Tjärat faltak ;)
 
  • Haha
LinusK
  • Laddar…
Har tillbringat ett par veckor med målning av garaget.
Nymålat garage med vitputsad fasad, ommålade trävirket på vindsgavel och en skottkärra vid sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bosch färgspruta ligger på ett betonggolv, använd för att måla garagefasad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den putsade delen av fasaden blåstes med färgspruta.
Nymålad putsad garagevägg med färgspruta och trävirket på vindskivan i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ny målad vit fasad på garage med grå sockel och träspaljé vid sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite grå färg nertill runtom blev det också men trävirket på vindsgavlarna får vänta en stund. Först måste några brädlappar bytas.
Vitmålat garageinre med ojämna färglager på taket och en fönstervägg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Delvis målad garagevägg med omålad gul del och nyvit målad del, öppen dörr och målarburkar på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Invändigt användes roller.
Garage med nymålad vägg och dörr, dörrkarmen skyddad med tejp och pappersöverdrag, inredning synlig inuti.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Person målar ett fönster vitt i ett garage, med penslar och färgburk på en presenning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fönstren fick ny färg och även kitt där det behövdes.
Nymålat garage med putsad vit vägg och svarta dörrar samt fönster, grå målad sockel och kvällssolsskuggor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dörr och portar fick färg på både in- och utsida samt nya handtag.
Nyrenoverat garage med nyligen målade väggar och hyllor med verktyg och förvaringslådor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nymålat garage med vit façad och röd plåttak, öppna portar avslöjar inredning och förvaring inuti.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu är nästan hela garaget färdigt. Garagegolvet ska målas men det får vänta.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 12 till
  • Laddar…
nikasp
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
En sån har jag kikat på, men kan man uppnå samma resultat för några hundralappar och befintlig kompressor så känns ju det bra.

Men tack för tipset, jag gillar att ha alternativ. :D
Absolut. Jag drar den mellan torp och hem och har bara en liten dyckertpickakompressor så till det funkar den bra.
 
Börjat hänga tapeter, det blev blommiga gröna denna gång. Hade glömt bort hur tålamodskrävande det är att tapetsera :sweat::giggle:
En vägg med blommig grön tapet delvis uppsatt, med en trästol och tapetutrustning framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Ymer och 7 till
  • Laddar…
Nu har jag målat första varvet i lilla sovrummet. Tyckte det gick rätt bra, och det ser heller inte alltför illa ut med tanke på underarbetet... Dock är jag lite fundersam på färgen, som jag hittade på fyndhyllan på Hornbach. Enligt färgprovet på burken i butiken så såg den mest vit ut, inte alls så rosa som den gör på väggen. Men men, det funkar ju ändå... :D

Ny målad sovrumsvägg i ljusrosa, stege och målarförråd synligt, ojämn belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nymålat sovrum med ljusrosa väggar, sladd och målningsutrustning på golvet och utsikt mot grönska genom fönstret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv
  • Laddar…
Monstret är överallt. Fick inte snickra egna grindar, tur är väl det. Ska bara se hur jag ska göra med trappen.
 
  • Barn håller i ett blått paket inomhus, bredvid en barnsäng och uppritad kartong.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett hörn av ett rum med en trappa, en solfläck på golvet och en grind, med en katt som ligger i solljuset.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Barn bakom en vit säkerhetsgrind i en trappöppning med trägolv i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trappa i hemmiljö med röd löpare och svart smidesräcke, hantverksdetaljer synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Slipat åsar på golvet

[bild]

och börjat kapa till eps skivor.

[bild]

nu går jag ut med hunden istället...

[bild]
Talmeter sa du... ;):oops:
 
  • Gilla
TeroM och 1 till
  • Laddar…
Tapeterna är på plats, nu ska jag aldrig mer tapetsera. På riktigt.
Renoverat rum med ny tapet, tegelvägg, golvstående kamin och oöppnade tapetrullar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
muraren2 och 9 till
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Tapeterna är på plats, nu ska jag aldrig mer tapetsera. På riktigt.
[bild]
Var det en sådan skrämmande upplevelse att tapetsera? :thinking:
Det ser ju bra ut. (y)
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Själv tycker jag det är ganska rogivande att tapetsera, åtminstone när det är easyup:D
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Tycker det är svårt att skära tapeterna exakt rakt vid tak och lister trots rätt verktyg. Trodde easy upp skulle vara lättare.
Ser helt okej ut på håll men några felskärningar som kanske bara jag ser finns där.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Tycker det är svårt att skära tapeterna exakt rakt vid tak och lister trots rätt verktyg. Trodde easy upp skulle vara lättare.
Ser helt okej ut på håll men några felskärningar som kanske bara jag ser finns där.
En sak jag har lärt mig när det gäller skära. Snåla inte med rakbladen. Byt ofta.
 
  • Gilla
Lill72
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Slipat åsar på golvet

[bild]

och börjat kapa till eps skivor.

[bild]

nu går jag ut med hunden istället...

[bild]
Jag har fortfarande bänkskivebiten kvar i boden bakom garaget som blev perfekt mellan kyl/frys och högskåpet med ugn, ja förutom den där lilla detaljen att den var 100mm för kort.

Inga sådana missöden idag när det byttes läkt på baksidan, tack och lov.
Röd träfasad med vita fönster, verktyg på trädäck, stege vid husvägg och inglasat uterum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kl 10:15 såg det ut så här.

Röd trävägg vid byggprojekt med en öppen fönsterlucka, stegar, och verktyg på en trädäck på dagtid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Strax före 12 hade några nya läkt skjutits dit.

Träveranda på ett rött hus med stege och nyligen utbyggda träläkt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och nu strax innan 19 var penslarna tvättade och allt ihopplockat och himlen öppnade sig för en stund. Kom nån rejäl åskknall på eftermiddagen men det blev inte mer.
Gaveln är näst på tur :rolleyes:
 
  • Gilla
Keiller och 5 till
  • Laddar…
Jag har börjat byta värmestammarna när jag ändå skulle ta bort element i köket och ersätta med golvvärme. Rejält grovt järn i de gamla stammarna, tungt jobb! Tyvärr verkar alla skarvar sitta som gjutna, så risken är att jag inte lyckas skarva på där jag vill, utan måste fortsätta riva hela värmesystemet... :sweat:
 
TeroM TeroM skrev:
Suttit framför TVn och knypplat.

[bild]
Är det där månne en Eldon DBQ4104 som skymtas? Beställde precis en sån själv inför stundande uppfräsching och kontroll av nuvarande installation som uppvisar vissa "tveksamheter"... :sleep:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.