hmmmm. får du inte den att lysa upp överhuvudtaget? Menyn alltså. Är den stendöd?
 
MeanMike MeanMike skrev:
hmmmm. får du inte den att lysa upp överhuvudtaget? Menyn alltså. Är den stendöd?
Ja exakt. Ingenting lyser upp. Har läst igenom båda manualerna men hittar ingenting om det felet där tyvärr...
 
Dock reagerade basstationen på att den höll på att ladda upp enheten förra veckan. Jag tänker aldrig då på att starta upp själva klipparen utan jag var bara glad att nu är batteriet uppladdat. Då ska det mesta vara klart för att starta igången den när slingan är färdig... Men tji fick jag.. :p
 
Ok. Tips 1.
Ta ut batteriet 5 min o prova igen.
Tips2.
Ladda ner sista firmware från deras hemsida och lägg på minnessticka o bota om enl. Manualen
 
MeanMike MeanMike skrev:
Ok. Tips 1.
Ta ut batteriet 5 min o prova igen.
Tips2.
Ladda ner sista firmware från deras hemsida och lägg på minnessticka o bota om enl. Manualen
Hur tar jag ur batteriet? Detta känns som bästa starten. Men jag trodde det var inbyggt på något sätt... Vill inte förstöra någonsort returmöjlighet nu när klipparen fortfarande är helt oanvänd.
 
  • Gilla
Carlf81
  • Laddar…
T tobbbias skrev:
Hur tar jag ur batteriet? Detta känns som bästa starten. Men jag trodde det var inbyggt på något sätt... Vill inte förstöra någonsort returmöjlighet nu när klipparen fortfarande är helt oanvänd.
Jag skickade just iväg ett reklammationsärende till Bauhaus så ska jag prata med dem och se om jag kan få en ny först. Vill helst ha en maskin som jag (i alla fall inte är medveten om har krånglat förut) :)
 
Förstår dig. Annars sitter det en lucka under där bak.
Otur måste jag säga. Hoppas allt blir bra. Du får gärna återkomma här och berätta hur det gått.
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
MeanMike MeanMike skrev:
Jag har gjort en liten film som visar hur ACS:en fungerar. Ultraljudssensorerna. Maskinen väjer för saker som jag uppskattar är 10cm eller högre. Annars skulle den ju väja för högt gräs......:D
[media]
Det kanske har avhandlats i tråden, men jag tyckte i filmen att den låter väldigt högt? Grannarnas är betydligt tystare.
Har bara skummat tråden, men är rejält sugen på en dylik tingest (y)
4995 på Bauhaus nu, åter i lager 28/7
 
Redigerat:
Hej. Ljudet ljuger i filmen. Den är tystare än grannarnas HQ. Den är tom väldigt tyst. När inga andra ljud hörs höjer telefonen micljudet och det lurar örat. Hade jag pratat samtidigt hade du inte hört klipparen alls troligen.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Pratade med frugan i går om att den hängt sig 2 gånger i sommar. 1 i ett kaninhål och 1 gång när jag lagt linan för närma en stenkant. Inget har varit klipparens fel. Jag är extremt nöjd. För den pengen är den otroligt prisvärd.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
MeanMike MeanMike skrev:
Hej. Ljudet ljuger i filmen. Den är tystare än grannarnas HQ. Den är tom väldigt tyst. När inga andra ljud hörs höjer telefonen micljudet och det lurar örat. Hade jag pratat samtidigt hade du inte hört klipparen alls troligen.
Topp! Blir nog affär när de kommer in i lager igen
 
2 frågor bara. Jag har 2 smala passager förbi en ovanmarkspool, 90 resp 100 cm breda. Funkar det för klipparen att ta sig förbi dessa och klippa det gulmarkerade området tror ni?
Satellitbild över en trädgård med dimensioner markerade och ett gulmarkerat område som ska klippas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klipparen har inga problem med att ta dig igenom trånga passager. Men........Den måste ju slumpvis ta sig dit. Det är lite hur läget är som avgör det. Jag har 1 passage på ca 1 meter och den går där jätteofta men sen har jag en lite avsides och dit hittar den inte lika ofta. Hoppas du fattar vad jag menar.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
MeanMike MeanMike skrev:
Klipparen har inga problem med att ta dig igenom trånga passager. Men........Den måste ju slumpvis ta sig dit. Det är lite hur läget är som avgör det. Jag har 1 passage på ca 1 meter och den går där jätteofta men sen har jag en lite avsides och dit hittar den inte lika ofta. Hoppas du fattar vad jag menar.
Fattar. Iom att jag har staket med grindar till framsidan pga poolen så måste jag klippa framsidan med min bensinklippare. Kniper det får jag väl klippa det gulmarkerade också ibland om det behövs.
 
  • Gilla
MeanMike
  • Laddar…
Ytterligare en fråga. Enligt en bruks jag har laddat ner ska slingan läggas i öar runt träd.
Behövs det iom att det är ultraljudssensor?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.