ejwbegysv skrev:
våran byggbil

[bild]

tror fjädrarna bak blev lite slut sen vi lastade 33kvm golv i bilen :)
Var det den gula som var Byggbilen 8)
 
ejwbegysv skrev:
våran byggbil

tror fjädrarna bak blev lite slut sen vi lastade 33kvm golv i bilen :)
Lustig baklucka!
Vad är det för bil?
 
Det är en BMW 325 Touring, årsmodell 1989 alltså E30 karossen. Helt idiotisk baklucka.. men den sväljer det mesta... Vi har kört tvättmaskiner m.m i bilen utan problem.
 
ejwbegysv skrev:
Det är en BMW 325 Touring, årsmodell 1989 alltså E30 karossen. Helt idiotisk baklucka.. men den sväljer det mesta... Vi har kört tvättmaskiner m.m i bilen utan problem.
Ja, jäklar!
Då har man lärt sig nå´t nytt igen.
Trodde aldrig att man kunde få in en tvättmaskin i en liten BMW.
Imponerande!
 
MathiasS skrev:
Näe jag menar att Vanen OCH Pickisen loosar till Skåpet....:)

Hur har det gått för David egentligen, har det blivit någon bil?
Både bra och dåligt. Beror på hur man ser det. Har tagit över pappas gamla Saab 9000 -90 års modell mot att jag sponsrar hans färdtjänst. Det läckte in från taket men det fixade jag med silvertejp. (Tur att man inte bygger hus som man fixar bilen). ;)

Jag har också osett köpt en polsk VW som ursprungligen kommer från Tyskland för 5.000 SEK. Tror att det var en buss om jag kommer ihåg rätt. Polacken lovade att fixa till den på verkstad i Polen innan han överlät den. Kommer att bli en spännande historia tror jag. Så snart har vi fem bilar, varav Saaben är den nyaste. Det brukar alltid vara en inne på reparation.

mvh
David
 
tynnis skrev:
Nu så har jag hittat den ultimata "byggbilen"
Synd bara att frun inte håller med
[länk]


bowdown.gif

Vad har frugan med detta att göra? Hon åker väl inte och hämtar 300meter virke till altanen?

KÖÖÖÖP.
 
MathiasS skrev:
[bild]

Vad har frugan med detta att göra? Hon åker väl inte och hämtar 300meter virke till altanen?

KÖÖÖÖP.
Frugan kanske inte vill ha det där åbäket på tomten :)
 
För mig duger en vanlig Volvo kombi bra som byggbil. Den kompletteras med hyrt släp i ett för ändamålet lämplig storlek när så behövs.
 
drx skrev:
Farsan hade en Skoda Pick-up diesel från 2000 och när han sålde den var det med sorg i hjärtat.
Han har idag en Mitsubishi L200 Evolution som funkar prima men alltså Skodan var sanslös.
Drog 0.46 l/milen , lastade 800 kg (gick på stänkskydden då) och drog de största släpen.
64 hk sugdiesel , känn på den du  ;)
Dock har Mitsun en fördel framför Skodan, man lastar 90 flak öl i Tyskland + 5 pers utan det syns  ;D ( Bladfjädring är kung ).
Dock är min rekommendation till dig Skoda Pickup då den är klockren.
Blev en så´n Skoda igår, en -98:a som gått 13.200 mil...........hell dig om du har fel ;)
 
Grattis till köpet och jag tror garanterat att du blir nöjd :D
 
MattiasS du måste söka proffshjälp för din Fordmani  ;) ;) ;D ;D
 
drx skrev:
MattiasS du måste söka proffshjälp för din Fordmani ;) ;) ;D ;D

Phu, ja det är tur att tvångstankarna bara gäller Transitmodellen iallafall..... 8)
 
Såg ni inte autobahn på femman igår? 10.08 runt nordslingan på Nürburgring med en diesel transit!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.