D Dallastower skrev:
Kommer du köra med den året runt? Velar lite själv om jag ska köra 3 eller 6. Har iofs kollat på Pacific modellen som är lite större, men jag hittar ingen angivelse hur många liter den är på.
Jag har också beställt Pacific. Beställde först 3kwh, men efter att jag kollat upp det en del (bland annat med en vän som beställt samma pool) så ångrade jag mig och mejlade Svenska Badtunnor och bad de ändra till 6kwh. Läste också från någon här på forumet som beställde 3kwh att deras värmare fick kämpa hårt för att hålla uppe värmen under vintern.
 
Needas Needas skrev:
Jag valde Balboas alternativ eftersom allt annat var från Balboa!
Imorgon ska elmatning kopplas in och då får vi se hur det blev :)
Vet du om man kan ändra färg på belysningen med lampan från Balboa?
 
Needas Needas skrev:
Vad kul att du gillar det!
Det är min egen konstruktion som består av tryckta 95x95 stolpar, tryckta 45x45 kluvna på diagonalen och 22x120 panelbräda.
Färgen är nordsjö hybrid.
Inte dåligt, det har du gjort riktigt bra!
 
Sindbad Sindbad skrev:
Vet du om man kan ändra färg på belysningen med lampan från Balboa?
Det ska gå! Jag återkommer med definitivt svar imorgon.
 
  • Gilla
Sindbad
  • Laddar…
Sindbad Sindbad skrev:
Jag har också beställt Pacific. Beställde först 3kwh, men efter att jag kollat upp det en del (bland annat med en vän som beställt samma pool) så ångrade jag mig och mejlade Svenska Badtunnor och bad de ändra till 6kwh. Läste också från någon här på forumet som beställde 3kwh att deras värmare fick kämpa hårt för att hålla uppe värmen under vintern.
Läste också att de rekommenderade 6kw. Mitt stora dilemma är att jag har elradiatorer, och det är osäkert ifall huvudsäkringarna pallar att jag slänger på 6kw till ifall det blir riktigt kallt. Nu bor jag iofs strax utanför Stockholm, det blir ju inte direkt några vargavintrar här. Vet inte heller vad jag har för maximalt momentant effektuttag idag, men har en 20A säkring så kan max ta ut 14kw. Någon annan som har eller har haft liknande problem?
 
Är det nån som lyckas få kontakt med Svenska Badtunnor? Dom svarar varken i telefon eller på mail. :thumbdown:
 
S stewed skrev:
Är det nån som lyckas få kontakt med Svenska Badtunnor? Dom svarar varken i telefon eller på mail. :thumbdown:
Jag har haft kontakt med Melinda ett par gånger angående min order.
 
Jag ställde en fråga häromdagen och fick svar av Melinda igår på mail.
 
Ok, jag får väl ge mig till tåls i några dagar till och hoppas på svar.
 
Sindbad Sindbad skrev:
Vet du om man kan ändra färg på belysningen med lampan från Balboa?
Lampan har en massa färger! :D
Jag vet bara inte hur man byter då ljuset växlar färg helatiden. Ska bli kul att se ikväll när det är mörkt.:rofl:
 
  • Gilla
Sindbad
  • Laddar…
Fulkemisten
Är du nöjd på det stora hela? Hur gick det med de läckande kopplingarna? Sitter och kollar på exakt samma modell.
 
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Är du nöjd på det stora hela? Hur gick det med de läckande kopplingarna? Sitter och kollar på exakt samma modell.
Jag fick spel och åkte och köpte slangklämmor på Biltema! :crysmile: bra mycket bättre.
Sen köpte jag rördelar och limmade egna anslutningar.... men med allt annat är jag nöjd (y):D
 
Premiärbadet avklarat!!! (y)(y)(y):ok::rofl:
Helt klart värt varenda krona.
 
  • Gilla
AndersT och 6 till
  • Laddar…
Needas Needas skrev:
Premiärbadet avklarat!!! (y)(y)(y):ok::rofl:
Helt klart värt varenda krona.
Fan va gött
 
Fulkemisten
Needas Needas skrev:
Jag fick spel och åkte och köpte slangklämmor på Biltema! :crysmile: bra mycket bättre.
Sen köpte jag rördelar och limmade egna anslutningar.... men med allt annat är jag nöjd (y):D
Vad för rördelar och vilket lim?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.