S snajgel skrev:
Riktigt snyggt!
Skulle du vilja dela med dig hur ni gjorde knivlisterna? Vilka magneter ni använde, hur mycket materiel det är kvar där magneterna sitter och sånt.. :)
Tack! Cylindriska neodymmagneter, dia 12, längd 8mm. 1,2mm material kvar.
 
  • Gilla
snajgel
  • Laddar…
Inte helt nöjd. Men det får duga. Fick flyttat in gångjärnen så luckan ligger slätt mot sidan

Luckorna är gjorda i MDF och skåpet i furuskiva
 
  • Gråmålat skåp i furu och MDF med öppen låda och gångjärn som gör att luckan ligger slätt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Handgjort skåp i grått med MDF-luckor och sidor av furu, öppna lådor och ett borr i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grått skåp av MDF och furu med infällda gångjärn, luckor släta mot sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Naturliv och 16 till
  • Laddar…
Så då var det klart. Det blev 8 stolar. Gjort i Ask. Bordet lackades, medans stolarna hårdvaxades. Får se vilken metod, som visar sig vara den mest gångbara.
Ett lackat mörkt träbord och åtta stolar med hårdvaxad askfinish i ett hemmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Handgjord stol i ask med svart hårdvaxad sits och obehandlade ben, bredvid en träbyrå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hep och 18 till
  • Laddar…
B berne88 skrev:
Inte helt nöjd. Men det får duga. Fick flyttat in gångjärnen så luckan ligger slätt mot sidan

Luckorna är gjorda i MDF och skåpet i furuskiva

Inte helt fult. Skulle vara intressant att se hur du gjort vitrinluckorna.
 
O Octavianus skrev:
Inte helt fult. Skulle vara intressant att se hur du gjort vitrinluckorna.

Limmande ihop ramen 19mm MDF. Fräste sedan profilen och falsen till glasskivan. sedan tog jag 12mm MDF som jag fräste samma profil, girade 45grader, rita av på luckan.
sedan tog jag kap sågen, sågade. Sen var det stämjärn till det passa.

Det var nog det svåraste av allt att få till spröjsen.
 
A
B berne88 skrev:
Inte helt nöjd. Men det får duga. Fick flyttat in gångjärnen så luckan ligger slätt mot sidan

Luckorna är gjorda i MDF och skåpet i furuskiva
Har du golvutsug i lackboxen?
 
mowatom skrev:
Har du golvutsug i lackboxen?
nepp, ”vanligt” Klassiskt utsug.
Hela lokalen är en stor box, men vi har modifiera, å kopplat en utsugs motor till boxen. vanlig filter box är det
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Jag hade ett gammalt skåp i verkstaden för div verktyg
Gammalt träskåp med glasdörrar, som nu håller dammsamlare istället för verktyg, efter renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men så en dag kom ett regeringsbeslut att det skulle flytta in i huset. Sagt och gjort. Efter lite puts och målning med äggoljetempera får det rymma lite dammsamlare i stället för verktyg
Vitmålat skåp med glasdörrar fyllt med prydnadsföremål mot en tapet med cirkelformat mönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Jonas_123 och 22 till
  • Laddar…
R Rönnis skrev:
Jag hade ett gammalt skåp i verkstaden för div verktyg
[bild]
Men så en dag kom ett regeringsbeslut att det skulle flytta in i huset. Sagt och gjort. Efter lite puts och målning med äggoljetempera får det rymma lite dammsamlare i stället för verktyg
[bild]
Och var får de stackars verktygen bo i nu då? :(
 
  • Gilla
Krillew
  • Laddar…
R Rönnis skrev:
Jag hade ett gammalt skåp i verkstaden för div verktyg
[bild]
Men så en dag kom ett regeringsbeslut att det skulle flytta in i huset. Sagt och gjort. Efter lite puts och målning med äggoljetempera får det rymma lite dammsamlare i stället för verktyg
[bild]
Det var ett rackarns fint verktygsskåp. Jag står helt och hållet bakom regeringen i det här fallet.
 
  • Gilla
J-stedt och 2 till
  • Laddar…
Nu får dom bo i ett annat gammalt skåp som åkte ut i snicken. I alla fall ett tag tills jag kanske får ett ryck och startar en ny renovering. Blev lite inspirerad av att måla med äggoljetempera så man vet aldrig var det slutar...
 
R Rönnis skrev:
Jag hade ett gammalt skåp i verkstaden för div verktyg
[bild]
Men så en dag kom ett regeringsbeslut att det skulle flytta in i huset. Sagt och gjort. Efter lite puts och målning med äggoljetempera får det rymma lite dammsamlare i stället för verktyg
[bild]
Ja, det är att göra en mistroende förklaring, eller att lägga ner sina röster ibland.... ;).
 
A
Bar i Djursholm som vi gjorde -15. Ofantliga mängder mässing var det! Stilfull barinteriör med mässingsdetaljer, upphängda vinglas och dryckeshyllor, Djursholm -15.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Elegant barinteriör med stolar och bord, mässingsdetaljer och mörka toner, byggd i Djursholm 2015.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Elegant barinteriör med mässingsdetaljer och hängande lampor i Djursholm, byggd 2015.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 6 till
  • Laddar…
mowatom skrev:
Bar i Djursholm som vi gjorde -15. Ofantliga mängder mässing var det![bild] [bild] [bild]
Oops, what a mäss! :surprised:
 
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
Immobil och 3 till
  • Laddar…
Kanske något som ni duktiga behöver?
(Inte min annons utan ett tips)
 
  • Stapel med blandat trävirke i ett förråd, inklusive plankor av furu och ek.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Staplar av oorganiserat virke, plank och stolpar i ett förråd, som kan intressera möbelsnickare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.