Aprilmaj Aprilmaj skrev:
Grannen är gammal polis med petnoga hustru. Det är alltid någonting som är störande,fågelhus på staketet,färgen på min garageport,bilar som kör till oss.och råkar ha hjul på deras sida av parkering,skylten som markerar väg mot huset,asfalten på uppfarten ,lyset på garage som lyser för skarp,när de backar med bilar osv.. Jag var med på allt från början,ordnade allt till det bästa,men när de började anmäla mig till Kommunen,blev jag surare . Och nu "solreflexer" Hela skönhet av den lila vingen är just att den rör på sig (vinden) och är blank. Varför ska jag måla den svart,lika bra kan de sitta i en annan fönster,ej på baksidan.
Låter som det finns en oändlig list med krav. Rör det sig om en psykopat kommer det aldrig att sluta. De vill ta makt över andra människor och få dem ett lyda. Med all respekt för alla justa och trevliga poliser, så skulle jag ändå säga att det före detta yrket är en riskfaktor.

Jag och min x-fru bodde bredvid några sådana här. De testade hela tiden hur långt de kunde flytta fram gränsen och vad de kunde komma undan med. Vi drev dem till vansinne genom att ignorera dem, det var bästa försvaret. Man ska vare sig lyda eller strida med dem, det gör bara det hela värre.
 
J jenhul skrev:
Låter som det finns en oändlig list med krav. Rör det sig om en psykopat kommer det aldrig att sluta. De vill ta makt över andra människor och få dem ett lyda. Med all respekt för alla justa och trevliga poliser, så skulle jag ändå säga att det före detta yrket är en riskfaktor.

Jag och min x-fru bodde bredvid några sådana här. De testade hela tiden hur långt de kunde flytta fram gränsen och vad de kunde komma undan med. Vi drev dem till vansinne genom att ignorera dem, det var bästa försvaret. Man ska vare sig lyda eller strida med dem, det gör bara det hela värre.
Er psykopat story har ingen koppling till en nu svartmålad problemet löst fråga...
Rätt i att inte käfta utan att åtgärda rimliga saker och ignorera annat...
I detta fall åtgärdades problemet
 
Stickan56
B byggarätt skrev:
I detta fall åtgärdades problemet
Har jag missat något?
När och hur åtgärdades problemet?

Stickan
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
Såg ett inlägg med svartmålad så jag trodde det var fixat... men jag kan ha fel
 
  • Gilla
Stickan56
  • Laddar…
Visst kan du det.
 
Stickan56
Hep Hep skrev:
Visst kan du det.
Vart ser du det?
Nummer på inlägg?

Stickan
 
Nissens
B byggarätt skrev:
Er psykopat story har ingen koppling till en nu svartmålad problemet löst fråga...
Rätt i att inte käfta utan att åtgärda rimliga saker och ignorera annat...
I detta fall åtgärdades problemet
Hmmm, det är väl snarare så att TS visade sig helt ointresserad av att lösa problemet. Märkligt nog...
 
Stickan56 Stickan56 skrev:
Vart ser du det?
Nummer på inlägg?

Stickan
Blev nog lite för många missförstånd på kort tid nu. Jag menade bara att han absolut kunde ha fel. Och just hade det dessutom.
 
  • Gilla
Stickan56
  • Laddar…
Stickan56 Stickan56 skrev:
Vart ser du det?
Nummer på inlägg?

Stickan
Inlägg 46 misstänker jag.
 
  • Gilla
Stickan56 och 1 till
  • Laddar…
Sätt upp solpaneler eller lägg på glaserade takpannor. Kostnaden är nog densamma.
Sen kan vi snacka reflexer.
 
  • Gilla
Aprilmaj
  • Laddar…
M Manhunter skrev:
Gör som jag be han dra åt helvete
Så kan man göra.
Eller omvänt - man kan bli överdrivet trevlig, ropa efter dem, vinka och le sitt bredaste leende. Retar dem garanterat :)
 
E evertb skrev:
Sätt upp solpaneler eller lägg på glaserade takpannor. Kostnaden är nog densamma.
Sen kan vi snacka reflexer.
Det är inte sannolikt att sådana produkter monteras så att reflexerna träffar samma granne som träffas av den vertikalt monterade "tuppkammen". Troligen drabbas ingen granne alls med tanke på monteringsvinklar för solceller och den buktiga ytan på takpannor (ljuset fokuseras inte). Dessutom är "statiska" reflexer från t.ex fönster inte alls lika störande som de från rörliga förmål. De "rörliga" reflexerna kan bli som fotoblixtar för den som drabbas.
 
kisumisu
R Rkarlsson skrev:
Jag får vissa tider på dygnet reflexer från bilar som körbi på dagtid, och kvällstid lyser bilar in i mitt hus. Jag får stänga gatorna.

Nä men skämt åsido. Om allt du skriver stämmer hade jag ignorerat och inte brytt mig. De verkar ju som om de vill att ni skall flytta.


Högblankt tak är skitsnyggt. Så matta av tuppkammen och lägg om taket till högglansiga pannor.
Just så är det ju!

Man väljer ju själv vart man vill flytta!

Nu har visserligen ts installerat denna under tiden dom bott i huset.

Men är typiskt sånt där att man bott 40år i ett hus sedan flyttar nån gnällig typ in och börjar gnälla på allt!

Precis som vissa 08 i innerstan, tror knappast dom bott där från 1800 talet när inte bilar fanns och sedan gnäller man om buller och avgaser. Vem har bett dom flytta dit är stora frågan??!!

Visst finns det saker jag inte heller gillar på landsbygden, men jag börjar inte kräva en massa förändring pga det! Mygg är ett exempel, som om man skulle gå och demonstrera utanför kommunhuset att ni måste förgifta så jag slipper dom :thinking:
 
Stickan56
Vem är det som gnäller nu då?

Stickan
 
Sprayfärg!
Jag har en sån däringa snurrmojäng på min skorsten som är i blank plåt. Den skickar reflexer åt alla håll. Med en enkel sprayburk med mattsvart metallfärg var det supersnabbt fixat! Och grannen, som jag knappt pratat med tidigare, som hade stört sig på reflexerna blev jätteglad! :) Kom över med blommor och choklad! :)
Så gör det enkelt för dig - spraya metallen.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Donn och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.