Bättre fråga att diskutera angående trimmern är hur långt man kommer på ett batteri. Min erfarenhet från andra trimmers är 2 Ah, cirka 20 minuter. Bättre trimmers klipper man med snabbare, sämre långsammare så visst har jag set skillnad i hur många m2 man får per batteri.
 
Frustrator Frustrator skrev:
Japp. Funkar riktigt bra om man inte överhettade dem.
Blir de bara skämda eller går de sönder då?
Vanliga skivor kan ju ibland explodera vid fel användning
 
G
Immobil Immobil skrev:
Käkar inte trimmern mycket tråd? Läste att den matade ut ny tråd så snart man startar den.
Jag har för mig att du måste trycka ner mitten för att släppa på mer tråd.



Här gör en kill en helt vetenskaplig undersökning om vilken tråd är bäst till handjagare

 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
Lime113 Lime113 skrev:
Bättre fråga att diskutera angående trimmern är hur långt man kommer på ett batteri. Min erfarenhet från andra trimmers är 2 Ah, cirka 20 minuter. Bättre trimmers klipper man med snabbare, sämre långsammare så visst har jag set skillnad i hur många m2 man får per batteri.
Jag började med ett halvladdat 2A (2 av 3 streck lyste) som räckte till ca 15m kant mot mur och en 1kvm plätt där roboten inte går. Då hade det fått växa ganska länge innan då jag i brist på trimmer kört med röjsågen i väntan på att denna skulle komma och det då inte blivit särskillt ofta gjort. Dessutom är det väldigt tätt gräs i bra skick så lite tuffare än de flesta andra (dock enbart gräs). Bytte då till fullladdat 4A och gjorde i princip lika mycket till och det batteriet var fortfarande fullt efter. Gick nog dessutom dubbelt så fort när jag bytte med då den gick otroligt mycket bättre när den fick ett fullt batteri. Så förmodligen är nog inte mätningen på batterierna så bra heller utan det fösta var nog rätt tomt från början.
 
@GargamelSE Denna lidl trimmer är dock annorlunda. Den skickar ut en bit ny tråd automatiskt varje gång man sätter på den istället.
 
J Jensa86 skrev:
@GargamelSE Denna lidl trimmer är dock annorlunda. Den skickar ut en bit ny tråd automatiskt varje gång man sätter på den istället.
Ja, så förstod jag det också. Därav min fråga.
 
Då var det åter dags för en ny omgång Lidl-verktyg V30!
Lite Gott & Blandat! ;)

Reklamblad från Lidl med erbjudanden på verktyg inklusive borrmaskin, inverter-svetsset och batteridriven grensåg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Ööh, vecka 31 väl, börjar torsdag 30/7. Blev lite fundersam eftersom jag precis läst Lidlbladet och inte kom ihåg att jag sett verktygen.:thinking: Blev rädd att jag blivit mer glömsk än vanligt ;)
 
Tule54 Tule54 skrev:
Ööh, vecka 31 väl, börjar torsdag 30/7. Blev lite fundersam eftersom jag precis läst Lidlbladet och inte kom ihåg att jag sett verktygen.:thinking: Blev rädd att jag blivit mer glömsk än vanligt ;)
Helt rätt! Vecka 31 skall det vara! (y)
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
Hur är magnetlisterna? Tänker mig att hänga skruvmejslar mm. från. Klarar de någon vettig vikt?
 
tveksamt tveksamt skrev:
Hur är magnetlisterna? Tänker mig att hänga skruvmejslar mm. från. Klarar de någon vettig vikt?
Vet inte om det är en likadan som jag har köpt tidigare. Den fungerar för skiftnycklar så skruvmejsel lär väl fungera. Annars bara att lämna tillbaka.
 
Hmm, invertersvetsen kanske går att gömma bakom två paket mjölk...
 
Immobil Immobil skrev:
Ja, så förstod jag det också. Därav min fråga.
Jag har en kabelbunden trimmer av ett helt annat fabrikat, men trådmatningen använder förmodligen samma princip. Det är en "tapp" som flyttas av centrifugalkraften, men ett zick-zack-mönster som tappen går i gör att tråden endast matas ut ett "hack" för varje start/stopp-cykel. Håller man på och startar/stoppar ofta för att spara på batteriet så matas det förmodligen ut mer tråd än man önskar. Låt trimmern gå tills du vill ha mer tråd, då stoppar du och startar igen.
 
Har någon här erfarenhet av Lidls grensåg? Skulle den funka bra vid beskärning av t.ex. äppelträd? Eller blir snitten för "slafsiga" eller för långt från stammen med en sådan såg?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.