Min -79 240 automat har kollapsat i ett moln av rök. Det är dags att låta henne vila i frid och se sig om efter en annan livskamrat. Frågan är vilken? Iom att jag är bil-dyslektiker tänkte jag fråga er om råd. Jag har följande kriterier:
*Bättre begagnad. Kanske 3-4 år gammal.
* Vill kunna dra av momsen vilket innebär avskiljbart lastutrymme.
* Relativt billig i inköp
* Mycket billig i drift, (bensin och underhåll)
*Mer åt personbilshållet än lätt lastbil.
*Inte förlora alltför mycket i andrahandsvärde.

Vilket är bästa budgetköpet?

mvh
David
 
Har precis köpt en Skoda Pick-up

Kommer förhoppningsvis att gå rätt billigt och problemfritt.
Fick tag i en 98:a med kåpa, långgodsbågar, avtagbart drag och servo.
Har strax under 10000mil
Pris 31000:-
 
jag köpte en vw transporter 92a när vi påbörjade vårat husbygge, betalade 15.000:-
kan varm rekommendera ett skåp, var själv inne på en king cab eller likn.
helt suveränt att ha torrt och låsbart skåp tycker jag.
min är inredd med hyllor och lådor och har ebersprakare (mycket najs på vintern)
 
Farsan hade en Skoda Pick-up diesel från 2000 och när han sålde den var det med sorg i hjärtat.
Han har idag en Mitsubishi L200 Evolution som funkar prima men alltså Skodan var sanslös.
Drog 0.46 l/milen , lastade 800 kg (gick på stänkskydden då) och drog de största släpen.
64 hk sugdiesel , känn på den du ;)
Dock har Mitsun en fördel framför Skodan, man lastar 90 flak öl i Tyskland + 5 pers utan det syns ;D ( Bladfjädring är kung ).
Dock är min rekommendation till dig Skoda Pickup då den är klockren.
 
Kul att höra så pass bra omdömen om Skodan. Gillar dess antivarumärkes-varumärke också. (Motsägelsefullt jag vet.) Får kolla in den.

mvh
David
 
Hoppas du gillar att laga rost om du köper en skoda
Deras rostskydd är något så sanslöst dåligt på de tidiga modellerna.
Har en diesel själv, skitbra bil förutom rost och ett svagt elsystem. Dieslarna är dock mkt dyrare än bensinarna.
 
slaskman skrev:
Hoppas du gillar att laga rost om du köper en skoda
Deras rostskydd är något så sanslöst dåligt på de tidiga modellerna.
Har en diesel själv, skitbra bil förutom rost och ett svagt elsystem. Dieslarna är dock mkt dyrare än bensinarna.
Det mesta rostar om du inte sköter det någorlunda men i farsans fall vart det 4 cm under baklemmen som rostade......resten var rostfritt.
Att dieselbilarna är dyrare stämmer bra men är värt den extra pengen.
 
Lyfter denna tråd igen. Har inte tagit steget ännu då det strider mot min natur att köpa nyare bilar.
Skoda Pickup verkar som ett bra alternativ.

Mitt fåfänga jag vill köpa en Lada Niva. Kolla in http://www.lada.nu/
Hur fulsnygg som helst. Dock verkar den inte kunna lasta speciellt mycket. Någon som har erfarenhet av Lada Niva?

mvh
David
 
Den är ju läckert Asful iallafall. ;D
Självklart skall du ha en sån. Vill själv ha en

Skodapickup har jag kört någon gång, var inte nöjd.

Mitsubishi. Då känner man sig som kung på vägen.
 
Skoda pickup garanterat det bästa köpet om du inte vill ha komfort och lyx så klart..

vw caddy är bara dumt att köpa då den är dyrare..

Titta in på www.skodaklubben.com där finns mycket kunnigt folk + endel som har riktigt fina pickisar..
 
BAS skrev:
Så ekonomiska är de ju inte men kvalar in på BÄSTA: [länk]
Cheva Silverado lastar över 1000 kg lagligt på flaket och drar det tyngsta släpet som finns med påskjutsbroms
Jag är såld
Pickuplimo ??? ;D
 
BAS skrev:
Så ekonomiska är de ju inte men kvalar in på BÄSTA: [länk]
Cheva Silverado lastar över 1000 kg lagligt på flaket och drar det tyngsta släpet som finns med påskjutsbroms
Jag är såld
Och drar nästan ingen soppa alls. ;) Vore kanske ett alternativ om jag inte behövde bry mig om pengar. Men det vore iofs Hummer också.

Är det någon som vet om Skoda Pickup eller Lada Niva drar mycket bensin?

mvh
David
 
Behöver man bensin till en lada ???
Trodde att det var en Flintstonebil ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.