Hej alla yttersjöhusbyggare.. Hur går det för er?? Vad tycker ni om Skidstahus??

Själv är jag inne på blåsippan- tycker att det är ett jättefint hus..

 
Hej !

Det är ju mycket att välja på ??? ...Skidstahus verkar bra, men man kan aldrig veta...
Blåsippan är ett fint hus, men jag skulle nog ändra vissa saker i planlösningen, tycker att sovrummet nere är onödigt stort. Problemet är att han jag bor med vill ha ett plan och jag kan inte bestämma mig. Är även väldigt inne på jordugglan och massa andra hus....
 
Hesclöö!
Fasiken vad svårt att välja. Klart är i alla fall att vi träffar LB-hus den 3.dje februari, de som vill (Therese har pratat med dem) . Deras marknadschef kommer upp från Sundsvall. Jag (Olle) far och träffar Sture ( Mr grävmaskinist) vid tomterna imorgon, för att han ska få en uppfattning om hur mkt det är att göra med fyllning etc. Sedan får vi se om han vill ta på sig markarbetet, samt om alla vill anlita honom. Trevlig fredagkväll! ::)
 
Hej !

Sunt gjort av dig Olle bra jobbat...förmodligen så är vi intresserade av Mr grävmaskinist.
Trevlig kväll
 
Halloj!

Bra idé att starta denna tråd, Anneli!
Viktigt att ni styrt upp möte med lb-hus. Det känns bra att få olika alternativ. Vi gillar också Blåsippa, det är nog det enda alternativet för oss hos Skidsta. Mailade nån där och fick veta att den även går att få spegelvänd. Klart vi vill anlita Mr. G om han ställer upp!
Vi hörs! Go´natt.
 
Jag fick lite ytterligare prisuppgifter från Skidstahus. Om man vill byta ut plastgolvet mot trä så kostade det 200 kr/kvm.. gjorde man jobbet själv så skulle det gå ungefär jämt ut.

Braskamin (handöl 10 eller contura 450, se www.nibe.se) komplett installerad kostar 38.000 kr

Trevlig helg..
 
Jag har hämtat ut de geotekniska undersökningarna som Tyréns och snackat med ansvarig person på bygglov angående resultatet.

Har scannat in alla dokument så ifall någon är intresserad så är det bara att höra av sig.
Talade även med Plushus som levererar hus efter ritningar. De ligger i bra prisklass och bygger mestadels med platta på mark. Han blev heltänd över situationen och skulle maila över några exempel på hus och prisuppgifter. Jag hör av mig senare när de har kommit.
 
Hej! Super bra med denna sida! Har inte fastnat för nått skidsta-hus. Tycker LB-hus är fina, även Fiskarheden från dalarna. Där har vi hittat många kanonhus! Ska kolla närmare på priser hos dom.
 
hej!

tycker att vi alla ska se till så att vi får bra med rabatt,
sett många här i forumet som fått bra med rabbat även om dom "bara " byggt ett hus ,vi som förmodligen blir fler ska se till att åtminstonde få 15% rabatt på hela hus köpet ,vi får pressa säljaren ;)

vi är intresserade av myresjöhus....
någon mer?



 
Hej !
Gomorron F&L, Myresjö har fina hus, men väldigt dyra..
Vilket har Ni kollat på ?

 
Harmoni ifrån myresjöhus
pris 1,5milj NF
 
Kom på en sak, villken tid passar Er torsdag den 3:e ??

Träffen med LB-hus...
 
Inte så sent gärna...Kanske 18.30 passar oss..
 
18:30 passar bra för oss ang. LB-hus
 
Vi ser helst att mötet är senare. Vilken tid har han sagt att han ska komma ?

Angående rabatten så måste vi ju få en rejäl med tanke på vårat läge. Svårast blir väl att enas om en firma.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.