Ja! Köpte ett jättepack på AliExpress för ett par år sen men även de börjar ta slut
 
Handyman 1 skrev:
Var köper man storpack av blad med hyfsad kvalite? går ju inte att betala 250kr för ett boschblad för att sen pricka en dold spik efter 5 sekunder:( någon som testat ebay?
Fick jag tipset om Jem&Fix.
 
Till alla som säger att Lidl-verktyg är slit-och-släng :cool: Samma youtuber har fixat massa andra Lidl-verktyg :crysmile:

 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Lime113 Lime113 skrev:
Till alla som säger att Lidl-verktyg är slit-och-släng :cool: Samma youtuber har fixat massa andra Lidl-verktyg :crysmile:

[media]
Oj vad besvärligt att starta de där parkside-cirkelsågarna. Min Hitachi är det bara att trycka på knappen ... :surprised:

:rofl:
 
  • Haha
  • Gilla
End och 3 till
  • Laddar…
Jösses vilken massa jobb!
Jag gillar visserligen att reparera grejor, men det där var för mycket.
Är ju tre års garanti på grejorna, så går det sönder inom tre år, så retur, annars
får man köpa nytt.
 
Min fru är chockad, jag kom hem med bara mjölk...
 
  • Gilla
  • Haha
Sturmtiger och 3 till
  • Laddar…
:surprised: Skicka hon dig inte tillbaka till affären? :thinking:
 
  • Gilla
Sturmtiger
  • Laddar…
Har gjort tre upptäckter idag,
1. Lidls service- och garantiåtagande har nästintill inga gränser
2. Servicepartner är tyska-regelstyrda-byråkrater

Har försökt köpa loss en ny cirkelsåg av Lidl/servicepartner då den gamla är hårt använd, moddad, trasig och utan kvitto (dvs utan garanti). Servicepartner säger att "Det är fortfarande garanti fram till 1 April 2022, utan kvitto."
Men jag vill ju inte skicka in något utan bara köpa loss en ny. De säger nej.
%%Det här handlar inte om varför jag inte bara skickar in sågen.

Detta ledde mig till upptäckt tre.

Spoiler alert, för den som vill kunna fortsätta njuta av att läsa Lidls reklamblad - SLUTA LÄSA HÄR

Servicebolaget heter Kompernaß och är tillverkaren av alla Lidl-prylar. De har en hemsida där finns alla verktyg och reservdelar (jo det finns faktiskt reservdelar listade)... Mjo det var roligt i början men nu lär det inte vara lika spännande med reklambladen framöver :cry:

Hemlig länk
Direktlänk verktyg
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
Men då kan du ju köpa en annan såg istället.
 
  • Gilla
Lime113
  • Laddar…
Angående den digitala vinkelmätaren...

Jag köpte en sådan förra veckan för att jag tänkte den kunde vara bra när jag skall snedkapa panel och att den fått rimligt mottagande av folk i denna tråd.

Tyvärr verkar konstruktionen inte vara "helt 100" då den verkar missa att räkna upp vinkeln om man rör den för snabbt.
Detta kunde man se om man såg till att vinkeln var 0 när den var ihopfälld, sen öppnade och stängde man den snabbt och slutligen lade ihop bladen. Då var den sällan tillbaks på noll.

Så jag lämnade tillbaka den igår. Kanske hade jag fått ett Måndags-ex.

Hursom skall Lidl ha beröm för smidig returhantering. Inget tjafs, bara pengarna tillbaka.
(OT: Annat än Clas Ohlson som jag hade det tvivelaktiga nöjet att reklamera en vara till under samma dag... :( )
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Inte verktyg nu, men ett bra ölval om man ska ut och jobba med våldsamma verktyg sen.
Nio flaskor alkoholfri IPA i en korg tillsammans med en chokladkaka och sweet chilisås.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lidls alkoholfria IPA, som jag tycker är riktigt bra, köptips.
Och nu var det tre för 20:-
Så här ligger det 9 st i korgen. Märkligt nog fick det inte samsas med några verktyg, hittade inget jag behöver eller villhöver.

Det blev en chokladkaka och en flaska sweet chilisås som sällskap, sen till kassan.
En nästan misslyckad dag alltså ... :rofl:
 
  • Gilla
  • Haha
Hammarfall och 4 till
  • Laddar…
A Anders243 skrev:
Angående den digitala vinkelmätaren...

Jag köpte en sådan förra veckan för att jag tänkte den kunde vara bra när jag skall snedkapa panel och att den fått rimligt mottagande av folk i denna tråd.

Tyvärr verkar konstruktionen inte vara "helt 100" då den verkar missa att räkna upp vinkeln om man rör den för snabbt.
Detta kunde man se om man såg till att vinkeln var 0 när den var ihopfälld, sen öppnade och stängde man den snabbt och slutligen lade ihop bladen. Då var den sällan tillbaks på noll.

Så jag lämnade tillbaka den igår. Kanske hade jag fått ett Måndags-ex.

Hursom skall Lidl ha beröm för smidig returhantering. Inget tjafs, bara pengarna tillbaka.
(OT: Annat än Clas Ohlson som jag hade det tvivelaktiga nöjet att reklamera en vara till under samma dag... :( )
Trist . Min vinkelmätare har visserligen ett par år på nacken och kan vara annorlunda invändigt men har aldrig uppvisat nåt liknande beteende.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.