Sladdlös skaftdammsugare från Ryobi i en hemmiljö med fokus på både upprätt stående dammsugare och munstycket.

Den här veckan tävlar ni om en sladdlös skaftdammsugare från Ryobi. Glöm en trasslig sladd som fastnar överallt, slipp omaket med att dammsugaren blir kvar bakom hörnet när du vill gå vidare… Den sladdlösa skaftdammsugaren R18SV7 som ingår i ONE+ serien från Ryobi är enkel att hantera och tar effektivt upp damm och smuts. Den motordrivna borsten i munstycket hjälper till att dra upp smuts och damm från mattor och HEPA 13-filtret tar bort minst 99,97% av luftburna partiklar med en storlek på 0,3 µm (mikrometer). Den förvaras upphängd på väggen och den avtagbara borsten har spår för att enkel klippa bort hår som fastnat. Batteri och laddare medföljer.

Totalt värde: ca 2 500 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna dammsugaren, i ett inlägg i den här tråden.
Fråga: Hur mycket rymmer den påsfria uppsamlaren som sitter på skaftet?


Vinnaren utses fredagen den 14 augusti.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vinsten skickas till vinnaren direkt från Ryobi. Vi tackar Ryobi för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
JonasKaj och 17 till
  • Laddar…
500ml

Vi har precis börjat kolla på en skaftdammsugare då min gravida fru tycker det är för omständigt att hålla på att ta fram det sladdburna åbäket. Och det skulle vara smidigt med en Ryobi dammsugare så man kan ha samma batteri som alla smarta verktyg.
 
500ml

vi ska nu under hösten flytta från lägenhet till större villa och skulle då gärna ha en smidig dammsugare så yngsta dottern som gillar att hjälpa till kan dammsuga tillsammans med mig.
 
500ml

Med vita golv, gräsiga barnfötter och en svart labrador hemma så behövs det dammsugas varje dag. En skaftdammsugare från Ryobi hade underlättat vardagen med renare golv.
 
500ml

Vår sladdlösa dammsugare är ganska sliten och fungerar inte så bra längre, varken batteri eller sugfunktion. Och vår hederliga med sladd är för bökig att dra med sig från källare och upp till övervåning genom två trappor.

En ny från Ryobi blir ett bra tillskott då vi börjat köpa på oss verktyg från one+ serien. Det behövs många verktyg när man flyttat till hus.
 
Svar: 500ML

Motivering: Går igenom en jobbig skilsmässa, 2 små barn 1 och 3 år sand och damm överallt. Min exfru tog dammsugaren.
 
Svar: 500ml

Med barn hemma blir det fort smutsigt inne när dom springer ut och in. Denna skulle underlätta renhållningen väldigt mycket i vårt hem då den är smidig att ta fram även för barn. Det är dags för dom små liven hemma att lära sig att städa upp efter sig.
 
Svar 500ml
För vi har ett gäng småbarn hemma som tycker det är fantastiskt kul att jävlas med sin pappa genom att rycka ut sladden till (nuvarande) dammsugaren när man håller på. Jag vet inte men sladdfritt låter som en dröm!
 
Svar: 500ml

Med 2 hundar och 3 katter blir det snabbt skitigt på golvet, vi har försökt med robotdammsugare men vår planlösning är inte lämpad för detta. Med en sladdlös skulle det bli lättare för oss att hålla golven i schack utan att behöva kånka fram den tunga gamla trådade dammsugaren.
 
500 ml

Vi är relativt nyligen inflyttade i ett hus, 4 våningar. 3 barn, 7-11 år, 2 kaniner som ofta springer lösa i huset, 1 hund + 1 katt. Utöver det vardagliga så renoverar vi huset, just nu bygger vi om köket. Allt detta samlat tillsammans innebär dammsugning varje dag och att släpa dammsugaren mellan alla planen blir ganska krävande i längden. Det skulle därför hjälpa oss otroligt mkt att ha en skaftdammsugare på något av mellanplanen för att snabbt och smidigt kunna dammsuga av det som behövs och underlätta för oss alla i familjen.
 
500ml

Borde vara optimal till pojken och hans rum, syns på väggen, lätt bara plocka ner och köra, syns vilka (inte om) leksaker som har sugits upp så de kan räddas. Mer än optimalt är att jag slipper trampa på legobitar i mörkret.

/johny
 
Detta är vad vi hör dagligen.
"aj, med vad f.... vem har ställt dammsugaren HÄR??"
"jag.... jag använde den nyss".
"den ska inte stå framme, den är i vägen, man snubblar på sladden och den är bara så....ställ undan den!

Tre timmar senare, dammsugaren flyttad till nästa rum.
"ajajaaaaaj, igen, men vad i he... jag sa ju att du skulle ställa undan dammsugaren"
"jag gjorde ju det...."
"gör det NU"
"men... var ska den stå?"

Så är det nästan varje dag - vi använder den, flyttar runt den, från rum till rum, den enda plats vi har "på riktigt" är i källaren och dit kommer den på julaftonsmorgon och...ungefär så ofta.
Annars är den vägen hela tiden.

Denna vore guld värt för hela familjen!
En krok i köket, eller kanske i hallen där det alltid blir väldigt stökigt
och alla vet var den ska vara hela tiden!
 
  • Gilla
CarinaBerg
  • Laddar…
500 ml

Med två katter som båda två med jämna mellanrum kommer släpandes fram i hallen med baken i parketten efter ett dåligt toabesök så skulle det vara skönt att med lätthet kunna dammsuga upp det halvkilo sand de sprätt ut på golvet i samband med detta.
 
500 ml


Skulle vara perfekt på övervåningen, och alltid laddad eftersom jag kör ryobi på allt ifrån lampor till verktyg.

Ser senare fram emot en Ryobi robotdammsugare med 18v batteri så kan man både ladda ett batteri o få städat lite då och då automatiskt, sedan ta resten med Ryobis skaftdammsugare.
 
Svar: 500ml

Nu när man är husägare med 3 våningar så är det väldigt ansträngande med 1 dammsugare som man få släpa upp och ner på alla plan.
Med denna dammsugare som dessutom är sladd fri så skulle den spara min ben och knä extremt mycket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.