G
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Ja, det var Bedrock vi hade på datorn innan. Men men, vad ska man göra.....
Men det där med spel är jag inte insatt i, jag gör som ungarna säger :D
Förstår :) Bara synd att sonen inte kunde vara med, han kör ju som sagt på ipad / consol. Tror det är få yngre barn som lirar på dator/java! Nåväl, lycka till !
 
  • Gilla
fatsuG7 och 1 till
  • Laddar…
Problemet är att alla modifikationer av spelet som gör det möjligt att qnvända det till nya saker nästan bara stöds på java-versionen. Så skall man göra något annorlunda så är det java-versionen som gäller.
 
  • Gilla
fatsuG7
  • Laddar…
C crazytok skrev:
Kan man följa processen på detta? Hade ju varit extremt kul även för oss som inte har minecraft... :)
Du får prata snällt med någon som bygger och kan tänka sig att spela in och dela på YouTube eller Twitch etc. :)
 
  • Gilla
fatsuG7
  • Laddar…
L
Hej!

När jag försöker gå in i portalen så får jag felmeddelande:

"The requested world does not exist."
 
  • Gilla
fatsuG7 och 1 till
  • Laddar…
jag kan inte komma in i portalen så jag kan inte få en plot
nån som vet varför

Felskärmsbild med texten "Warps The requested world does not exist.
 
Redigerat:
  • Gilla
fatsuG7
  • Laddar…
G MrGlad8 skrev:
Förstår :) Bara synd att sonen inte kunde vara med, han kör ju som sagt på ipad / consol. Tror det är få yngre barn som lirar på dator/java! Nåväl, lycka till !
jag är född 2008 jag kör på dator men hahaha
 
  • Gilla
fatsuG7 och 1 till
  • Laddar…
G
VIPER_VOID VIPER_VOID skrev:
jag är född 2008 jag kör på dator men hahaha
Ja dator kan du fortfarande köra på. Bedrock finns på dator också ;) Inget krångel med installation.. bara köra direkt via Windows 10 store.. tror du inte ens behöver betala om du redan köpt Java-versionen!
 
  • Gilla
fatsuG7
  • Laddar…
VIPER_VOID VIPER_VOID skrev:
jag kan inte komma in i portalen så jag kan inte få en plot
nån som vet varför

[bild]
Ska vara fixat!
 
Okej, ni som har barn som är inne och ”spelar/bygger” kan ni dra reglerna lite extra för dem? Att ställa sig i vägen för andra som bygger är så klart inte ok.
 
  • Gilla
Lucioperca
  • Laddar…
L Lingonhuset skrev:
Okej, ni som har barn som är inne och ”spelar/bygger” kan ni dra reglerna lite extra för dem? Att ställa sig i vägen för andra som bygger är så klart inte ok.
Du får ringa ut lantmäteriet så de gör en utsättning... Dyrt, men det är det värt.. :crysmile:(y);)
 
  • Haha
Lucioperca
  • Laddar…
L Lingonhuset skrev:
Okej, ni som har barn som är inne och ”spelar/bygger” kan ni dra reglerna lite extra för dem? Att ställa sig i vägen för andra som bygger är så klart inte ok.
Barn hittar fyndiga metoder för djävelskap.

Efter lagt alldess för mycket tid på att försöka återskapa en så exakt kopia av ens hus som det går så har man nått något man tycker ser okej ut.
 
  • Rödtegelhus med vita fönster, klätterväxt och garageport under blå himmel.
  • En Minecraft-kopia av ett hus byggt i tegel med detaljer som fönster och dörrar, taget på natten i spelet.
  • Älska
fatsuG7
  • Laddar…
Niklasloow Niklasloow skrev:
Barn hittar fyndiga metoder för djävelskap.

Efter lagt alldess för mycket tid på att försöka återskapa en så exakt kopia av ens hus som det går så har man nått något man tycker ser okej ut.
Det finns murgröna i spelet. Bara ett tips.
 
  • Gilla
fatsuG7
  • Laddar…
Jag loggade in precis men portalen till Byggvärlden tycks inte fungera. Det dyker bara upp "[Warps] The requested world does not exist."
 
  • Gilla
fatsuG7
  • Laddar…
G MrGlad8 skrev:
Ah, suck! Då låser man ju ute dom flesta barnen som spelar på sina plattor mm. Är det ens några som lirar Java-versionen längre? Nåja. ok Tack för svaret!
Ska försöka undvika bedrock vs java. Men ja det är enorm spelarbas på java (plugins som denna server använder, går inte på bedrock).

Borta i staterna, så finns det rätt stora servers som drar in hel del pengar och spelare. Och där kan dom omöjligt köra annat än java (tack vare brett stöd för plugins och inte ett krav att köra mojans egen server version).

Vet många som säger det är enklare bygga i java än bedrock. Saknas än är spectatormode, mobspawning är inte lika bra som i java (använder du redstone, är java hästlängder bättre).

Sen kräver ju bedrock Windows 10. Kan ju köra linux med java :)

Största fördelen med bedrock är det flyter lite bättre, men ligger efter lite i funktioner/mobspawning som java har.
 
  • Gilla
fatsuG7
  • Laddar…
splinter splinter skrev:
Jag loggade in precis men portalen till Byggvärlden tycks inte fungera. Det dyker bara upp "[Warps] The requested world does not exist."
Den ska fungera nu
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.