ullberg
findus42 findus42 skrev:
Jag blir upprymd av ”speldosan”. Dels på grund av tankearbetet jag kan se bakom. Dels av den rena meningslösheten i projektet. Människor som lägger så mycket kraft på ingenting får mig att hoppas på mänskligheten. Inget hånskratt. Ren respekt.
Mvh Findus
nu vet jag inte om du faktiskt bara sett 42s av Martin Wintergatan Molin eller om ditt skratt fick dig att dyka ner i det ”rabbit hole” av försök, vånda, stretande och total lycka som denna, imho underbara, människa delar med sig av - men din summering kunde jag som följt honom i flera år knappast gjort bättre...

Lika lite som jag, ens om jag var en ekonomiskt oberoende filantrop, skulle kunna leva upp till hans sökande efter perfektion, imponeras jag omvänt astronomiskt mycket av just detsamma - jag sitter som klistrad och tittar 25 min på hur han medelst plastidip försöker dämpa resonansen i sina ”over engineered” kulfång - utan att veta om jag egentligen försöker lära mig något eller bara vill följa med på resan...

när (om?) han någonsin drar igång sin World tour är jag en självskriven besökare!

edit: n.b. - ovan klipp visar en mycket tidig iteration av marble machine, kolla gärna in senare videos och var han/teamet är nu med MMX - utvecklingen har verkligen gått framåt!

/U
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Hellacopter och 7 till
  • Laddar…
Ingen fredagsfräckisar?
 
A anis16 skrev:
Ingen fredagsfräckisar?
Grafisk bild av gröna ärtor med en fras som spelar på ord, både i bild och text, framhäver ärtans natur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
calibramicke och 4 till
  • Laddar…
findus42 findus42 skrev:
Vad är roligt ???
Mvh Findus
Tyckte inlägget nedan sammanfattande det rätt bra. Folk är trevliga och det är ett så stort problem att man skriver en insändare? :thinking::rofl:

Utsättaren Utsättaren skrev:
Att det inte blir svenskare än så? I Sverige är det ju ingen garanti att man känner någon alls i sin trappuppgång.

Jag ser fram emot när Coronarestriktionerna hävs så vi kan gå tillbaka till fem meters distans eller mer istället för de två vi har idag.
 
A anis16 skrev:
Ingen fredagsfräckisar?
Ok då, två killar sitter och väntar vid en mottagning för spermadonation som ligger vägg i vägg med barnmorskemottagningen, in kommer en ung tjej som ser sig omkring med lätt panik i blicken.
En av killarna säger: du, du har gått fel, barnmorskan är på andra sidan.
Hon, med mera panik i blicken och läpparna hårt sammanpressade, mmmgrrllmmmm...
 
  • Haha
  • Gilla
lordi och 2 till
  • Laddar…
Då det varit några repriser härinne senaste dagarna, kör jag på temat :) Vissa saker har ju en poäng även andra och tredje gången de visas.. ;)

Fredagsfräckis:

Tecknad bild på personer som sitter i väntrummet på en akutmottagning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Violina och 3 till
  • Laddar…
Illustration av en fisande figur med texten "Farting helps reduce high blood pressure and is good for your health.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Violina och 1 till
  • Laddar…
Skärmavbild av ett Twitter-inlägg från Dad Jokes med en ordvits om en dvärg som klättrar ner från ett fängelsemur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 6 till
  • Laddar…
findus42 findus42 skrev:
Algoritmen vet mer om mig än jag tror :surprised:. Fyrtiotvå sekunder in i klippet började jag skratta hysteriskt när jag fattar vad jag tittar på. Slutar inte förrän ljuset släcks.
Håll tillgodo.
[media]Mvh Findus
Martin är grym, har följt honom länge. Grym låt men maskinen fungerade i princip inte utan de fick klippa ihop videon av många försök. Han påbörjade då version 2 kallad MarbleMachineX (MMX). Ett projekt som nu tagit mer än 2år och följs av nästan 2miljoner prenumeranter.
Martin byggde första maskinen i källaren ute i Göteborg södra skärgård.
 
  • Gilla
BengtH och 1 till
  • Laddar…
En truck flyttar en kista i en korridor vid ett kylrum i krematorium.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Då blir det ju ännu mer överbelastat :crysmile:
 
  • Gilla
Violina och 2 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
[bild]

Då blir det ju ännu mer överbelastat :crysmile:
Inte mkt humor där. Risk för en död groda...
Den avlidne måste kremeras eller gravsättas inom en månad från dödsfallet.
Kremeras man kan man däremot skjuta på begravningsakten ganska länge.
Exfrun är begravningsentreprenör...
 
Om man skjuter på begravningsakten lär det bli både tidningsrubriker och att skaka galler ;)
 
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Om man skjuter på begravningsakten lär det bli både tidningsrubriker och att skaka galler ;)
Skarpskjutning på begravning är humor känns som något från Lucky Luke...
 
A
altaxis altaxis skrev:
Inte mkt humor där. Risk för en död groda
Död padda som ligger på en spade med platt mage och utsträckta ben.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
[bild]
Observera som sagt att den avlidne måste kremeras eller gravsättas inom en månad från dödsfallet :crysmile::crysmile::crysmile::crysmile:
 
  • Haha
altaxis och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.