MathiasS MathiasS skrev:
Du väljer att missförstå.

Det handlar inte om att hålla med TS. TS har i detta fall ställt frågor kring hur man bör agera och vad som är normalt. Det kan vi diskutera.

Det vi inte ska diskutera är vad TS har haft möjlighet att se på 150m, och fylla hela tråden med tjafs om hur det egentligen skulle kunna vara kanske.

Det är inte fel att fråga om det skulle kunna finnas en förälder som inte synts vid maskinen, men att driva en tes att allt är hittepå och lögn är korkat och hjälper ingen.

"men att driva en tes att allt är hittepå och lögn är korkat och hjälper ingen"
Detta hör jag konstant, hela tiden, av Bossebyggare och andra.
NÄR har jag drivit en tes om att det är påhittat och lögn? Fattar inte hur alla tar in det så.

Har klart och tydligt sagt att OM det visar sig vara ensamt barn så kan man agera,
MEN att man skall kontrollera det live genom att gå över till grannen.

"Kan du inte acceptera TS historia är det ju bara att bita dig i armen och gå vidare till nästa tråd."
ställs nu mot att man får...
"Det är inte fel att fråga om det skulle kunna finnas en förälder som inte synts vid maskinen"
men inte...
"Det vi inte ska diskutera är vad TS har haft möjlighet att se på 150m".

Väldigt selektivt vad man får och inte får diskutera.
En polisutredning skulle ta det som centralt om ett vittnesmål skett 10m bort eller 150m bort, men det kan man inte få reflektera över enligt dig. Är det enligt några forumregler eller bara lite selektivt vad som passar mot TS förutsättningar?

Att jag lyfter frågeställningen betyder INTE att jag menar att ts ljuger, jag skulle sagt exakt samma sak live till vänner eller grannar om de haft exakt samma frågeställning som ts. "Är du säker - det är ju så långt bort, gå fram nästa gång"
 
  • Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Helt rätt!
Denna framtidsdokumentär som behandlar problemet med fotgängare som irrar omkring i trafiken, såg jag på bio. Så jag vet vad som gäller.

[media]
Wow! Den såg jag 1975, iförd min brorsas alldeles för stora platåskor för att bli lång som en femtonåring. Filmen gjorde ett outplånligt intryck, mitt trafikbeteende har varit oförändrat sen dess.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
MultiMan
Apropå barn 1-5 år och en artikel i dagens Svenska Dagbladet som tyvärr är låst och jag inte kan läsa, men hittade iaf denna video med samma professor:

 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
L larka742 skrev:
"men att driva en tes att allt är hittepå och lögn är korkat och hjälper ingen"
Detta hör jag konstant, hela tiden, av Bossebyggare och andra.
NÄR har jag drivit en tes om att det är påhittat och lögn? Fattar inte hur alla tar in det så.

Har klart och tydligt sagt att OM det visar sig vara ensamt barn så kan man agera,
MEN att man skall kontrollera det live genom att gå över till grannen.

"Kan du inte acceptera TS historia är det ju bara att bita dig i armen och gå vidare till nästa tråd."
ställs nu mot att man får...
"Det är inte fel att fråga om det skulle kunna finnas en förälder som inte synts vid maskinen"
men inte...
"Det vi inte ska diskutera är vad TS har haft möjlighet att se på 150m".

Väldigt selektivt vad man får och inte får diskutera.
En polisutredning skulle ta det som centralt om ett vittnesmål skett 10m bort eller 150m bort, men det kan man inte få reflektera över enligt dig. Är det enligt några forumregler eller bara lite selektivt vad som passar mot TS förutsättningar?

Att jag lyfter frågeställningen betyder INTE att jag menar att ts ljuger, jag skulle sagt exakt samma sak live till vänner eller grannar om de haft exakt samma frågeställning som ts. "Är du säker - det är ju så långt bort, gå fram nästa gång"
ni är ganska bra på att missförstå varann båda två. Men jag är också en jobbig jävel, så ska nog inte kasta Sten i gladtrådar..

Men ni har fel båda två.. :)
 
Fairlane Fairlane skrev:
Trams,
Självklart får barn gå/åka/cykla själva i städerna, iallafall i Stockholm. Det gör både mina och bekantas barn. Ibland låter man inte barnen ta en viss väg för att trafiken är farlig där. Den vägen kanske fungerar några år senare.

Jag känner ingen som hindrar sina barn att få/åka/cykla själva för att det finns farliga invandrare som det är uppenbart att du syftar på. Kanske beror det på att varken jag eller mina bekanta är rädda för invandrare.

Antagligen beror din inställning på att du bor i ett tryggt område, men nu är ju inte det den verkligheten som de flesta andra bor i. Men.. grattis till dig!

för övrigt så var det efter en kidnappning av ett ett ungt barn som skapade nojjan. Och det var ingen invandrare. Det var en adopterad Person, i Örgryte av alla ställen. Den som söker, hen finner.
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
Verkar ändå gå bra för grabben.
1.20 för dem som inte vill vänta
 
  • Gilla
  • Haha
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
A Alexn72 skrev:
[media]Verkar ändå gå bra för grabben.
1.20 för dem som inte vill vänta
Men ungen är ju 11. Viss skillnad på 11 och 4. Dessutom, köra automatväxlad lastbil på plan mark utan nåt ivägen... Hur svårt kan det va'?
 
  • Gilla
  • Haha
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Men ungen är ju 11. Viss skillnad på 11 och 4. Dessutom, köra automatväxlad lastbil på plan mark utan nåt ivägen... Hur svårt kan det va'?
Nja, han var 11 för ett par tre år se dom omsätter 30 mille i dag.
När jag var 12-13 år så körde jag allt på jordbruket.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
L Leif i Skåne skrev:
Nja, han var 11 för ett par tre år se dom omsätter 30 mille i dag.
När jag var 12-13 år så körde jag allt på jordbruket.
Han är 14 nu och omsätter 30 mille i sin egen firma? Varför fick inte jag börja köra lastbil när jag var litet barn?!
När man är 12-13 kör man förmodligen det som finns i ett jordbruk. Men helt ensam när man är 4?
 
Staffans2000
Hur gick det med den lille entreprenörer?

Staffan
 
  • Gilla
  • Haha
connywesth och 3 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Hur gick det med den lille entreprenörer?

Staffan
Numer gift, har traktor och egna barn..
Cirkeln är sluten!

.. andra alternativ kan aldrig vara bra.
 
  • Haha
Ursviken och 4 till
  • Laddar…
Staffans2000
Snigla Snigla skrev:
Numer gift, har traktor och egna barn..
Cirkeln är sluten!

.. andra alternativ kan aldrig vara bra.
Bra! Men, nu tänkte jag på den lille änglamakaren som brakar genom skog och terräng med sin monstermaskin. Är han också gift och har barn?

Staffan
.
 
  • Haha
  • Gilla
MichelleW och 5 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Bra! Men, nu tänkte jag på den lille änglamakaren som brakar genom skog och terräng med sin monstermaskin. Är han också gift och har barn?

Staffan
.
Hej Staffan, fick du tråkigt och vill trigga igång några PK-uppfostrare (av andras barn) nu så här till jul?;)
Jag tränar just nu upp mina tangentbordsfingrar utiifall att, bägge pekfingrarna!
 
  • Haha
  • Gilla
Destrier och 4 till
  • Laddar…
mikethebik mikethebik skrev:
Hej Staffan, fick du tråkigt och vill trigga igång några PK-uppfostrare (av andras barn) nu så här till jul?;)
Jag tränar just nu upp mina tangentbordsfingrar utiifall att, bägge pekfingrarna!
Kul!! På vilken sida är du? Ska grabben få utvecklas eller ska sociales ta över både grabben, hans kompisar och kanske pappan? Oavsett vilken sida du är på så är jag på den andra!!
 
  • Haha
  • Gilla
Destrier och 4 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Bra! Men, nu tänkte jag på den lille änglamakaren som brakar genom skog och terräng med sin monstermaskin. Är han också gift och har barn?

Staffan
.
De tror jag ;)
 
  • Haha
connywesth och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.