Sitter precis och tittar på detta också. Har inte riktigt bestämt badtunna ännu, men har mest tittat på just svenska badtunnor samt pool & fritid. Döljer mee stort intresse!
 
Snart är det färdigt! :D
Imorgon kopplar jag alla slangar till bubbelpump och reningsverk.
Nybyggd träterrass med integrerat hörnbubbelbad utomhus nära färdigställande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Omonterad badtunna på ett trägolv med en svart staketbakgrund och leksaker i gräset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trätrall med öppet inspektionslucka visar slangar och installationer för bubbelpump och reningsverk vid badtunna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lenahugo och 4 till
  • Laddar…
D Dallastower skrev:
Sitter precis och tittar på detta också. Har inte riktigt bestämt badtunna ännu, men har mest tittat på just svenska badtunnor samt pool & fritid. Döljer mee stort intresse!
Jag tittade även på pool & fritid när vi letade!
Med tanke på att värmare + pump och filter är från Balboa med tillhörande styrbox och display så känns svenska badtunnor mer prisvärda.
Anslutningarna är svarvade aluminium vilket också är en stor fördel.
Baljan är i polyeten och har en livslängd som vida överstiger en glasfiber dito.
 
  • Gilla
J89 och 2 till
  • Laddar…
En grej till gällande Pool & fritid som också fick mig att dra öronen åt mig är att de uttryckligen skriver "Vi följer inte ARNs rekommendationer då dessa beslutas av personer ej insatta i de specifika produkterna" i sina köpvillkor. Känns inte speciellt positivt ur kundperspektiv. Svenska badtunnor å andra sidan uppger att de följer ARNs rekommendationer vid tvist, vilket väl är vad man bör förvänta sig.
 
  • Wow
  • Gilla
Anders Hagman och 3 till
  • Laddar…
En fundering om sve badtunnor dock, ser inte att de säljer några skimmers som tillbehör. Nu kan jag inte så mycket om pooler, men borde man inte ha en sådan ur hygiensynpunkt?
 
Här hookar jag upp bubbelsystemet!
Installation av bubbelsystem med synlig slang och isolering, hand håller kaffekopp i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tobzter och 5 till
  • Laddar…
Det blir fint!! :ok:
 
FredrikR FredrikR skrev:
Det blir fint!! :ok:
Tackar! (y):D
 
Dagens uppdatering:
Vid fyllning av systemet så upptäckte jag att det läckte i skarvarna på alla limmade rördelar :lying:
Lyckligtvis var det inte jag som tabbat mig idag!
Slangen är rejäl men verkar ha för stor innerdiameter vilket gör det svårt att få slangklämman att sluta tätt.
Mail skickat till svenskabadtunnor.se så nu väntar jag på svar.
Rördelar och slangklämma vid en blå isolerad yta som visar tecken på läckage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

 
Och så ett litet test av bubbelfunktionen! :cool:
 
  • Gilla
Ann-lousa och 3 till
  • Laddar…
Needas Needas skrev:
Och så ett litet test av bubbelfunktionen! :cool:
[video]
Ser riktigt härligt ut
En fråga, har du beställt belysning också? Vilken tid du i så fall? Såg att de har både Balboa (slut i lager) och ett annat no-name paket
 
Sindbad Sindbad skrev:
Ser riktigt härligt ut
En fråga, har du beställt belysning också? Vilken tid du i så fall? Såg att de har både Balboa (slut i lager) och ett annat no-name paket
Jag valde Balboas alternativ eftersom allt annat var från Balboa!
Imorgon ska elmatning kopplas in och då får vi se hur det blev :)
 
  • Gilla
Sindbad
  • Laddar…
Vad köpte du för elvärmare, 3 eller 6 KW?
 
D Dallastower skrev:
Vad köpte du för elvärmare, 3 eller 6 KW?
Jag tog 3KW!
 
Kommer du köra med den året runt? Velar lite själv om jag ska köra 3 eller 6. Har iofs kollat på Pacific modellen som är lite större, men jag hittar ingen angivelse hur många liter den är på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.