Elgiganten har ju också gratiskärror. I alla fall hade de det när jag handlade där sist. Med kåpa, vilket passade mig bra då jag handlade en torktumlare i ösregn :D Fast spännband fick jag hålla med själv
 
H hydrolift skrev:
Inte så bildligt men bokstavligt om dålig lastsurrning:
[länk]
Jag har varit med om värre, på motorcykel på 100 väg. Ett kylskåp tog upp halva vägbanan. Ren tur att jag inte fick en flygtur tidigt på morgonen :p
 
  • Wow
Tule54
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Jag har varit med om värre, på motorcykel på 100 väg. Ett kylskåp tog upp halva vägbanan. Ren tur att jag inte fick en flygtur tidigt på morgonen :p
Det tycker jag inte är tur.
Erfarenhet o skicklighet. Du håller ögonen på vägen, där blicken skall vara.(y)
 
  • Gilla
Rkarlsson
  • Laddar…
K knipo skrev:
Det tycker jag inte är tur.
Erfarenhet o skicklighet. Du håller ögonen på vägen, där blicken skall vara.(y)
Hehe tack =) Det blev ju en hel del mil. Man måste vara mycket uppmärksam på 2 hjul. Det har faktiskt räddat mig under alla snart 100000+ mil genom åren. (bil+mc)

Men man blev helt paff att det låg en vit kloss mitt på en riksväg. Men det kan man kalla extremt skräckexempel när man tappar saker ute på stora vägar.
 
Stulet från Facebook
 
  • Bil lastad med långa brädor genom öppet fönster, med en släpvagn bakom.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
Patrik440 och 10 till
  • Laddar…
En bild som passar här som kommer ifrån en "släpvangs grupp" på FB
En ovanligt lång släpvagn lastad med långa rör bakom en bil på vägen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kreativiteten har de inte varit brist på...
(Ps. Tror de e blåklädda personer som kör med Foeden som lampan syns av)
 
  • Wow
  • Haha
Patrik440 och 4 till
  • Laddar…
J Jonas_81 skrev:
En bild som passar här som kommer ifrån en "släpvangs grupp" på FB
[bild]
Kreativiteten har de inte varit brist på...
(Ps. Tror de e blåklädda personer som kör med Foeden som lampan syns av)
Tur jag inte gjorde så när jag skulle köra hem Pe-rör till bryggbygge. Jag hade med 12m rör. Valde dock att dela dem på mitten och lasta tungt framtill och skjuta fram rören så långt som möjligt över drsgstången för att lasta dem på släpet med 3m flakyta. Lite smånervöst när man blir omkörd av polisen med blåljus och de stannar precis efter omkörningen. Den gången var det dock inte mig de skulle stoppa :cool:
 
  • Gilla
sinuslinus och 2 till
  • Laddar…
hittade en bild på nätet 117309113_10220753484940895_8348385547426316415_n.jpg
 
  • Gilla
  • Haha
Fadai och 3 till
  • Laddar…
Oansvarigt att åka runt med trasig baklykta på det där viset. Bra att du uppmärksammar detta!
 
  • Gilla
  • Haha
jakazoid och 11 till
  • Laddar…
Det är ju packat med de tunga läskflaskorna långt ner och de lätta plaststolarna långt upp, så jag ser inte problemet?
 
Har ju även LGF skylt så kommer ju köra sakta och då är det inget problem :)
 
  • Gilla
blackarrow
  • Laddar…
Å varningstriangeln är på plats! (y)
 
C cazet skrev:
hittade en bild på nätet [bild]
Om man tar bort en knapp meter i höjd på det ekipaget så har jag sett exakt likadant på en liten väg norr om Lönsboda.
Har tyvärr ingen bild.
Det var ett hemmagjort släp, givetvis med en påhängd LGF-skylt bak för då kan man enligt vissa köra hur o vad som helst. Släpet i sig var en katastrof. Det såg ut som ett gammalt husvagnschassie i grunden. Hjulen var helt öppna, några plankor på botten, (av den botten man såg) inga lämmar, inga lampor överhuvudtaget, men såklart den obligatoriska LGF-skylten.
Lasten bestod av....tja, ett helt bohag såg det ut som.
Bokhyllor, hyllor, sekretär, en uppblåsbar bubbelpool, fyra stora hjul med däck, bord, stolar, skötbord, Ikeakassar med kläder, ja allt man kan tänka sig som hör till ett bohag.
Allt detta var surrat (nåja:rolleyes:) med tunna blåa snören. Som hängde ned lite på olika ställen.
Nu undrar ni såklart hur jag kunde se allt detta. Jo, jag stannade faktiskt dem eftersom en av stolarna hängde lite vanskligt ut längst bak. Då såg jag allt det andra. Hjulen låg staplade ganska långt fram på ”släpet” och var inte säkrade eller fastspända alls. Jag påpekade det med. Då sade han att
-Jodå, de har jag surrat. Men det ser ut som att snöret glidit undan.”:dizzy:
Bilen var en gammal välsliten 940 som såg ut att komma direkt från en trafikolycka, med bucklor lite överallt o en framruta som bilprovningen säkert hade satt körförbud för. Stora sprickor o stjärnor över hela rutan.
Men, med en LGF-skylt så funkar allt!:D
 
  • Haha
GammelMan99
  • Laddar…
G
Gul bil med en stor hög byggmaterial ovanpå lastad med hjälp av en gaffeltruck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Tule54 och 5 till
  • Laddar…
G
G GargamelSE skrev:
[bild]
Bred last och överlast, antagligen dålig/ingen lastsäkring också då det knappast går att lastsäkra på ett vettigt sätt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.