N nallepu skrev:
Var ute och jobbade i min insynsskyddade trädgård för någon vecka sedan och endast iklädd en ganska minimal stråhatt.
Under några timmar hörde jag en helikopter som svävade runt min stadsdel. Brydde mig inte om den trotts att den kanske svävade runt på ca 2-300 meters höjd.
På kvällen såg jag en notis på nättidningen att polishelikoptern att polisen letade efter en förvirrad pensionär. Någon som har kol på hur bra kameror polishelikoptrarna har och hur man bär sig åt för att hitta en person. Trotts att jag kommit upp lite till åren har jag en vältränad och fin kropp så ingen skada skedd om någon skulle få syn på mej utan kläder. men man vet inte när moralpolisen slår till.
De har VÄLDIGT bra upplösning.
 
  • Älska
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
K Kortling skrev:
I mitt kvarter hade vi kallat dig pedofilgubben.
Pedofil??
Varför pedofil?
Nakengubbe, ok, kan jag förstå, men pedofilgubben förstår jag inte kopplingen till.
 
Staffans2000
K knipo skrev:
Pedofil??
Varför pedofil?
Nakengubbe, ok, kan jag förstå, men pedofilgubben förstår jag inte kopplingen till.
Det har gått mode i "pedofilanklagelser". Precis som med "sanering" dvs. städning.

Hur vet vi att det inte är en pedofilgumma?
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
G GargamelSE skrev:
Alla webbläsare har unika ID:n som används (idag) för att spåra och ge annonser anpassad till dig. Kakor kanske gjorde det förr i tiden.
Nope. Det finns gott om "härdade" webläsare som inte lämnar ut personlig info.
 
K Kortling skrev:
I mitt kvarter hade vi kallat dig pedofilgubben.
Jag och mina vänner skulle nog kalla er i ert kvarter för trångsynta pryda pingstpastorer som inte ser skillnaden mellan pedofil och naturister. Vid vårt skärgårdshus är det mer normalt att man solar och badar utan kläder. Mina tantvänner som är regnbågstanter drar åt sig massor med granntanter " som flugor kring en sockerbit" som inte vill kolla in nakna tanter utan snarare är sugna på en kopp kaffe.
Ps. Skulle ut och handla innan det var dags att dra ut till vårt skärgårdshus. La märke till att man målat olikfärgade sträck på alla gatubrunnar. Har flera grannar som jag omvänt till naturister. Kom på att jag skulle förvarna mina grannar eftersom jag misstänker att man ska flygfotografera gatubrunnarna i stan och så kommer jag och mina grannar att fastna på bilderna. Funderar på om gatukontoret måste gå ut med uppgifter om när man ska fotografera mitt område. Kan man fotografera ett färgat sträck på 25x5 cm borde det bli en ganska detaljerad bild.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Staffans2000
Dags för en kollektiv "full moon" med andra ord!


Staffan
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
N nallepu skrev:
Var ute och jobbade i min insynsskyddade trädgård för någon vecka sedan och endast iklädd en ganska minimal stråhatt.
Under några timmar hörde jag en helikopter som svävade runt min stadsdel. Brydde mig inte om den trotts att den kanske svävade runt på ca 2-300 meters höjd.
På kvällen såg jag en notis på nättidningen att polishelikoptern att polisen letade efter en förvirrad pensionär. Någon som har kol på hur bra kameror polishelikoptrarna har och hur man bär sig åt för att hitta en person. Trotts att jag kommit upp lite till åren har jag en vältränad och fin kropp så ingen skada skedd om någon skulle få syn på mej utan kläder. men man vet inte när moralpolisen slår till.
Du skulle ha flyttat stråhatten från huvudet och placerat den längre ner, för att täcka över "den delikata kroppsdelen".
 
H Harrison skrev:
Du skulle ha flyttat stråhatten från huvudet och placerat den längre ner, för att täcka över "den delikata kroppsdelen".
Den var ju minimal, ju. Hatten, alltså.
 
  • Haha
Harrison och 2 till
  • Laddar…
Aj aj aj det har varit varmt på senaste

Jag funderar kan jag bygga en hög spaljé och sedan klä den med tyg? Utan bygglov
 
  • Haha
Harrison
  • Laddar…
  • Gilla
Gud_ och 1 till
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Både ja och nej, allt hänger på bl.a. avstånd & höjd.

Ja: längs altanen, max 3,6 meter ut från huset & minst 4,5 meter från tomtgränsen får du bygga en 1,8 meter hög spaljé.

Nej: typ allt annat som är över ca 1 meter

[länk]

[länk]
Vad räknas som huset?

så här hittar jag på nätet

Spaljé
En spaljé är en öppen konstruktion med stor genomsiktlighet och kräver inte bygglov oavsett höjd.
 
  • Gilla
Harrison
  • Laddar…
Ja men om du klär den med tyg så är det ingen öppen konstruktion.

Däremot så kan du låta tex en klängväxt täcka den öppna spaljén.
 
  • Älska
Harrison
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Ja men om du klär den med tyg så är det ingen öppen konstruktion.

Däremot så kan du låta tex en klängväxt täcka den öppna spaljén.
Är det ok med växt?
 
K knipo skrev:
De har VÄLDIGT bra upplösning.
Jag brukar också gå naken i min insynsskyddade, stora trädgård. Jag har möjligen en skärmmössa på mig. Jag brukar kolla omkring, om någon granne kan se mig. Jag vill absolut inte visa mig naken för mina grannar, men ibland tar jag av mig min T-shirt direkt efter pool-badet.
 
Talvan Talvan skrev:
Aj aj aj det har varit varmt på senaste

Jag funderar kan jag bygga en hög spaljé och sedan klä den med tyg? Utan bygglov
Du kan plantera en häck. Vår herre vattnar den åt oss.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.