A Sorku skrev:
Blev lite sugen men finns ej i lager hos Bauhaus, kanske värt att vänta till våren istället..?
ligg o kolla. kanske kan fynda till sensommarpris!
 
Låter förträffligt. Min den tuffar på varje dag. står i laddaren när jag kommer hem med fullbordat dagsverk. Ja nöjd va ordet!
 
Kalendern
A Sorku skrev:
Blev lite sugen men finns ej i lager hos Bauhaus, kanske värt att vänta till våren istället..?
Köp nu istället.. är ju massor med gräsklippningar kvar hela hösten!
 
Kalendern Kalendern skrev:
Köp nu istället.. är ju massor med gräsklippningar kvar hela hösten!
Så sant! Smet iväg igår kväll och köpte en, tog en timma att dra slinga och få igång allt. Tidigare kört med handjagare så gräsmattan är inte van vid 40mm klipp :crysmile: nåväl imorgon kommer regnet...

Robogräsklippare på gräsmatta med hästhage och träd i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kalendern och 3 till
  • Laddar…
Kanon. Ser att han har kompisar längre bort i bilden som också betar.....
 
Borde inte Harold vara klipsk :) nog att förstå att han inte ska klippa nu enligt schemat, ändå får jag avisering om 'rain delay'
Appskärm som visar en robotgräsklippare med meddelandet "Regnfördröjning" och 100% batteri.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
MeanMike
  • Laddar…
Nu har Harold också fått tak.
Man är ju ingen snickare direkt, men Harold får nöja sig med vad husse erbjuder :p
Trädgårdsrobot under konstruktion av enkelt träskydd på en gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En robotgräsklippare under ett nyligen byggt, hemmagjort tak av plåt vid ett hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
MeanMike och 2 till
  • Laddar…
Kalendern
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Borde inte Harold vara klipsk :) nog att förstå att han inte ska klippa nu enligt schemat, ändå får jag avisering om 'rain delay'
[bild]
Också tänkt på det där... När det väl skett nu i sommar så har jag varit så tacksam för regn att jag ej stört mig men lite dum notis är det allt när den inte har klippning planerad..
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Nu har Harold också fått tak.
Man är ju ingen snickare direkt, men Harold får nöja sig med vad husse erbjuder :p
[bild] [bild]
Snyggt (y)
 
  • Gilla
MeanMike och 1 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Borde inte Harold vara klipsk :) nog att förstå att han inte ska klippa nu enligt schemat, ändå får jag avisering om 'rain delay'
[bild]
Aha. Nu fattar jag.
Eftersom du nu byggt ett tak för den slipper du meddelandet när den ändå inte ska ut.
Tog mig ett tag o fatta detta:rofl:
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Hur viktigt är det med tak för klipparen tänker ni? Min står i solen/regn utan tak. Tänker ni att det sliter mycket på karossen om den står ute?

Hur ofta byter ni knivarna på klipparen?
 
G glinton skrev:
Hur viktigt är det med tak för klipparen tänker ni? Min står i solen/regn utan tak. Tänker ni att det sliter mycket på karossen om den står ute?

Hur ofta byter ni knivarna på klipparen?
Tror nog att solen är värst. Sol o plast brukar slita hårt. Men en skuggig plats är också ok om man inte har tak. Den ska ju tåla regn.
Jag byter knivar 2 gånger per säsong. nya direkt på våren o sen mitt i sommaren.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Hej, nu har jag kört min klippare några veckor och är överlag nöjd. Måste trimma in själva basstationens placering och sen ska jag trimma in slingan lite mer.

Hur som helst, jag har ett litet problem som jag inte riktigt förstår varför den gör som den gör. Jag lyckades fånga det på film förut. Jag har nämligen fått problem med att den skapar spår längs med områdets utkanter eftersom den gång på gång kör varv på varv...
I mitt exempel i filmen så har jag tryckt på "HOME" knappen och sedan start för att jag vill att den ska ställa sig och bara vara hemma... Men den står stilla i basen några sekunder och sen drar den ut igen och kör längs med slingan... Väldigt störigt eftersom jag inte vill att den ska åka där hela tiden...
Är det någon som vet varför den gör så?


Dessutom så åker den väldigt "zick-zackigt" längs med tråden. Är detta något som är "standard" eller finns det någon inställning för detta?
 
Nu förstår jag inte. Först hur har du ställt in kantklippning i appen? varje dag eller? Den går ju alltid utmed slingan när den går hem det kan man inte styra. men det där vaggandet ser inte normalt ut. det gör inte min. och om du har bara tryckt home på filmen ska den stanna i laddaren. Det ser ut ut som det är fel på den.
Går den ut normalt annars och hem som den ska eller loopar den hela tiden?
 
MeanMike MeanMike skrev:
Nu förstår jag inte. Först hur har du ställt in kantklippning i appen? varje dag eller? Den går ju alltid utmed slingan när den går hem det kan man inte styra. men det där vaggandet ser inte normalt ut. det gör inte min. och om du har bara tryckt home på filmen ska den stanna i laddaren. Det ser ut ut som det är fel på den.
Går den ut normalt annars och hem som den ska eller loopar den hela tiden?
Nej, kantklippning är inställt bara på fredagar.

Ja, den följer tråden på vägen hem när batteriet börjar bli dåligt.
Den har alltid "vaggar fram sådär" när den följer tråden.

Jag gjorde en uppdatering av mjukvaran via OTA, första dagen. Det kanske är fel mjukvara i den? Appen säger 3.08

Jag kan väl inte ha sån jävla otur så jag har ännu en defekt maskin... Låter orimligt osannolikt :crysmile:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.