Mena du den i den inringade eller den andra bilden? Den andra filtret e rent o fint.
 
  • Mekanisk del inringad med rött i ett fordon, nämnd som "den andra" och beskriven som ren och fin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rengjort och fint filter inuti maskin med synlig etikett "ASPEN".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
useless useless skrev:
Oljenivån ska ligga mellan de två hålen i oljestickan.
Tömmer lite till så den hamnar i mitten när laddning e klar:)
 
E Eggentini skrev:
Tömmer lite till så den hamnar i mitten när laddning e klar:)
Hur mäter du oljenivån?
Vanligtvis skall man inte skruva in oljestickan när man mäter utan bara trycka ned den mot hålet utan att skruva in.
Men det borde finnas instruktioner för detta i instruktionsboken.
 
D doubleH skrev:
Hur mäter du oljenivån?
Vanligtvis skall man inte skruva in oljestickan när man mäter utan bara trycka ned den mot hålet utan att skruva in.
Men det borde finnas instruktioner för detta i instruktionsboken.
Drar ut. Rengör. Stoppar bara rakt ner igen o ut o tittar.
 
E Eggentini skrev:
Mena du den i den inringade eller den andra bilden? Den andra filtret e rent o fint.
Det inringade är ljuddämparen.
Det andra är ett rent och fint luftfilter
 
  • Gilla
Eggentini
  • Laddar…
Är det du som tagit bort slangen mellan luftfiltret och förgasaren på bilden i #10?
 
GoC GoC skrev:
Är det du som tagit bort slangen mellan luftfiltret och förgasaren på bilden i #10?
Ej rört nånting. Bara tagit bort kåpan o tagit kort och filmat. Bild 10 har jag tagit bort filtret bara för att få bild på hur de ser ut under den. Vad är de som saknas.:thinking:
 
E Eggentini skrev:
Ej rört nånting. Bara tagit bort kåpan o tagit kort och filmat. Bild 10 har jag tagit bort filtret bara för att få bild på hur de ser ut under den. Vad är de som saknas.:thinking:
Inget alls, då jag undrade om du hade tagit bort något.
Det är troligen något allvarligare fel på motorn om den ryker och stannar efter en stund.
Det är inte ett helt normalt beteende.
 
GoC GoC skrev:
Inget alls, då jag undrade om du hade tagit bort något.
Det är troligen något allvarligare fel på motorn om den ryker och stannar efter en stund.
Det är inte ett helt normalt beteende.

Rykandet började efter att ja till slut fått igång den efter många om o men kom efter man kört kanske 3 min sen rykte de vitt. Sen försvann röket och och kunde köra halva mattan. Ca 700kvm sen börja den dö. Inte bara helt. Utan sakta o sen ba plopp. Av.

de gick starta om han direkt efter. Men samma procedur igen.

Sen lät ja se va till morgon dagen. Då starta han inte alla o här e vi nu.
 
Men problemet kom i samband med att du bytte olja, därför måste vi förstå att du bytt oljan och fyllt på och mätt oljan rätt, annars kommer olja in i cylindern och eldas upp och ryker
 
Frågan är vad för olja du tömt i motorn?
Gräsklippare skall har ”rak” SAE30 som olja och inget annat.
 
GoC GoC skrev:
Frågan är vad för olja du tömt i motorn?
Gräsklippare skall har ”rak” SAE30 som olja och inget annat.
Körde deras orginal.

Denna.

Sen står de så här i manualen.
 
  • Närbild på en manual som visar specifikationer för olika oljeklasser som SF, SG, SH och viskositetsgrader som SAE30, SAE10W-30.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Flaska med 10W-40 4-taktsolja från Husqvarna på 1,4 liter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur gör du när du mäter oljenivån, skruvar du ner locket max och sen drar upp?
 
R Rolle85 skrev:
Hur gör du när du mäter oljenivån, skruvar du ner locket max och sen drar upp?
Nej. Drar ut. Torkar. Stoppar in utan att skruva åt. Utan ner tills den säger "stop". Bara rakt ner. Sen upp.
 
Skruva i den o upp
 
  • Gilla
Eggentini
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.