Idag lanserar vi Byggahus Premium. Byggahus Premium ger dig en annonsfri upplevelse, avancerade funktioner och en unik titel.

https://www.byggahus.se/premium

Längst ner på premiumsidan så finns det en liten FAQ där det bland annat står vad Byggahus Premium är,
men kort och gott så ingår detta i tjänsten som kostar 39 kr/månad eller 399 kr för ett år:

1. Annonsfri upplevelse i alla enheter vilket bland annat gör sajten rejält mycket snabbare. :strong:
2. Efterlängtat filter som gör att det enklare att söka fram inlägg som du och trådskaparen gjort i trådar.
3. Filter som gör att du snabbare kan hitta inlägg med bilder och videoklipp i.
4. Efterfrågad funktion som gör att du i mobilen själv kan välja hur många rader av senaste inlägget som du vill förhandsvisa i trådlistor.
5. Möjlighet att välja en helt unik användartitel som syns under ditt användarnamn i dina inlägg.
6. Möjlighet att välja en forumikon som passar ditt intresse (som också syns i närheten av ditt användarnamn).

Alla Byggahus Vänner :heart: uppgraderas automatiskt till Byggahus Premium och får ta del av nyheterna redan idag.

Lämna gärna feedback på tjänsten i denna forumtråd. :)
 
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Precis som många andra siter så försöker man "erbjuda" något som kallas Premium som endast är till för att tjäna pengar.
 
  • Gilla
  • Ledsen
reez och 7 till
  • Laddar…
Det förklarar ju varför forumet har "svämmat över" med annonser den sista tiden.
 
  • Gilla
twoody och 10 till
  • Laddar…
MultiMan
R Rogero skrev:
Precis som många andra siter så försöker man "erbjuda" något som kallas Premium som endast är till för att tjäna pengar.
Vad är tanken med denna kommentaren? Tycker du alla ska arbeta gratis? Självklart måste man hitta attraktiva sätt att få extra inkomster när banner-annonserna sviktar (vilket de gör för många sidor).
 
  • Gilla
Pappa1986 och 7 till
  • Laddar…
R roli skrev:
Det förklarar ju varför forumet har "svämmat över" med annonser den sista tiden.
Vi hade ambitionen att släppa Byggahus Premium redan igår men buggfixar och annat kom emellan. Men från och med igår så ändrade vi tiden för hur länge man räknas som ”aktiv medlem” rent tekniskt från sju dagar till 24 timmar. Därför upplever du att du ser fler annonser ”den sista tiden”.

Folk reagerar så olika på annonser. En del gillar, andra ogillar. Så här skrev Johan Gunverth för ett tag sedan och det fick mig att förstå detta.
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Faktum är att jag har råkat ut för inaktiv-användare-reklam vid några tillfällen. Detta är inte alls störande.
Nu finns det en möjlighet att slippa annonser helt, inte bara inne i forumtrådar. På köpet så får man en rejält snabbare sida och lite extra funktionalitet.
 
R Rogero skrev:
Precis som många andra siter så försöker man "erbjuda" något som kallas Premium som endast är till för att tjäna pengar.
Det är bara att välja om du vill betala för tiden du spenderar i forumet genom att titta på annonser eller via swish.
 
  • Gilla
A-Man_08 och 3 till
  • Laddar…
Vad är en byggahus vän?
 
Äntligen är det vi användare som är produktet. Utan content finns ingen värde. Frågan är va premium som finns på et forum som har ett extra värde ?Personligt tror jag mera på rabatt avtal ala villaägarna. Ni har jo en ganska många användare i många yrkesgrupper.
 
useless useless skrev:
Det är bara att välja om du vill betala för tiden du spenderar i forumet genom att titta på annonser eller via swish.
Idag är det annonser överallt så det brukar jag inte bry mig om. Så fort det är reklam i TV4, Kanal5, TV3 (med systerkanaler slår jag över till SVT eller BBC Brit eller någon annan reklamfri kanal.
Med tanke på hur mycket skräpprogram och repriser/gammal skåpmat de kommersiella kanalerna visar kan man snart vara utan dessa kanaler.
Åter till detta med Premium - jag har vant mig med att det finns annonser i ByggaHus men bryr mig inte om att titta på det utan går direkt till de frågor som intresserar mig.
Som sagt, det handlar bara om att försöka tjäna litet extra pengar. För er som känner sig lyckliga med det - grattis!
Ha en bra dag!
 
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
R Rogero skrev:
Som sagt, det handlar bara om att försöka tjäna litet extra pengar. För er som känner sig lyckliga med det - grattis!
Ha en bra dag!
I grunden handlar det om att det kostar pengar att driva siten. Om inte reklamintäkterna räcker till måste man hitta andra sätt - Vanlig enkel företagsekonomi.
 
  • Gilla
Sammy_j och 6 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
I grunden handlar det om att det kostar pengar att driva siten. Om inte reklamintäkterna räcker till måste man hitta andra sätt - Vanlig enkel företagsekonomi.
Då är min fråga:
Vad är det som ny gjort att det inte längre går att driva siten efter alla dessa år? Annonserna är väl fortfarande givande?
 
  • Gilla
reez och 1 till
  • Laddar…
Annonsintäkterna generellt för en normal site på internet har minskat flera år i rad. Totalt sett omsätter reklamen mer och mer, men pengarna hamnar hos de stora sociala medierna med många användare där det är lätt att göra riktad reklam.
Sen har nog inte coronan gjort det bättre.
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Tja, vi har väl olika ståndpunkter och får väl nöja oss med det!
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Idag lanserar vi Byggahus Premium. Byggahus Premium ger dig en annonsfri upplevelse, avancerade funktioner och en unik titel.

[länk]

Längst ner på premiumsidan så finns det en liten FAQ där det bland annat står vad Byggahus Premium är,
men kort och gott så ingår detta i tjänsten som kostar 39 kr/månad eller 399 kr för ett år:

1. Annonsfri upplevelse i alla enheter vilket bland annat gör sajten rejält mycket snabbare. :strong:
2. Efterlängtat filter som gör att det enklare att söka fram inlägg som du och trådskaparen gjort i trådar.
3. Filter som gör att du snabbare kan hitta inlägg med bilder och videoklipp i.
4. Efterfrågad funktion som gör att du i mobilen själv kan välja hur många rader av senaste inlägget som du vill förhandsvisa i trådlistor.
5. Möjlighet att välja en helt unik användartitel som syns under ditt användarnamn i dina inlägg.
6. Möjlighet att välja en forumikon som passar ditt intresse (som också syns i närheten av ditt användarnamn).

Alla Byggahus Vänner :heart: uppgraderas automatiskt till Byggahus Premium och får ta del av nyheterna redan idag.

Lämna gärna feedback på tjänsten i denna forumtråd. :)
Detta är inget nytt, mycket vanligt på nyhetssidor.

Det som vore roligt. Ifall en del av summan går till en pott. Eller frivilligt. Så kan man vinna Metaboverktyg. Eller presentkort på Metabo. Sen kan inlägg skrivas om vad verktyget används till.

En annan sak som vore bra. Någon del där man kan få svar. Bara som exempel nu. Så finns det en medlem här so heter Krillerman. Denna personen har studerat avloppsrör sedan hen gick i blöja. Har kollat genom, inlägg efter inlägg matas ut med kunskap som jag fått verifierad är korrekt.

Då kunde den personen fått någon belöning eller så. Som utsedd expert?
 
  • Gilla
  • Haha
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
Det är väl lätt att inse att Bygga Hus-skaparna har slitit och gjort ett stort jobb under många år.
Och nu börjar förstå att de behöver ta in lite kulor, för att inte behöva gå på fattighuset när de närmar sig pensionsåldern.

Så visst, sämre har vi väl betalat för? Jag ställer i alla fall upp!

PS och Off Topic:
Gratulerar en ½ timme i förskott på födelsedagen Marlén (y)
 
  • Älska
  • Gilla
AndersPS och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.