T
G GargamelSE skrev:
Vilka band o.dyl rekommenderas för kabelmärkning o.dyl med denna maskin? (wsp:n som vi "alla" köpte)
Jag har haft en motsvarande Dymo i flera år, och min erfarenhet är att krympslangarna är dyra och blir oanvända. Mycket enklare att trycka ut en 19mm-resa och linda runt kabeln, särskilt om den redan är kontakterad.
 
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
SamiHus SamiHus skrev:
Är inte helt säker än om jag ska bygga ett eller köpa en färdig skiva, var det skivan du tänkte på? Har tyvärr rätt ont om plats så måste tänka till lite.
Jag har sett att det finns alu-plattor just till triton fräsar. Det smidiga är att alla triton fräsar har en inbyggd lift
 
SamiHus SamiHus skrev:
Har länge planerat att bygga ett bord för fräsen men blev lite ändringar i planerna. Istället för använda nuvarande Of1010 och bli tvingad till att bygga/köpa lift så hittade jag en billig med lift.
En Triton TRA001+gratis 1/2”frässet.
Om någon är sugen så finns det nog fler och även andra Triton maskiner till bra priser på Yandles.
[bild]
Grattis till fräsen! (y) Har själv CMT versionen av samma fräs. Min sitter alltid fast monterad och jag hittade den förborrade plattan i Italien.
Skickar med länkarna på mitt bygge.

Dag

https://www.byggahus.se/forum/threads/projekt-fraesbord.294282/

https://www.byggahus.se/forum/threads/routertable-dr-vers-1-1-klart.296124/
 
Vilken trevlig tråd jag snubblade på (aningen sen på bollen kanske):D

Dagens inköp blev en AVA P70
Har sneglat på de ett tag och nu hade Bauhaus kampanj med bra tillbehör
Tyckte det började bli dags att byta ut min 10 år gamla Kärcher.

Högtryckstvätt räknas väll inte som verktyg iofs ber om ursäkt om någon blir kränkt:cool:
 
  • Ny AVA P70 högtryckstvätt parkerad på grus framför en garageport, med slang och tillbehör ordentligt upprullade.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Grattis till fräsen! (y) Har själv CMT versionen av samma fräs. Min sitter alltid fast monterad och jag hittade den förborrade plattan i Italien.
Skickar med länkarna på mitt bygge.

Dag

[länk]

[länk]
Va fasiken är det där ditt bord:). Har beundrat den massor av gånger på hemsidan men tror inte jag sett den här(vad jag minns). Jo mitt bord kommer garanterat inspireras av ditt. Kommer antagligen köpa både anhåll och plattan från Italienaren. Själva bordet vet jag inte än hur jag gör.
Har funderat lite på mätare från Wixey för liften då dom har en passande. Eventuellt billigare kinavarianter för anhållet.
Har du någon användning av mätklockorna
för anhållet? Skulle du satt dem där om du byggde samma bord idag?
 
Redigerat:
Stål till dekorfräsning på husets midja, förra ägaren hade påbörjat men inte kommit hela varvet runt, profilen ser ut att stämma med det som sitter uppspikat.
En dekorfräsningståg i stål med blå detaljer, bredvid sin grön-gula förpackning, märkt "COBOLT" på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ceson och 3 till
  • Laddar…
Stickan56
FredrikR FredrikR skrev:
Stål till dekorfräsning på husets midja, förra ägaren hade påbörjat men inte kommit hela varvet runt, profilen ser ut att stämma med det som sitter uppspikat.
[bild]
Har du någon bild från huset hur det ser ut?

Stickan
 
SamiHus SamiHus skrev:
Va fasiken är det där ditt bord:). Har beundrat den massor av gånger på hemsidan men tror inte jag sett den här(vad jag minns). Jo mitt bord kommer garanterat inspireras av ditt. Kommer antagligen köpa både anhåll och plattan från Italienaren. Själva bordet vet jag inte än hur jag gör.
Har funderat lite på mätare från Wixey för liften då dom har en passande. Eventuellt billigare kinavarianter för anhållet.
Har du någon användning av mätklockorna
för anhållet? Skulle du satt dem där om du byggde samma bord idag?
Hej SamiHus!

Här är en länk till de saker som jag använde när jag byggde mitt fräsbord.
https://italianwoodworkingtools.jimdo.com/
Du får gärna referera till mig när du kontaktar honom. All betalning går över PayPal. Verkar vara viktigt att man har samma leveransadress på beställningen som ditt konto. En annan medlem här beställde med olika adresser men då kom pengarna tillbaka och det blev ingen affär. Han kanske har dåliga erfarenheter? Min affär fungerade perfekt!
Otroligt välgjorda delar och jag betalade för några år sedan 3000:- för anhåll och fräsplattan som var förborrade till den CMT/Triton TRA001 handöverfräs 2400W som jag valde att köra med. Mina mätklockor köpte jag hos Ali och dom sitter med två väldigt kraftiga magneter. Placeringen fungerar väldigt bra tycker jag. Jag har gjort lite ändringar på anhållsplattorna. Har fräst ett T-spår på baksidan till låsningen för att slippa genomgående hål på framsidan. Om du vill så fixar han nog fästen efter önskemål om du skickar en liten ritning. Jag beställde ett extra gängat hål till styrpinnen och det var inget problem. När jag får tid kommer jag att fräsa ner två korta T-lister i stället för dom rampamuffar som idag fäster anhållet. Det blir mer flexibelt då.
Vill du ha mer info så är det bara att skicka ett PM.

Dag

PS. Var försiktig när du tar bort returfjädern! Min for ut som en raket! Som tur var blev jag inte träffad!
 
Redigerat:
  • Gilla
Björn Melander
  • Laddar…
Stickan56 Stickan56 skrev:
Har du någon bild från huset hur det ser ut?

Stickan
Här ser du en bit av vad jag försökte förklara med ord :crysmile:;)(y)
Detalj av husets hörn med röda och vita paneler och snyggt snickeriarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ceson och 2 till
  • Laddar…
E erikssonjorgen skrev:
[bild]
Hittat den på någon rea? Eller fick du hosta upp 650:- ?
 
SkitOxe SkitOxe skrev:
Hittat den på någon rea? Eller fick du hosta upp 650:- ?
amazon.de hade den för 47 euro.

Wera 05057690001 BC Impaktor Diamond 30 Bit-Check Set https://www.amazon.de/dp/B004VZKNDY/ref=cm_sw_r_cp_api_i_UYhgFbY84F5M3

Wera BC Impaktor Diamond 30 Bit-Check Set med färgkodade bits i en svart låda, visad på Amazon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Verkligen suverän. Har kört den hela dagen. Supersmidig hållare med stark magnet om man önskar, annars dras den bakåt.
/J
 
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
E erikssonjorgen skrev:
amazon.de hade den för 47 euro.

Wera 05057690001 BC Impaktor Diamond 30 Bit-Check Set [länk]

[bild]

Verkligen suverän. Har kört den hela dagen. Supersmidig hållare med stark magnet om man önskar, annars dras den bakåt.
/J
Fasiken vad bra! Ska klicka hem en rackare omedelbums. Tack för tips!
 
  • Gilla
erikssonjorgen
  • Laddar…
Fick hem en lite större fräs till fräsbordet idag. Blir riktigt skönt med inbyggd fräslyft!

Stor träfräs på ett fräsbord i en verkstad, inbyggd fräslyft synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Inte dagens inköp. Men beställde den i förrgår. Blev mitt första steg i Bosch Blå 18V träsket.

Bosch GBH 18 V-EC BORRHAMMARE

Och ett batteripaket med 2x6.0Ah och tillhörande laddare.

Hoppas den blir bra. Är det någon som vet om dammsugaren till denna modellen funkar? (alltså en sån som man sätter framför som suger in dammet, inte en lös grovdamssugare)


 
  • Gilla
ceson och 2 till
  • Laddar…
RmK_71 RmK_71 skrev:
Inte dagens inköp. Men beställde den i förrgår. Blev mitt första steg i Bosch Blå 18V träsket.

Bosch GBH 18 V-EC BORRHAMMARE

Och ett batteripaket med 2x6.0Ah och tillhörande laddare.

Hoppas den blir bra. Är det någon som vet om dammsugaren till denna modellen funkar? (alltså en sån som man sätter framför som suger in dammet, inte en lös grovdamssugare)
Varför föll det på denna? Har du inget annat 18v system redan?
Blir ju en bra peng med maskin plus batterier.
Är det för privat bruk?
Rörmokaren som var hemma hos mig sist hade mailwauke med dammsugare på maskinen som funkade galant.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.