Gör en prototyp till upprullare av ett avloppsrör
 
  • Pool med upprullat blått lock på träaltan, prototyp för avloppsrörsupprullare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jonas Persson
Varför lägger du den uppe på kanten? Röret har en diameter och rullen en annan så det kommer att slira när avloppsröret inte roterar fort nog.

Jag kapade av muffen på röret och monterade proppar för slätända så att röret blev tätt. Allt flyter i vattnet och är inte tungt att rulla upp på poolkanten. Detta är för en 4x8 pool.
Blå pooltäckningsrulle med modifierad avloppsrörskärna placerad på kanten av en swimmingpool.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Anpassat avloppsrör monterat på kanten av en pool med pooltäcke under för att förhindra slirning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Jonas Persson
Att lägga tillbaks solfilmen är lika enkelt, bara att rulla. Men om du har den på kanten så matas det ut mer solfilm än vad röret har förflyttat sig och det veckar sig.
 
Jag hade ju precis bara börjat. Men vilket rör pratar du om? Jag har ju bara avloppsröret.
 
Han menar nog att det är enklare att ha avloppsröret inkl bubbelplasten i själva poolen och inte på poolkanten då den troligen kommer trilla ner ändå... :)

Mycket bra jobbat med din pool. Imponerande bygge du gjort till billig peng! (y):D
 
Jag trädde en ribba igenom och satte fast den på två klossar så länge. Då går det rulla av och sedan dra ut smidigt.
 
  • Utomhuspool med blått skyddstäcke delvis utrullat över vattenytan, omgiven av trädäck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Castis
  • Laddar…
Snyggt, Men akta dig om du har hund, de tror att det går fint att gå på. Har en polare i Spanien vars bulldog dränkte sig på det viset.
 
I InsidersUnited skrev:
Snyggt, Men akta dig om du har hund, de tror att det går fint att gå på. Har en polare i Spanien vars bulldog dränkte sig på det viset.
Även människor borde väl dränkas smidigt om de skulle ramla i på bubbelplast?
Ser livsfarligt ut!
 
  • Gilla
Markarbetaren och 1 till
  • Laddar…
Jonas Persson
C crazytok skrev:
Han menar nog att det är enklare att ha avloppsröret inkl bubbelplasten i själva poolen och inte på poolkanten då den troligen kommer trilla ner ändå... :)
Precis så.
 
M
Peter2400 Peter2400 skrev:
Även människor borde väl dränkas smidigt om de skulle ramla i på bubbelplast?
Ser livsfarligt ut!
Finns det inte en Hollywood-rulle där nån ramlar ned i en pool där byggplast var involverat på nått sätt? Det blir ju vissa problem att röra sig när plasten sugs fast runt armar och ben.

Jag vill inte vara sån men det där verkar som nån skrev rent vara rent livsfarligt. Jag tror man åker in för vållande till annans död om någon mot förmodan ramlar i där. Min formsydda presenning var snordyr, kostade 6 lax. Men den ska enligt en reklambild hålla för 20 pers att stå på. Plus att jag har 2,5m högt plank runt om, barngrind vid altandörr som alltid är låst med gömd nyckel osv. Skulle aldrig förlåta mig själv om nån av grannarnas ungar skulle hittas i min pool för att jag inte gjort allt i min makt för att förhindra en olycka.
Nog moralsnack från mig ikväll:D
 
M Markarbetaren skrev:
Finns det inte en Hollywood-rulle där nån ramlar ned i en pool där byggplast var involverat på nått sätt? Det blir ju vissa problem att röra sig när plasten sugs fast runt armar och ben.

Jag vill inte vara sån men det där verkar som nån skrev rent vara rent livsfarligt. Jag tror man åker in för vållande till annans död om någon mot förmodan ramlar i där. Min formsydda presenning var snordyr, kostade 6 lax. Men den ska enligt en reklambild hålla för 20 pers att stå på. Plus att jag har 2,5m högt plank runt om, barngrind vid altandörr som alltid är låst med gömd nyckel osv. Skulle aldrig förlåta mig själv om nån av grannarnas ungar skulle hittas i min pool för att jag inte gjort allt i min makt för att förhindra en olycka.
Nog moralsnack från mig ikväll:D
jo det var en av Die Hard filmerna. Undrar vad som egentligen händer? Jag tror man blir stående på botten bara med lite plast runt sig.
 
7ender
MathiasS MathiasS skrev:
jo det var en av Die Hard filmerna. Undrar vad som egentligen händer? Jag tror man blir stående på botten bara med lite plast runt sig.
Var det inte nån Dödligt vapen?
 
  • Gilla
Holmberg1975 och 1 till
  • Laddar…
7ender 7ender skrev:
Var det inte nån Dödligt vapen?
Så minns jag det också.

Om man faller i poolen med en plast på ytan tror jag inte det bara är att ställa sig upp igen. Detta för att plasten lägger sig tight runt kroppen och den plast som inte gör det bör vara rätt omöjlig att hantera.

Skulle man göra ett ljushopp ned på plasten och det är grunt nog...då kanske man kan stå där och se fånig ut men i alla fall kunna andas.
 
  • Gilla
gullegrizen
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Finns det inte en Hollywood-rulle där nån ramlar ned i en pool där byggplast var involverat på nått sätt? Det blir ju vissa problem att röra sig när plasten sugs fast runt armar och ben.

Jag vill inte vara sån men det där verkar som nån skrev rent vara rent livsfarligt. Jag tror man åker in för vållande till annans död om någon mot förmodan ramlar i där. Min formsydda presenning var snordyr, kostade 6 lax. Men den ska enligt en reklambild hålla för 20 pers att stå på. Plus att jag har 2,5m högt plank runt om, barngrind vid altandörr som alltid är låst med gömd nyckel osv. Skulle aldrig förlåta mig själv om nån av grannarnas ungar skulle hittas i min pool för att jag inte gjort allt i min makt för att förhindra en olycka.
Nog moralsnack från mig ikväll:D
Jag skildrar bygget del för del och har inte sagt att det är färdigt. Förstår dock inte varför grannens barn skulle gå 7km ensamma bara för att hoppa i min pool..
 
  • Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
Bubbelplast är inte farligt för tänkande människor, du kanske kan bli blöt. Är du full och kanske inte så skärpt från början så kanske du ska akta dig....:crysmile: Om jag inte missminner mig från den apdåliga filmen så bör man också vara skjuten genom hjärtat innan man ramlar ner i bubbelplasten, känns som låg risk med tanke på att TS pool inte verkar ligga på Järvafältet.
Hundar har dock inte den framförhållningen. Har ni inte hundar, kör på.
 
  • Gilla
Fred vom Jupiter
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.