Bytt brännarrör på Webern.
Nytt brännarrör installerat i en använd grill med synliga matrester och slitage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammalt och nytt brännarrör i en grill, där det utbytta röret visar tecken på användning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Välanvänt brännarrör från en Weber-grill placeras ovanpå en instruktionsmanual för byte av brännarrör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den utbytta var välanvänd. ;)
 
  • Gilla
  • Älska
ceson och 4 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Bytt brännarrör på Webern.
[bild] [bild] [bild]
Den utbytta var välanvänd. ;)
älskar verkligen när man kan repa istället för att
Slänga.
 
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
älskar verkligen när man kan repa istället för att
Slänga.
9,5år sedan grillen köptes, fick nytt på den 10 åriga garantin, utan att behöva gnöla det minsta.
 
  • Gilla
nanowire och 4 till
  • Laddar…
Lite handhyvling på alla sidor, sen använde jag en fräsjigg för att plana ändträet. Ser ganska häftigt ut med den här storleken på basen, men kunde kunde ändå vara lite större för stabilitetens skull.

ZsWRxJ2.png
 
  • Gilla
BengtH och 9 till
  • Laddar…
Rickard.
DennisCA DennisCA skrev:
men kunde kunde ändå vara lite större för stabilitetens skull.
Dessutom så får du någonstans att lägga hammaren på köpet,och det är inte så dumt.
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
Rickard.
Lessnade riktigt fort på att behöva lyfta grabben upp och ner från studsmattan så det fick bli en liten trapp av lite överblivet material och några spikar.

Fick som tur var godkänt av inspektören.
Egenbyggd trappa av trä framför en studsmatta, med ett barn som klättrar upp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
-druvan och 4 till
  • Laddar…
Jag använde motorsågen för att utöka ett fönsterhål i timmerstommen. Efter en del sågande tyckte jag sågen bet lite dåligt så jag tänkte att det kanske är läge att slipa kedjan.
Problemet är att jag inte hittar något att slipa...

Närbild på en motorsågkedja med fokus på de vassa tänderna som möjligen behöver slipas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
fremax och 6 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jag använde motorsågen för att utöka ett fönsterhål i timmerstommen. Efter en del sågande tyckte jag sågen bet lite dåligt så jag tänkte att det kanske är läge att slipa kedjan.
Problemet är att jag inte hittar något att slipa...

[bild]
Råkat ut för ”dold spikning”? :thinking:
 
Jo, det var nog mer än en spik ivägen. Kedjan var dålig redan innan och jag hade räknat med att kassera den efteråt, men ganska fascinerande att precis varenda tand är borta. Jag har sågat i spik tidigare men inte råkat ut för det.
 
useless useless skrev:
Jo, det var nog mer än en spik ivägen. Kedjan var dålig redan innan och jag hade räknat med att kassera den efteråt, men ganska fascinerande att precis varenda tand är borta. Jag har sågat i spik tidigare men inte råkat ut för det.
Det måste ha varit klipp-spik som klippt kedjan! :D
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
RmK_71 och 2 till
  • Laddar…
Inget, behöver bara mentalt stöd för morgondagens match.

Körde fruns bil idag då hon klagat på att den vid två tillfällen bara gått i 40. Halta hem läget skulle jag tro då motorvarningen har lyst ibland. Men, den var vidrig att bromsa med, skak och vibrationer. Kollade skivorna när jag kom hem, väster och höger bak nedan och ändå besiktigad ett par månader sedan utan anmärkning ...

Rostig och sliten bromsskiva på bilens bakhjul med synliga skador och korrosion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Närbild av sliten bromsskiva med ojämn yta och rost, indikerar behov av underhåll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blev en tur till Biltema, nya butiken i Upplands Väsby, och handla delar till imorgon.

Nya bromsskivor och bromsklossar inköpta för byte, ligger på ett bord, fortfarande i förpackning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har lovat mig själv att inte mecka bilar längre men detta måste fixas NU och inte vänta på verkstadstid, annars får inte jag ha min bil ifred... Hoppas det räcker med byte av skivor och klossar.
 
  • Gilla
kulle och 4 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Inget, behöver bara mentalt stöd för morgondagens match.

Körde fruns bil idag då hon klagat på att den vid två tillfällen bara gått i 40. Halta hem läget skulle jag tro då motorvarningen har lyst ibland. Men, den var vidrig att bromsa med, skak och vibrationer. Kollade skivorna när jag kom hem, väster och höger bak nedan och ändå besiktigad ett par månader sedan utan anmärkning ...

[bild]
[bild]

Blev en tur till Biltema, nya butiken i Upplands Väsby, och handla delar till imorgon.

[bild]

Har lovat mig själv att inte mecka bilar längre men detta måste fixas NU och inte vänta på verkstadstid, annars får inte jag ha min bil ifred... Hoppas det räcker med byte av skivor och klossar.
:oops::surprised:

Hur var "breddenbutiken"? Av nån anledning vill Biltema inte kalla den för "Lapplands Väsby" ;)
Är på väg till jobbet för mig så den är väldigt praktiskt. Men man har ju en känsla av att den kan vara full med samma som hängde på bauhaus. Som alltid har halvfull parkering även om butiken är tom.
 
Appendix Appendix skrev:
:oops::surprised:

Hur var "breddenbutiken"? Av nån anledning vill Biltema inte kalla den för "Lapplands Väsby" ;)
Är på väg till jobbet för mig så den är väldigt praktiskt. Men man har ju en känsla av att den kan vara full med samma som hängde på bauhaus. Som alltid har halvfull parkering även om butiken är tom.
Den var Ok, rymligt, lite folk, allt på ett plan om jag inte missade något och självscanningskassor. Nära för mig med när jag inte är på hemmakontoret, sitter normalt i huset bredvid hotellet tvärsöver motorvägen.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Den var Ok, rymligt, lite folk, allt på ett plan om jag inte missade något och självscanningskassor. Nära för mig med när jag inte är på hemmakontoret, sitter normalt i huset bredvid hotellet tvärsöver motorvägen.
Jag satt vid Siemens/Henkes innan. Men nu har vi fina nyrenoverade lokaler precis vid stationen i Rotebro. Bra för de som åker kollektivt. Och mindre bra för mig som blev tvungen skaffa bauhauskort för att iaf få lite poäng av alla inköp :D

Låter ju väldigt bra iaf. Jag har åkt till Norrtälje innan men i sommar har det varit kaos på parkeringen där och efter ett dörruppslag är jag kränkt och vill inte tillbaka.
 
  • Haha
  • Gilla
Huzzbutt och 3 till
  • Laddar…
Då var det klart, gått från

Utvändiga bromsskivor och bromsbelägg på marken, använda fordonstillbehör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



till

Nyligen underhållet bromssystem på ett bilhjul med en synlig bromsok och silverfärgade fälgar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En fröjd att bromsa och handbromsen för jobbet med.

När jag sökte instruktioner kom jag till denna site, https://vwts.ru/

På ryska men Google Chrome fixar till engelska. Siten har kompletta verkstadshandböcker för, vad jag tittade snabbt, alla modeller i VAG stallet, VW, Skoda, Seat och Audi. Handböckerna är på engelska, typ såna här,

Skärmdump av en verkstadshandbok på rysk webbplats med instruktioner för reparation av bakbromsar på en bil, visar illustrationer och text.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dsundet och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.