Claes Sörmland
P Pelle Ebertsson skrev:
Tack för svar! Du menar helt enkelt att man fyller hålen med fillers och borrar nytt för pluggarna efter att det stelnat?
Ingen borrning, "gjut" fast pluggarna i fillern.
 
  • Gilla
katho75
  • Laddar…
T
Nu kanske någon redan svarat, men jag orkade inte plöja genom hela tråden då svaret är enkelt: limtätningsmassa. Fyll de befintliga hålen med massan, tryck dit pluggar, skruvar och fäste. Vänta nån dag och sen kan du hänga vilka gardiner som helst. Ungarna kan sen även använda gardinstången för att öva på armhävningar...
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Fairlane
Kan pluggen expandera som den ska om man "gjuter" fast den?
 
Claes Sörmland
Fairlane Fairlane skrev:
Kan pluggen expandera som den ska om man "gjuter" fast den?
Ingen aning men det sitter.
 
T
Fairlane Fairlane skrev:
Kan pluggen expandera som den ska om man "gjuter" fast den?
Irrelevant fråga. Allt blir "solit" och det är absolut ingen skillnad om pluggen expanderar eller ej.
 
Redigerat:
Fairlane
OK, ja går det så går det. Det finns många vägar att lösa problem. Jag föredrar en bra plugg, men jag säger inte att andra lösningar är sämre, möjlighen lite dyrare.
 
Den massan som Byggmax hade är på väg ut ur lager. De tyckte jag skulle köpa denna ankarmassa istället. Vad säger ni?
 
  • Hand håller en tub fischer ankarmassa FIS VS LOW SPEED 300 T i en byggaffär.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
V
P Pelle Ebertsson skrev:
Den massan som Byggmax hade är på väg ut ur lager. De tyckte jag skulle köpa denna ankarmassa istället. Vad säger ni?

Haha fis
 
  • Gilla
Hellacopter och 1 till
  • Laddar…
P Pelle Ebertsson skrev:
Den massan som Byggmax hade är på väg ut ur lager. De tyckte jag skulle köpa denna ankarmassa istället. Vad säger ni?
Ankarmassa vore nog mer rätt om du istället sätter fast en gängstång och sedan skruvar på hållaren direkt på gängstången.
Jag anser inte att det är rätt till den lösning du tidigare diskuterat.
 
Enligt Byggmax var den perfekt när jag förklarade vad jag skulle göra (”gjuta” fast pluggen i massan, sedan skruva dit skruven och hållaren och till sist stången med gardiner)
 
Om ankarmassa eller dylikt används så finns det ingen som helst poäng med att hålla på med plugg o.s.v. Fyll hålet med aktuell massa och tryck i kroken...
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
C C.Lundin skrev:
Om ankarmassa eller dylikt används så finns det ingen som helst poäng med att hålla på med plugg o.s.v. Fyll hålet med aktuell massa och tryck i kroken...
Hur gör man då den dagen man vill ta loss det tex för att byta ut mot något annat?
 
A Andy78 skrev:
Hur gör man då den dagen man vill ta loss det tex för att byta ut mot något annat?
Det går ändå inte om man stoppar in pluggen samt upphängningsdon i blöt massa..
Men i.s.f. är det ju bara att klippa av den.
 
Claes Sörmland
Livet med kalkputs från förra sekelskiftet.

Men det lär inte finnas nån plugg som fungerar, det finns ofta inget att fästa i. Efter över 100 år av gardinskruvande är putsen på de där platserna vanligen sprucken och jävlig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.