Alltgår Alltgår skrev:
Ja det är ju en bonus. Men kommer nog mest köpa färdiga blad, är ju ruskigt billigt från UK. Har dock ett jäkla bry med att hitta 14-18 tpi bimetal i mindre än 13 mm bredd. Vill helst ha 6 mm...
Kolla med http://www.bandsagblad.se/
 
  • Gilla
Alltgår
  • Laddar…
Alltgår Alltgår skrev:
Ja det är ju en bonus. Men kommer nog mest köpa färdiga blad, är ju ruskigt billigt från UK. Har dock ett jäkla bry med att hitta 14-18 tpi bimetal i mindre än 13 mm bredd. Vill helst ha 6 mm...
Vilken butik handlar du från i UK? :)
 
J john.h skrev:
Vilken butik handlar du från i UK? :)
Tänkte testa denna. Riktigt bra pris och frakt.

https://thebandsawshop.com
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Var på Biltema med sambon för att köpa badringar till kidsen. Köpte även dessa två.
kör den de staven med. Rätt bekvämt med långt skaft, dock håller inte finishen speciellt länge
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Blivit ganska tunga verktygsinköp senaste tiden

dewalt gipsautomat
Dewalt tigersåg
Dewalt knack
Dewalt grön laser
Dewalt borrhammare
Dewalt multimaskin
3 st 5ah batterier
Festool sänksåg med skenor
Milwaukee klammerpistol

Nu är kontot tomt och nu har jag snart 2 av allt, då står aldrig produktion still ;)
 
  • Gilla
Tomas Mannhard och 5 till
  • Laddar…
Anders 1920-tal
fgo fgo skrev:
Hoppas det är ok att dela med sig av gårdagens verktygsköp.
Ropade hem en Hilti TE-1500 Avr till kommande projekt
[bild]

Tyvärr dröjer det ett tag tills den får provköras :thumbdown:
joule?
 
Efter mycket velande klickade jag hem en ny cirkelsåg, blev en Hitachi C6BU2 från Hylte. Kändes som ett lyft mot min gamla Bosch PKS 54 (som nu agerar bordssåg). Ett litet 'meh' för "sulan" som verkar vara i något plastmaterial. Kapade lite vitfolierad spånskiva med originalklingan och det funkade bra, men kommer uppgradera klingan till en med fler tänder.
 
G
P pleqtiz skrev:
kolla man på specsen så är det lite skillnad

[länk]
[länk]

Vilka band o.dyl rekommenderas för kabelmärkning o.dyl med denna maskin? (wsp:n som vi "alla" köpte)
 
Inte idag, men igår blev det köp av elvinch till båttrailern.
Körde till atvhuset i Göteborg där den fanns. Riktigt trevlig personal måste jag säga.
Idag blir de montering och provkörning.
 
  • Elvinch med blått rep och diverse tillbehör för montering inklusive fjärrkontroll och kablage, på vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Bitssats och skruvmejseladapter liggande på träbord nära sin förpackning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
jac och 9 till
  • Laddar…
Har länge planerat att bygga ett bord för fräsen men blev lite ändringar i planerna. Istället för använda nuvarande Of1010 och bli tvingad till att bygga/köpa lift så hittade jag en billig med lift.
En Triton TRA001+gratis 1/2”frässet.
Om någon är sugen så finns det nog fler och även andra Triton maskiner till bra priser på Yandles.
Triton TRA001 fräs med lift och ett set med 1/2-tums fräsbitar i förpackningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Qjanto och 4 till
  • Laddar…
SamiHus SamiHus skrev:
Har länge planerat att bygga ett bord för fräsen men blev lite ändringar i planerna. Istället för använda nuvarande Of1010 och bli tvingad till att bygga/köpa lift så hittade jag en billig med lift.
En Triton TRA001+gratis 1/2”frässet.
Om någon är sugen så finns det nog fler och även andra Triton maskiner till bra priser på Yandles.
[bild]
Pris? Länk...
 
Jurij The Fury Jurij The Fury skrev:
Hur planerar du med själva bordet?
Är inte helt säker än om jag ska bygga ett eller köpa en färdig skiva, var det skivan du tänkte på? Har tyvärr rätt ont om plats så måste tänka till lite.
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.