Påminner lite om Radisson waterfront Stockholm lite cool arkitektur men på helt fel plats.
 
Personligen håller jag med om att det sticker värre i ögonen med något som låtsas vara något det inte är. Samtidigt är det många som gärna bor i pastischer (Grubbensområdet i Stockholm t ex) och de boendes trivsel borde vara överordnat arkitekters tyckande. MEN hur mycket jag än gillar den vita kuben så tycker jag att den är för hög, den visar inte hänsyn till befintlig bebyggelse.
 
  • Gilla
TowaTei och 1 till
  • Laddar…
Problemet handlar nog inte i att det finns en meningsskiljaktighet I vad man tycker om, utan snarare hur det uttrycktes.

Det är helt okej att tycka att det huset passar jättebra in i helheten, likaväl som det är att inte tycka det.

Men att använda fördomar osv. ser iallafall jag som onödigt. Är själv från storstadsområde, men tycker ändå att detta är lite väl avvikande från övrig bebyggelse. Så man kan säga att jag slog hål på din "bubbla" där direkt.

Allt kan alltså härledas till olika smak, och skönt är väl det!
 
Redigerat:
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Får man inte säga vad man tycker? Det är ju så typiskt med såna debatter.
Jag tror du bör ta en funderare på vad som är onödiga fördomar och hur du använder dom. I vissa fall kan ens "personliga" åsikt ett otrevligt forumsklimat.

Du har noll kunskap om vad övriga forumsmedlemmar i denna diskussion har för bakgrund men troligen få "bonniga"

Det är lika otrevligt som att använda andra fördomar.

Trevlig kväll :)
 
När vi ändå är inne på det här med gammal och modern arkitektur:

 
  • Gilla
big mike
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
J Jarlsgård skrev:
Problemet handlar nog inte i att det finns en meningsskiljaktighet I vad man tycker om, utan snarare hur det uttrycktes.

Det är helt okej att tycka att det huset passar jättebra in i helheten, likaväl som det är att inte tycka det.

Men att använda fördomar osv. ser iallafall jag som onödigt. Är själv från storstadsområde, men tycker ändå att detta är lite väl avvikande från övrig bebyggelse. Så man kan säga att jag slog hål på din "bubbla" där direkt.

Allt kan alltså härledas till olika smak, och skönt är väl det!
Niklasloow Niklasloow skrev:
Jag tror du bör ta en funderare på vad som är onödiga fördomar och hur du använder dom. I vissa fall kan ens "personliga" åsikt ett otrevligt forumsklimat.

Du har noll kunskap om vad övriga forumsmedlemmar i denna diskussion har för bakgrund men troligen få "bonniga"

Det är lika otrevligt som att använda andra fördomar.

Trevlig kväll :)
Bonnigt betyder inte nödvändigtvis att man är från landet utan att man är gammeldags i sitt tankesätt.
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Bonnigt betyder inte nödvändigtvis att man är från landet utan att man är gammeldags i sitt tankesätt.
Är det verkligen betydelsen av ordet? :thinking:
 
HOBBY ARCHITECT
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[länk]
Den länken hjälpte dig inte. Alla är nedvärderande och de bygger på att man är från landsbygden, det du precis sa att du inte menade :thinking:
 
  • Gilla
Myrstacken
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Ramnemark Ramnemark skrev:
Är du?
Ja.
 
HOBBY ARCHITECT
Huset har vunnit pris, borde kanske säga er något.
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Huset har vunnit pris, borde kanske säga er något.
Nedanstående? Det är nämligen också ett pris.

Sveriges Riksförfulare – Vem byggde fulast under hela 10-talet?
 
  • Gilla
big mike och 1 till
  • Laddar…
Detta huset har med vunnit pris ;)
 
  • Modernt kontorsbyggnad i gråa betongtoner med utmärkelsetext om nominering till "Kalkon-priset".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
FG
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Huset har vunnit pris, borde kanske säga er något.
Vilket pris då?
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Bonnigt betyder inte nödvändigtvis att man är från landet utan att man är gammeldags i sitt tankesätt.
Jag står fast vid det jag skrev tidigare. Det handlar om hur man väljer att formulera sig.

Din definition av "bonnigt" är inte densamma som min, min grundar sig i just ordet bonde, dvs lantbrukare och är ett ord som används för att beskriva just folk från landsbygden.

Jag har aldrig någonsin hört någon säga att man är bonnig för att man inte uppskattar ett modernt ting.

Och åter igen, alla måste inte dela varandras åsikt :) men om jag var du skulle jag nog ta mig en funderare på just ordet bonnigt, för så som du använder det här skickar fel signaler, då din definition av ordet inte verkar delas med andra (y)
 
  • Gilla
Niklasloow
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.