Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Nu är jag inte expert, men jag tror du ska skriva "/plot claim" när du står på en tom tomt....
Helt rätt.
 
  • Gilla
fatsuG7
  • Laddar…
fatsuG7 fatsuG7 skrev:
Tävlingen är igång och alla bygger för fullt!
[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Väldigt fina byggen redan på så här kort tid. Imponerande och kul!
 
  • Gilla
AynS och 3 till
  • Laddar…
Är det möjligt att komma in i servern genom Minecraft på Xbox eller iPad?
 
Vy över ett Minecraft-bygge med flera olika hus, träd och blommor i förgrunden bakom ett staket. Minecraft-skärmbild med stenmur och moderna hus i bakgrunden. Minecraft-stiliserat hus med pool och trädgård, karaktär flyger ovanför. Virtuell byggmiljö i Minecraft med nydesignade hus omgivna av träd och växtlighet, avgränsade med tegelmurar. Modern byggnad i en digital trädgård från ett byggspel, med växtlighet och en damm. Bild i dataspelsgrafik av ett modernt hus med pool och trädgård. Pixlad bild av ett virtuellt hus i ett spel, med träd, gräs och ett skylt som säger "Jesus är Herre". Minecraft-stiliserat modernt hus med pool, trädgård och omgivande stenmurar.
Fler hus som kommit fram under dagen.
 
  • Gilla
tepanna och 4 till
  • Laddar…
fatsuG7 fatsuG7 skrev:
[bild]
Ser ut som att ägaren har ett mycket jobbigt bestånd med parkslide att ta hand om i framtiden.. synd att personen valde just den tomten ;):crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
Hep och 5 till
  • Laddar…
Hej! Går det att vara med på iPad eller iPhone? Vi har på iPad version 1.16.0 och versionen ni nämner finns inte ens i versionshistoriken. Funkar det endast på PC? Mina ungar är väldigt sugna!

Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
[bild]

På fredag börjar en tävling på vår minecraftserver. Tävlingen går ut på att bygga ett så fint hus som möjligt på spelet Minecraft. Förutom äran får den lyckliga vinnaren legobygget “Frihetsgudinnan” från Lego Architecture.

[bild]

Hur tävlar jag?

[media]
  1. Välj rätt version av minecraft (1.15.2) och starta sedan spelet.
  2. Gå in på flerspelarläge och skapa en ny server med Ip-adressen: byggahus.apexmc.co.
  3. Gå in i portalen för att komma till byggvärlden. Välj därefter en tomt som verkar ledig och skriv sedan: /plot claim.
  4. Nu äger du denna tomten och kan bygga ditt hus!

Regler

  1. Deltagaren eller deltagarens vårdnadshavare måste vara medlem på Byggahus.se.
  2. Kopiera inte byggen från internet. Använd din egna fantasi!

Hur länge pågår tävlingen?

Tävlingen börjar på fredag 26 juni kl 12.00 och avslutas 4 juli kl 20.00. Vinnaren utses den 5 juli och kommer visas här i den här tråden.

Tävlingsledare är medlemmen @fatsuG7.

Lycka till!
 
  • Gilla
Sumpan38 och 1 till
  • Laddar…
Det går bara på PC då Java-versionen av Minecraft krävs. Bedrock-versionen (som de flesta andra plattformarna använder sig av) är egentligen ett helt annat spel, men det ser likadant ut. Under ytan fungerar det dock väldigt olika.

Källa: mina barn.
 
  • Gilla
tepanna och 6 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Det går bara på PC då Java-versionen av Minecraft krävs. Bedrock-versionen (som de flesta andra plattformarna använder sig av) är egentligen ett helt annat spel, men det ser likadant ut. Under ytan fungerar det dock väldigt olika.

Källa: mina barn.
Funkar fint på Mac också.
 
  • Gilla
fatsuG7 och 2 till
  • Laddar…
Nu ska ungarna bygga nåt fint
 
  • Gilla
fatsuG7
  • Laddar…
G
Funkar detta på Win 10 - edition av Minecraft? ie Bedrock versionen?
 
  • Gilla
fatsuG7
  • Laddar…
G MrGlad8 skrev:
Funkar detta på Win 10 - edition av Minecraft? ie Bedrock versionen?
Nej, se några inlägg uppåt.
 
  • Gilla
fatsuG7
  • Laddar…
G
pacman42 pacman42 skrev:
Nej, se några inlägg uppåt.
Ah, suck! Då låser man ju ute dom flesta barnen som spelar på sina plattor mm. Är det ens några som lirar Java-versionen längre? Nåja. ok Tack för svaret!
 
  • Gilla
fatsuG7
  • Laddar…
Jag fick helt enkelt installera Javaversionen idag. Det mumlades nåt om olika moddar också eller vad det var.
Nåja, där känner jag att jag har ett kunskapsunderläge, så det var bara att göra som 8-åringen sa :D
 
  • Gilla
tepanna och 1 till
  • Laddar…
G
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Jag fick helt enkelt installera Javaversionen idag. Det mumlades nåt om olika moddar också eller vad det var.
Nåja, där känner jag att jag har ett kunskapsunderläge, så det var bara att göra som 8-åringen sa :D
Jo Java är ju det som funnits från början.. men jag tycker Bedrock är bättre då det är de Microsoft stödjer och står bakom och är lätt installerat på win 10 via win store samt då på iOS och Android.. Det finns dessutom crossplay på Bedrock vilket är riktigt kul :)
 
  • Gilla
fatsuG7
  • Laddar…
G MrGlad8 skrev:
Jo Java är ju det som funnits från början.. men jag tycker Bedrock är bättre då det är de Microsoft stödjer och står bakom och är lätt installerat på win 10 via win store samt då på iOS och Android.. Det finns dessutom crossplay på Bedrock vilket är riktigt kul :)
Ja, det var Bedrock vi hade på datorn innan. Men men, vad ska man göra.....
Men det där med spel är jag inte insatt i, jag gör som ungarna säger :D
 
  • Gilla
fatsuG7
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.