FredrikR FredrikR skrev:
Han gör det mesta med stil våran Rasmus. :heart:
[bild]
Living on the edge :surprised:;)
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
B
P pennybridge skrev:
Hur många här kör GPS tracker på sina katter? Jag skaffade en häromdagen och det är ju hur underhållande som helst! Jag kör Tractive GPS :)
Väldigt sugen på att skaffa en till ena katten. Dock lite orolig för att de ska slarva bort den eller fastna om spännet inte löser ut. Han som det vore intressant att se promenaderna på har slarvat bort 5 eller 6 halsband i sommar. Det har varit halsband med spänne som släpper om de skulle fastna med det.
 
B breakman skrev:
Väldigt sugen på att skaffa en till ena katten. Dock lite orolig för att de ska slarva bort den eller fastna om spännet inte löser ut. Han som det vore intressant att se promenaderna på har slarvat bort 5 eller 6 halsband i sommar. Det har varit halsband med spänne som släpper om de skulle fastna med det.
Fast gpsen borde du ju hitta :p
 
  • Gilla
Ingenjören och 4 till
  • Laddar…
Jag kör abonnemang på min Tractive. I abonnemanget ingår att de skickar en ny om den går sönder eller försvinner. Halsband ingår med och det är sån låsning som går upp om de fastnar för hårt.

Och ja så länge batteri finns så kan du hitta den via GPS signal. Det går även att aktivera lampa fjärrväges för att enklare se sändaren/katten.

Skärmdump av en GPS-spårningsapp som visar rörlighetsmönster för en katt över fält och vägar, med värmekartefunktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skärmdump av en leaderboard i en GPS-spårningsapp för husdjur med olika katters namn och aktivitetstid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Igen och 8 till
  • Laddar…
Katt gömmer sig i en öppen sportväska bland träningsutrustning på ett golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag ska med och träna!”
 
  • Gilla
  • Älska
Igen och 11 till
  • Laddar…
Karlia
Borde anstränga mig att fylla på vattenkannan istället för vattenskålarna.. Katt som dricker ur en grön vattenkanna bredvid en stenfontän i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Keiller och 18 till
  • Laddar…
B
Karlia Karlia skrev:
Borde anstränga mig att fylla på vattenkannan istället för vattenskålarna.. [bild]
Samma hemma hos oss, ofta som de står och lapar vatten ut vattenkannorna.
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
B
nino nino skrev:
Fast gpsen borde du ju hitta :p
Jo, så långt har jag tänkt också. Men ser en risk att positionen inte är superexakt och det blir ett område man måste gå och leta på, om de skulle tappa den så är det inte på en grusplan utan i lite mer "tråkig" terräng :thinking::D
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Här hoppar både hunden o katten upp till min vattensten i rabatten.. och står och lapar på den (inte direkt nytt vatten..) :oops: (de delar glatt med fåglarna, som har skytteltrafik dit).

När stenen är upptagen, tar vi blomfaten.. kannorna eller stora blad som samlar vatten :oops:
 
  • Haha
  • Gilla
Igen och 3 till
  • Laddar…
Karlia
Katter verkar föredra smaksatt vatten :)
 
  • Gilla
  • Haha
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Samma här. Min prickiga jycke dricker aldrig ur sin vattenskål där vattnet byts ut dagligen. Däremot gillas pölar i trädgården, fågelbadet som ofta har gammalt vatten eller någon bytta med gammal jord, ogräs och otyg.
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Doris oskyldiga blick fick mig att faktiskt titta på soffan. I mitt huvud var det "några trådar", förmodligen var det så innan Signe kom och raskt lärde sig var det gick bra att vässa klorna..

Så här var det i själva verket :[bild]

Det finns gränser för hur det ska se ut.. Nytt tyg och temporär lösning:[bild]

Får se vad kissarna tycker om sitt nya klöstyg. [bild]

För övrigt kan jag inte rekommendera miosoffor vad gäller tygets hållbarhet.. Vet inte riktigt vad för tyg som kan hålla. Kraftigt sammetstyg är vad jag ersatt med.
Hoppas att det funkar nu. Det är ju väldigt snyggt iallafall.
Vår katt blir helt tokig av sammet. Han biter och klöser och ger sig inte förrän det är helt uppfläkt. Jag kan inte förklara hans beteende. Kraftig bomull verkar vara minst lockande för hans del.
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
En av mina katter dricker enbart vatten ur glas :p Så får ha ett glas vatten framme åt henne för jämnan :rofl:
 
  • Gilla
  • Haha
Igen och 4 till
  • Laddar…
Karlia
Haha, du menar att jag valt ett tyg som kommer bli ännu mer förstört:crysmile: Tror inte det kan bli värre än vad det var.. Svea älskar min plyshmorgonrock, lyckligtvis för mig så klöser hon inte på den utan trampar och spinner.

Jag har klätt om divandelen också, matchar morgonrocken. Signe verkar tycka att det är lugnande.
Grå katt som trampar på en röd plyschtygklädsel, visar tecken på avkoppling och tillfredsställelse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Snigla och 7 till
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Haha, du menar att jag valt ett tyg som kommer bli ännu mer förstört:crysmile: Tror inte det kan bli värre än vad det var.. Svea älskar min plyshmorgonrock, lyckligtvis för mig så klöser hon inte på den utan trampar och spinner.

Jag har klätt om divandelen också, matchar morgonrocken. Signe verkar tycka att det är lugnande.
[bild]
Nej jag hoppas verkligen att det inte blir förstört. Det är jättefint! Men det verkar vara olika vad katterna går igång på.
Bra idé förresten att matcha morgonrocken med soffan. Då kan man smygligga i soffan hela dagen utan att familjen hittar en. Det ska jag tänka på när vi köper ny soffa. :cool:
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Igen och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.