna!
 
  • Gilla
Isak90
  • Laddar…
JanneJanne123
Onödigt att skriva till dig som är så enormt duktig på att dokumentera med bilder, men glöm inte att fota mycket imorgon, vi är många som är nyfikna!
 
  • Gilla
postkontrollen och 3 till
  • Laddar…
Instämmer, LYCKA TILL!! :D
 
  • Gilla
hegr och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
En maskeringstejp på järnet vid garaget före gjutning bara så kan ni slabba på med betong sedan!
 
  • Gilla
boschkenta och 3 till
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
En maskeringstejp på järnet vid garaget före gjutning bara så kan ni slabba på med betong sedan!
Fixat!
Nyinstallerad golvvärme med röda rör på armeringsnät vid ett byggprojekt, omgivet av grus och träramar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
boschkenta och 7 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Härligt!
Och fint väder ser ni ut att få oxå
Lycka till idag!
 
  • Gilla
Isak90
  • Laddar…
Hej!

Ja idag var det dags! Strax före 07 började vi fylla betongen!:)

Det lär väl behövas ett par inlägg för att få plats med bilderna men vi börjar!:p

Fick ordnat med en vattentank eftersom jag inte har borrat än. 15 kubik borde räcka ett tag.(y)

Betongarbete pågår med en stor grön betongbil och en arbetare som övervakar gjutningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Betongbil häller ut betong för byggprojektets grundarbeten tidigt på morgonen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vi började med kantbalkarna.

Förberedelse för betonggjutning med armeringsjärn och slangen till vattentanken på en byggarbetsplats vid gryning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Grunden för ett byggprojekt med armeringsjärn och röda märkningar för gjutning av betongkantbalkar i morgonsol.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Upprättade armeringsjärn och slangen för golvvärme på en färdigställd betongplatta i gryningens ljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Grundplatta med armeringsjärn och värmeslingor redo för att gjuta betong, byggarbetsplats i skymning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Färsk betong hälls över armeringsjärn för kantbalkar i pågående byggprojekt med vattentank i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gjutning av kantbalkar på byggplats med armeringsjärn, slangar och en betongbil i bakgrunden på morgonen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gjutning av betong i kantbalkar på byggplats med armering synlig och vattenslang i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Färsk betong hälls över armeringsjärn i soluppgången under en byggprocess.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nylagd betong för kantbalkar med armeringsjärn, på en byggplats tidig morgon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyfylld betong för grunden i ett byggprojekt med soluppgång i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyutgjuten betong för kantbalkar i soluppgång med slät yta och grus runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nylaggd betong med synliga armeringsjärn, kantbalkar, och ledningar på en byggarbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyligen gjuten betongplatta för husgrund med kantbalkar och byggutrustning i solig miljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hällning av betong till kantbalkar på en byggarbetsplats med arbetare, en betongbil och en vattentank.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nylagd betong i soluppgången vid byggplats med startade kantbalkar och vattenspridare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyutgjuten betong för grund med kantbalkar och installationer, solig byggarbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyutgjuten betong för kantbalkar i byggprojekt med verktyg och grus i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyligen gjuten betongplatta med armeringsjärn och landsbygd i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ser att det blev en del bilder ändå, jag gick med slodan så det kändes som att det blev alldeles för lite bilder.:rofl:

Fortsättning i nästa inlägg!:)

//Fredrik
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.