Kollade in på Krokums sortiment hittade med 60mm isolering. Kanske inte är så dumt med mera isolering?
Är nog ute efter en 4000mm bred port
Då får vi ca 1100mm kvar på vardera sida för bänkar och hyllor.
 
  • Gilla
Albireo
  • Laddar…
A
Finns det någon gångdörr i byggnaden?
 
J Johan 45 skrev:
Ofta hör jo kvalitet och pris sammen. Jag vill hellere betala lite extra för att slippa för strul senare eftersom garageporten byter man nog bara en gång i livet. Det finns också andra alternativer än Hörmann och Crawford. Kolla på www.nassau-door.se/webshop/ Där kan du få priset på engång genom att lägga in dina måtten och välja design och färg. Dessutom ingår alltid motor, handsändare och gratis frakt.
Har du en sån port? Var in och tittade på hemsidan. Det verkar nog vara ett av alternativen för oss.
 
  • Gilla
Johan 45
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
Finns det någon gångdörr i byggnaden?
Vi har en gång dörr längst in på långsidan.
 
Hörmann har en 67mm isolerad takskjutport. Men jag tycker deras rullport är intressant också.

Crawford känns som dom inte riktigt hänger med Hörmann i utvecklingen.
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Hörmann har en 67mm isolerad takskjutport. Men jag tycker deras rullport är intressant också.

Crawford känns som dom inte riktigt hänger med Hörmann i utvecklingen.
Gillar också hörmann. Men intressant att kolla upp alternativ.
 
S snickrande_tanten skrev:
Har du en sån port? Var in och tittade på hemsidan. Det verkar nog vara ett av alternativen för oss.
Jag tror nog ”Johan 45” har ett visst vinstintresse i att folk köper prylar från dom. Två inlägg och dom handlar bara om det företaget med länkar osv.
 
Hej.
Letar också portar till vårt nya garage. 2 st vita 2500x2500 med ~40 mm isolering är jag ute efter samt med motor såklart. Det jag är ute efter är en kvalitéport då jag tänker att de ska hålla länge och att det ska gå att få tag i reservdelar men till bra pris.
Kollat dessa leverantörer, de med * kan även montera dem åt mig för mellan 6-10k:-
www.garageportexperten.se * Ryterna Takskjutport R40
www.crawfordcenter.se * Crawford Superior Trend
www.novoferm.se Iso 45
www.tfosby.se OP 40-VW
www.krokomsportfabrik.se Villaport Krokom 40
De översta 2 ligger på 43-47k och de understa 3 ligger på 27-30k men då får jag montera själv och det har jag inga problem med egentligen..
Jag har minst sagt svårt att välja, har ni andra förslag?

/Ola
 
Hörmann isolerad rullport så slipper du skenorna i taket
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Hörmann isolerad rullport så slipper du skenorna i taket
Hej.
Jo men dessa ser än dyrare ut och jag har gott om plats.

/Ola
 
A
Crawford är def bäst imho,de har varit och kommer att vara med länge(y)
 
Jag tycker då Crawford är överreklamerat skräp och dålig service har dom också när man fått levererat felaktiga detaljer. Kan lika gärna köpa en billig port från Polen som är minst lika bra
 
  • Gilla
Thyro89
  • Laddar…
A
Inte min erfarenhet,av de portar jag monterat tycker jag att crawford funkar bäst,många av de billiga har ju faktiskt samma komponenter så där kan man ta vilket som:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.