useless useless skrev:
Man gjorde ju ett test före sommaren med 'Byggahusvänner'. Jag antar att den nya affärsmodellen bygger på hur många som hakade på då och vad den genomsnittliga vännen betalar?

Frågar man så vill såklart ingen betala.
Att ingen vill betala så är det naturligtvis.
Jag är inte negativ till en premiumtjänst. Om man inte vill betala så behöver man inte. De flesta inser att man måste betala. Och gör det också.
Använder du gratis tjänsten så betalar du ändå. Genom all reklam. Eller så betalar man för att slippa reklamen.
Själv är jag trött på reklamen
 
  • Gilla
quattro1 och 1 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Vi hade ambitionen att släppa Byggahus Premium redan igår men buggfixar och annat kom emellan. Men från och med igår så ändrade vi tiden för hur länge man räknas som ”aktiv medlem” rent tekniskt från sju dagar till 24 timmar. Därför upplever du att du ser fler annonser ”den sista tiden”.

Folk reagerar så olika på annonser. En del gillar, andra ogillar. Så här skrev Johan Gunverth för ett tag sedan och det fick mig att förstå detta.


Nu finns det en möjlighet att slippa annonser helt, inte bara inne i forumtrådar. På köpet så får man en rejält snabbare sida och lite extra funktionalitet.
Då borde ni ju lägga lite krut på att fixa dom fel som rapporterats också? Jag har klagat på appen i någon månad nu , då den lägger av så fort den ska visa reklam. Ska jag börja göra något struntinlägg varje dag bara för att kunna gå in och kolla? Då då skiter jag nog helt i det istället. Börjar få lite samma vibbar om appen som då ni helt plötsligt slängde ut tapatalk.
 
  • Gilla
Lucky2015
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jag vill förtydliga att vi inte tagit bort någon befintlig funktionalitet eller gjort någon försämring för användare som dig mexitegel. Vi har utvecklat ny funktionalitet och lanserat den för premium-medlemmar i ett försök att öka värdet på premiumtjänsten.
@Per Eskilsson: Jag får pudla lite här :). Försämringen jag avsåg var att jag inte längre kunde söka inne i en tråd. Vet inte om jag var tillfälligt blind (det har hänt förut) eller om den funktionen var borta ett litet tag? Trodde därför att det flyttat in i premium nämligen. Så. förtroendet är återupprättat :D
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Nu lägger jag ner mitt engagemang här. När man börjar debitera dem som förser sidan med innehåll kan man inte ha insett vad man håller på med. Det redaktionella innehållet är inget som drar besökare. (Dagens artikel om trådlös el tex. Man har tagit en högst tveksam artikel som man inte klarat av att översätta är ett bra exempel) Det är det innehåll som forumanvändarna bidrar med som gör att det finns läsare. Där är det stammisarna som står för en väldigt stor del av svaren. Att då debitera dessa användare blir bakvänt.

Jag gissar att det finns en del som uppskattar att jag slutar att påpeka fel i andras svar.
 
  • Gilla
Johan456 och 17 till
  • Laddar…
Är det därför det dyker upp massor med reklam helt plötsligt fast man är aktiv
 
  • Gilla
reez och 2 till
  • Laddar…
L Lutte skrev:
Är det därför det dyker upp massor med reklam helt plötsligt fast man är aktiv
Svar på din fråga finns i tråden.
 
MultiMan
D Daniel 109 skrev:
Nu lägger jag ner mitt engagemang här. När man börjar debitera dem som förser sidan med innehåll kan man inte ha insett vad man håller på med. Det redaktionella innehållet är inget som drar besökare. (Dagens artikel om trådlös el tex. Man har tagit en högst tveksam artikel som man inte klarat av att översätta är ett bra exempel) Det är det innehåll som forumanvändarna bidrar med som gör att det finns läsare. Där är det stammisarna som står för en väldigt stor del av svaren. Att då debitera dessa användare blir bakvänt.

Jag gissar att det finns en del som uppskattar att jag slutar att påpeka fel i andras svar.
Eller så ser du förbi din egen storslagenhet och fortsätta skriva för att du vill dela med dig av din kunskap och mår bra av att hjälpa. Vilket i det introducerade Premiummedlemskapet hindrar dig? Har alla medlemmar fått fakturor utskickade eftersom du skriver "börja debitera"? Som jag har förstått det är Premium helt frivilligt.

Större intäkter ger möjlighet till en bättre fungerande sida och mer genomarbetade artiklar, som även de som inte vill bidra ekonomiskt har glädje av.
 
  • Gilla
BiFuel och 10 till
  • Laddar…
Det har blivit en trend att.Hemsidor ska betalsidor.Dom borde låsa sina sidor.
Så slipper dom gratisläsare.Så dom vill läsa
betala.
 
Jag har ingen synpunkt på premium men vet inte var jag skall ställa frågan.

Sökning på byggahus. Jag är förmodligen korkad men jag kan inte hitta någon funktion för att se alla bilder jag laddat upp. Inte förstår jag hur jag kan söka efter specifika inlägg jag gjort. Ofta kan jag hitta dem men då krävs en god stund på google och stor eftertanke vad gäller lämpliga sökord. Jag skulle nyss få tag på ett inlägg i dagens verktygsinköp med en bild på en äldre såg jag köpt. Har inte lyckats hitta inlägget och jag vill inte bläddra genom 568 sidor manuellt.
Vad jag vill är att ha en utökad sökfunktion helt enkelt. sökord, medlem, tidsspann, med eller utan bild.

?
 
Alla bilder du har laddat upp hittar du snabbast genom att klicka på ditt användarnamn

Skärmdump av diskussionsforum med markerad användarprofil och inläggsinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


och sedan på den blåa ”Bilder: 260”-länken.

Skärmdump av användarprofil med markerad länk för "Bilder: 260" på en diskussionsforumssida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sökfunktionen har en stor förbättringspotential och är något som jag hoppas vi kan ta tag i inom kort.
 
  • Gilla
Fario
  • Laddar…
M
Här betalar man för medlemskap och så finns det ingen Skånsk flagga att välja på!
 
  • Haha
Immobil och 2 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Alla bilder du har laddat upp hittar du snabbast genom att klicka på ditt användarnamn
Alltså. Fattar inte hur jag missat det valet.
Tack.
 
Blir lite tveksam till utvecklingen. Att jag nu är premiummedlem beror ju snarare på att det uppstod ett möjligt problem i.o.m. Corona och att jag ville stötta en site, som jag uppskattar för dess samlade kunskap och erfarenheter. Jag själv har haft stor nytta av att läsa olika inlägg och jag hoppas att även mina inlägg ( baserade på både kunskap och erfarenheter ) har hjälpt andra till bra lösningar på problem. Om jag ska börja betala för andras kunskap och samtidigt ge min kunskap/ erfarenheter gratis, så kommer jag troligen att ompröva mitt medlemskap/ användarskap ( premium ) och vi får se vad det resulterar i.
 
  • Gilla
Stickan56
  • Laddar…
Nu tror jag det har uppstått missförstånd om vad premiummedlemskapet är? Det handlar om möjligheten att slippa se annonser plus ett par filter och ikoner som inte har funnits tidigare. Är du aktiv och skriver inlägg slipper du också annonser mellan inläggen. Alla får läsa allt och skriva precis som tidigare.
 
  • Gilla
p-pennan och 2 till
  • Laddar…
Ja, det är den enkla tekniska beskrivningen. Men faktum är att forumet finns tack vare alla kunniga skribenter som delar med sig gratis av sina kunskaper. Kunskaper som ni nu vill tjäna ännu mer pengar på.

Jag personligen är dock inte emot att betala för något som är bra och jag förstår att det kostar pengar att driva och utveckla ett stort forum. Om jag betalar via en donation eller en prenumeration spelar inte så stor roll så länge jag kan bestämma själv om det är värt pengarna eller inte. Börjar ni låsa information så att den bara är tillgänglig för betalande medlemmar så är ni nog ute på väldigt tunn is.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.