Status
Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS
Fairlane Fairlane skrev:
Men inte heller det stämmer ju. De allra flesta har ju överlevt.
..snart 6000 har ju INTE överlevt. Men sossarna har ju överlevt, så jag antar att du är nöjd med det.
 
E Erik Salhammar skrev:
..snart 6000 har ju INTE överlevt. Men sossarna har ju överlevt, så jag antar att du är nöjd med det.
Trångsynt much?
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Det är precis som i hela samhället.
Den absoluta majoriteten av alla Svenskar har vare sig fått syrgas eller respiratorvård ...
Helt enkelt för att det inte varit vare sig aktuellt eller någon mening med det.

Du kan inte frikoppla möjliga vårdåtgärder som finns från ifall det finns behov de åtgärderna.

Okey.

Swe:6000
Nor: 255
Fin: 329
Den: 615

om du INTE ser några problem med dessa siffror.. ja då kan jag inte hjälpa dig.
 
  • Gilla
  • Haha
Ulltand och 1 till
  • Laddar…
A
BirgitS BirgitS skrev:
Du behöver inte läsa dem utan det räcker bra med att länka till dem.
WHO kommer i alla fall inte ut med information om att det har kommit ut en massa nya studier om munskydd de senaste veckorna.
Tegnell bad häromdagen att få de nya studier som BO och Co pratar om men fick tydligen inga.
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Det där med vikarier.

Vissa behöriga och kunniga vill inte ha fast jobb och får därför jobba som timvikarier i evighet som det passar dem bra ja.

Men det är ett mycket stort problem på vissa kommunala arbetsplatser att chefen säger att personal inte får ringa in vissa vikarier.

Därför att de vill ha fast jobb och börjar få för många ”LASdagar” lagen om anställningsskydds dagar.

Vilket innebär att om den personen arbetar mer inom kommunen så är kommunen tvungen att erbjuda hen fast jobb. Och det är något som de inte vill.

Detta berör ofta de vikarier som arbetat mest på stället och anses duktigast av ordinarie personal och ”kunder”.
Ja det där är ett problem. Å ena sidan vill vissa ha en fast anställning och inte bara ha timvikariat. Å andra sidan finns det de som föredrar timvikariat och inte vill ha en fast anställning. Reglerna är tänkta att hjälpa den första gruppen, men riskerar att slå mot båda.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Fairlane
E Erik Salhammar skrev:
..snart 6000 har ju INTE överlevt. Men sossarna har ju överlevt, så jag antar att du är nöjd med det.
Ja det är jag nöjd med. Inte för att jag är sosse (har aldrig röstat på dem) utan för att cirka 30% av Sveriges befolkning röstar på dem och hade de inte överlevt hade det varit fler döda ön 6000, men det kanske hade varit rätt döda?

Jag tycker det är beklagligt att så många hör dött, men förklaringen är inte riktigt så enkel som vissa vill få det till, exempelvis att inga över 70 lagt i respirator...

Frågan är hur du tycker att Sverige skulle agerat vid olika tidpunkter?
Försök då att använda endast den kunskap man hade vid den tidpunkten och inte saker man lärt sig efteråt. Försök också hålla dig till saker som man kan göra utan att bryta mot lagar.

Kanske kommer du fram till att världen inte är svartvit.
 
  • Gilla
Guzzi och 6 till
  • Laddar…
Fairlane
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Det kallades för ett ”missförstånd” och är förhoppningsvis löst nu och behöver kanske inte diskuteras här innan någon är ställd till svars för det eller tills alla inblandade är friade.
Det är inte första gången du skriver "missförstånd". Vad tycker du att man ska kalla det?
Socialstyrelsen säger att läkare ska undvika personlig kontakt så långt som möjligt. Det finns massor med tillfällen där man kan klara sig utan personlig kontakt, exempelvis en bruten tumme, vissa förändringar av olika mediciner (öka, trappa ut, byta preparat etc). Däremot när man gör bedömningen om det går att rädda personens liv eller inte är nog en personlig kontakt nödvändig.
Tyvärr missförstod vissa läkare detta och tolkade det som att man inte ens behövde träffa patienten då.
"Missförstånd" verkar som att man menar att det är något helt annat än ett missförstånd, isåfall vad? En order att ha ihjäl folk?
 
  • Gilla
Tabors39 och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Ja det är jag nöjd med. Inte för att jag är sosse (har aldrig röstat på dem) utan för att cirka 30% av Sveriges befolkning röstar på dem och hade de inte överlevt hade det varit fler döda ön 6000, men det kanske hade varit rätt döda?

Jag tycker det är beklagligt att så många hör dött, men förklaringen är inte riktigt så enkel som vissa vill få det till, exempelvis att inga över 70 lagt i respirator...

Frågan är hur du tycker att Sverige skulle agerat vid olika tidpunkter?
Försök då att använda endast den kunskap man hade vid den tidpunkten och inte saker man lärt sig efteråt. Försök också hålla dig till saker som man kan göra utan att bryta mot lagar.

Kanske kommer du fram till att världen inte är svartvit.
och du kanske kommer fram till att man inte MÅSTE vara ett hjon..utan att det är nåt man väljer själv. Herregud
 
Mikael_L
E Erik Salhammar skrev:
Okey.

Swe:6000
Nor: 255
Fin: 329
Den: 615

om du INTE ser några problem med dessa siffror.. ja då kan jag inte hjälpa dig.
Men OM jag nu faktiskt ser ett problem med dessa siffror, men ändå inte har samma åsikt som dig i övrigt (t.ex. att det kanske inte saknats syrgas), kan du då hjälpa mig...
...eller kan jag hjälpa dig?
 
  • Gilla
Guzzi och 1 till
  • Laddar…
E Erik Salhammar skrev:
och du kanske kommer fram till att man inte MÅSTE vara ett hjon..utan att det är nåt man väljer själv. Herregud
Hade du några förslag på hur det skulle ha gjorts, eller är du ytterligare en i mängden som kan leverera svar på hur det skulle ha gjorts för 3-4 månader sedan nu när du har facit?
 
  • Gilla
  • Haha
mikethebik och 6 till
  • Laddar…
E Erik Salhammar skrev:
och du kanske kommer fram till att man inte MÅSTE vara ett hjon..utan att det är nåt man väljer själv. Herregud
Trångsynt much!?
 
T
T Tabors39 skrev:
Trångsynt much!?
Livets hårda skola.
 
T tanaris skrev:
Livets hårda skola.
Sannolikt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.