useless useless skrev:
Kostym utan slips? :surprised: Nu blev jag kränkt.
Det var en icke trovärdig kränkning. Du borde veta att kostym utan slips är det nya kostym-med-slips om du faktiskt kunde bli kränkt. Möjligen är en proxykränkning relevant här (det kan man ju alltid bli, på vilka irrelevanta grunder som helst).
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Mikael_L
Nu är jag proxy-proxy-kränkt ...
Jag vet dock inte riktigt varför ... :thinking:


Men det är en skön känsla jag kan gå och suga på ett tag ...;)
 
  • Haha
  • Gilla
MathiasS och 1 till
  • Laddar…
F Fixarpappa skrev:
Jag är tålig men det finns ett problem med benämningen.

Helrenovering är in till stomme, annars är det väl endast renovering?
Inte för någon som knappt vet vad en stomme är ;)
 
Helrenovering är väl när man byter färg på både väggar, golv och tak?
Vid en totalrenovering låter man även någon byta ytterdörren.
 
A
Gul "Sarcasm Alert" klocka med svart handtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kan vi kanska ta fram ett byggquiz som alla får göra,klarar man inte det får man inte nämna att man bygger eller LÅTER bygga/renovera/helrenovera någonting....ej heller vara medlem här:thinking:
 
  • Gilla
  • Haha
Fixarpappa och 1 till
  • Laddar…
F
MathiasS MathiasS skrev:
Slips? Jag har faktiskt slips ibland. Var är kränkthetsrapporten när man som bäst behöver den? Två kopior tack, jag är också proxykränkt å alla andra slipsbärares vägnar, eller för all del, de som bara har kostym utan slips.
Både du och jag vet mycket väl att slips var en metafor på en odugling. Vi vet också att du vet att vi vet att du kan bygga så jag blir extremt kränkt av din fejkade lättkränkt.

Försöker i möjligaste mån skita i slips men kostym utan slips och tom utan skjorta. Sug på den, kostym och tshirt.

och som en EDIT vill jag även lägga till att jag har stött på en murare som varje dag hade slips när han murade. Den var rätt stel men det var en slips. Annars så är väl slips inte helt ovanligt på målare.
 
Redigerat:
Kostym och t-shirt. DET blir jag fan lite kränkt av iallafall.
 
Det är jobbigt när slipsen fastnar i omröraren när man blandar flytspackel till badrummet...
 
  • Haha
  • Gilla
Fixarpappa och 1 till
  • Laddar…
F
A anis16 skrev:
Det är jobbigt när slipsen fastnar i omröraren när man blandar flytspackel till badrummet...
Bara fostrande
 
F fsn skrev:
saker jag blir irriterad över än när det i en sån här tråd klampar in folk som plötsligt börjar tala om för TS att han är bitter och arg, att han kommer att ångra sig. Detta helt utan att ha en aning om vem TS är eller känna denna person öht.

Det som gör mig fullständigt galen är när dessa personer till hobbypsykologer på distans inte ens kan använda de och dem på ett acceptabelt eller korrekt sätt.
Men lugna ner dig nu. Jag sade det till TS i all välmening. Är väl ingen mening gå runt vara arg över såna småsaker. "vi bygger hus" är väl bara ett sätt att säga saker på ett enklare sätt. Kanske kan mitt inlägg få honom att inse det tokiga i att sitta här o vara arg över en sedan sak. Lite som du som blir "fullständigt galen" på bruket av de och dem. Låter ju inget vidare. Trådarna verkar skapa monster och vilket sätt var ditt inlägg trevligare än mitt?
 
  • Gilla
Maveric77
  • Laddar…
F
H hangun skrev:
Men lugna ner dig nu. Jag sade det till TS i all välmening. Är väl ingen mening gå runt vara arg över såna småsaker. "vi bygger hus" är väl bara ett sätt att säga saker på ett enklare sätt. Kanske kan mitt inlägg få honom att inse det tokiga i att sitta här o vara arg över en sedan sak. Lite som du som blir "fullständigt galen" på bruket av de och dem. Låter ju inget vidare. Trådarna verkar skapa monster och vilket sätt var ditt inlägg trevligare än mitt?
men han var ju inte arg. Fö verkar inte ironi vara din core competence. 90-talist?
 
useless useless skrev:
Helrenovering är väl när man byter färg på både väggar, golv och tak?
Vid en totalrenovering låter man även någon byta ytterdörren.

Någon byta ytterdörren?
 
Ja, man kan såklart göra det själv om man inte tillhör den kategori husbyggare som bygger sitt hus från soffan.
 
R roli skrev:
Ser fram emot din byggtråd. Ni måste bara starta en sådan, speciellt med det Attefallshuset. Måste ses.
Det kommer en tråd. Ska bara prioritera att sätta mig ner och få ut lite bilder och text. :)
 
Maria T Maria T skrev:
Vi köpte ett kataloghus från Hjältevads för 19 år sedan, och vi hade det fa-en inte fett då kan jag säga så vi bestämde att bara låta inreda undervåningen för att kunna ta lägre lån. Himla mycket val var det - kakel, klinker, tapeter, placering av köksinredning med mera och jag tror ärligt talat inte att det gick en vardag på ett halvår utan att jag var tvungen att ringa ett husrelaterat samtal från jobbet. Dryga tre år efter inflytt hade vi sparat ihop stålar så
vi kunde inreda övervåningen; den var bara reglad och vi gjorde precis allt själva utom kakling av badrum. Jobbade på under så gott som all ledig tid i drygt ett halvår innan allt var klart.
Efter det har vi byggt en (komplicerad) altan, byggt ut farstukvisten, plattlagt och monterat ett växthus samt gjort åtskilliga murar/terrasser i trädgården.

Har vi "byggt hus" eller "låtit bygga"?

Idag var jag till frissan för att låta henne klippa mitt trassliga hår som inte sett en sax sen i februari. När den från-hemmet-arbetande maken frågade vart jag skulle åka sa jag att jag skulle gå och klippa mig. Vedertaget uttryck. Himla fin blev den också, frisyren.
Du har varit delaktig i bygget. Mer än att sätta nå gipps, tapeter och måla lite behövs för att man kan påstå sig ha byggt ett hus. Alltså ni har skaffat er ett nybyggt hus och varit lite delaktig i det. Skulle ni byggt själva skalet på huset själv då tycker jag mer att man kan påstå att man har byggt ett hus. Ytskikt det ät nå som kommer efter man har byggt huset, och det är nå som oftast förändras under husets livslängd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.