Efter många om och men så "bestämdes det" att vi ska ha ett spabad i trädgården!
Efter att ha kollat runt på olika lösningar så beställde jag en eluppvärmd terasspool med balja av polyeten.
Köpet gjordes 7/6 hos svenskabadtunnor.se och leveransen gick snabbt och smidigt.
Bubbelsystemet och belysningen som är tillval var restade men med löfte att skickas så fort som möjligt.
Här kommer lite bilder på grejerna.
Förpackad polyetenbalja för terasspool levererad på uppfart, omgiven av gräsmatta och staket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Spa-kontrollsystem från Balboa ligger i en kartong redo för installation i spabad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand håller en tub med speciallim för PVC med delar av ett spabads bubbelsystem i kartonger i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Barn står bredvid en ny polyeten terasspool på en uppfart framför ett hus, i soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ny polyeten terasspool för spabad uppställd i ett garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersT och 10 till
  • Laddar…
Idag var grannen här och grävde bort lite gräs med skopan!
Resten gräver jag för hand.
Grävmaskin vid en grävd kvadratisk grop i trädgården, med gräs runtomkring och ett staket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grävd del av trädgård med skottkärra och spade, nära ett staket och hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En nyligen grävd grop i en trädgård med skottkärra, spadar och kratta vid sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Flipbed och 6 till
  • Laddar…
Spännande, jag har precis beställt därifrån med. Håll oss uppdaterade! ;)
 
  • Gilla
Needas
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
Spännande, jag har precis beställt därifrån med. Håll oss uppdaterade! ;)
Vad kul!
Vilken modell beställde du?
 
Jag har också tänkt att beställa från dem, en Pacific. :D

Hur levererades den? Med lastbil och handtruck/pall-lyft eller med kranbil? Det jag funderar på är om den som kör ut den kommer att ha möjlighet att ställa av den på mitt släp (istället för på gatan) så att jag kan flytta den själv till baksidan av huset utan att kalla in massa bärhjälp...
 
  • Gilla
Dempus
  • Laddar…
Den där lilla tunnan lär du ju kunna bära själv alternativt släpa till baksidan.
 
Möjligt, men Pacific är 240x200cm och väger 80kg :thinking:

Ett spännband genom pallen och sen kanske man helt enkelt kan dra den (över grusplan och gräs)...

Men vete 17 om 80kg kan stämma. På deras sajt står det att den som TS köpt väger 100kg och den är 192cm i diameter, så Pacific borde ju väga mer.
 
Redigerat:
Needas Needas skrev:
Vad kul!
Vilken modell beställde du?
Samma modell och färg, fast utan bubbel.
 
L Leif i Skåne skrev:
Kolla här
[länk]
Badar du lika ofta fortfarande? Antar att man inte lessnar lika fort på whisky
 
  • Gilla
PJW
  • Laddar…
optimum
S stewed skrev:
Möjligt, men Pacific är 240x200cm och väger 80kg :thinking:

Ett spännband genom pallen och sen kanske man helt enkelt kan dra den (över grusplan och gräs)...

Men vete 17 om 80kg kan stämma. På deras sajt står det att den som TS köpt väger 100kg och den är 192cm i diameter, så Pacific borde ju väga mer.
Jag släpade ett tungt löpband genom trädgården till baksidan huset till vårt gym.
Jag släpade det på pressningar så det fick lägre friktion. Klarade gräsmattan utan att bli förstörd.
Ett stort Tunturi som vägde drygt 150 kg.
Det kom på pall och låg i en stor kraftig kartong som jag fick över på 1:a pressningen, och sedan nästa och nästa.
Tur det var en kraftig kartong det låg i.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Smart! Tack för bra tips. (y)
 
Det är inga problem att bära karet. Vi köpte precis modell grand från svenska badtunnor. Själva karet tror jag inte väger mer än 30 kg. Så inga problem för två personer att bära.
 
  • Gilla
stewed
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Badar du lika ofta fortfarande? Antar att man inte lessnar lika fort på whisky
Badar varje dag/natt. Whiskey köps genom bud hos Calle, Hel kartong 12x1 liter, för närvarande TULLAMORE DEV men det variera genom åren!;)
Har kört i 4 år nu och och det enda problemet var att pumpen inte ville start efter stått stila något dygn. Först meka jag sönder den och rengjorde axialtätningen i teflon. Men den fick knuffa igång ändå, men efter jag bytte condensator 8uF för 110kr så funkar det perfekt. Däremot har uppvärmning fungerat utan problem året runt även när det var -14˚C förra vintern. Har provat lite olika temperaturer och 39˚ på vintern, 37˚C på sommarn är lagom. Regeleringen med Fjärrvärme är perfekt.
 
  • Gilla
KlasN och 1 till
  • Laddar…
37 på sommaren??? Är du från vettet människa? Hoppas innerligen du har en annan pool när du vill svalka dig?? :D
 
  • Haha
Ann-lousa
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.