Han var för gammal för det. Han hade antagligen dött på fläcken.
 
cubix skrev:
Vi hade en granne som tydligt led av någon kronisk förkylning, och naturligtvis skulle han stanna utanför vår häck och slänga ifrån sig papperet.
Vi har en hagtornshäck och där fastnade hans papper, så häcken såg ut som om den ständigt blommade med vita snornäsdukar.
Hahaaaa.... tack för dagens hjärtligaste skrattsalva :D :D

//Christina.
 
Kan någon förklara för mig varför vissa hundägare plockar upp hundens bajs i en lite svart plastpåse och sedan slänger denna i naturen?
Ofta man ser små hopknutna bajspåsar vid elljusspår och liknande. Hur dum i huvudet får man bli egentligen? :)

 
Inger.P. skrev:
Det vore intressant att få lyssna på dessa latrinpåsenedskräpares tankeverksamhet - om de nu har någon verksamhet överhuvudtaget.

Inger
Tror inte riktigt de har nån lust att förklara sitt n¨got underliga beteende... ;D Däremot kan jag stolt meddela att jag numera ALLTID har minst två svarta påsar i fickorna! :) Fast min hund gör såna pluttiga högar att ligger de inte där nån riskerar att trampa på dem eller på nåt "dumt" ställe brukar jag faktiskt låta dem ligga... Polarens hund däremot lägger större hägar än jag, så de får hon allt vackert plocka upp.
 
Kan det kanske delvis vara skator och andra fåglar som plockar upp påsarna ur papperskorgarna?

/Ziro
 
Betina
Ziro skrev:
Kan det kanske delvis vara skator och andra fåglar som plockar upp påsarna ur papperskorgarna?
/Ziro
Tror inte påsen skulle vara hel då, på landet äter skatorna hundskiten om vintern när de inte kan hitta något annat.. :surprised: ;D
 
Hej!
Vill bara berätta hur jag gör...
Är lycklig ägare till en mysig golden, väldresserad dvs stannar på tomten och där får han göra som han vill. Behöver han så får han både kissa och bajsa där, det är min tomt och jag bestämmer. Vi går ut (till skogen) med honom tre gånger per dag och vid dessa tillfällen får han INTE kissa på vägen till skogen. Inte på lyckstolpar, i häckar eller postlådsstolpar utan han får vänta tills vi är framme i skogen. Detta av den enkla anledningen att jag inte skulle vilja att min häck blir förstörd av andras hundar. Väl framme i skogen plockar jag inte upp efter honom OM han inte sätter sig mitt i eller i omedelbar närhet av en stig men det är väldigt sällan att han gör det, han gillar att smyga undan i ett buskage och sitta i lugn och ro :). Jag anser att skiten inte gör någon skada i skogen, den försvinner av sig själv efter ett tag....
 
Sophia skrev:
Fast min hund gör såna pluttiga högar att ligger de inte där nån riskerar att trampa på dem eller på nåt "dumt" ställe brukar jag faktiskt låta dem ligga...
Tänk på att det ju faktiskt inte bara är av hänsyn till hundägarna du ska plocka upp bajset! Tar du inte upp det kan du bidra till att sprida parasiter till andras små älsklingar! >:( Har själv en valp som älskar bajs! :p
 
SpinOff skrev:
Tänk på att det ju faktiskt inte bara är av hänsyn till hundägarna du ska plocka upp bajset! Tar du inte upp det kan du bidra till att sprida parasiter till andras små älsklingar! >:( Har själv en valp som älskar bajs!  :p
Jag har oxå hund och brukar göra som Kajjenne.

Och till de som har en valp så ska man nog hålla mer koll på sin valp. Vet man att den äter skit kanske man ska hålla mer uppsikt över den, för nästa gång kanske det inte är skit den har ätit utan kanske nåt mer allvarligt som ex. sten, kärnor. Frågar man en veterinär om vilka åkommor en valp kommer in med så är det oftast att de ha fått i sig "hårda" saker som slutar med en operation för att få ut det.

Sen finns det faktiskt annan skit i skogen än hundskit. Och hur ska man dressera att ex. älgar, harar, råttor plockar upp sin skit??? (sorry om jag glömmer andra djur i skogen) ;D...Så lite skit får man tåla om man är i skogen!! Man behöver inte ta pumpsen ut i skogen. ;)

Hälsningar från en Norrländska!
 
frasse skrev:
Nån som har ett bra tips hur man kan "övertala" hundar att inte pissa på brevlådestolpen?

Börjar bli trött på det, och speciellt på alla hundägare som verkar tycka att det är den naturligaste sak i världen att deras små gullpluttar ska få stänka av sig hur som helst  >:(

Har svaga funderingar på att elektrifiera stolpen
Ett annat tips du kan använda dig av är. Om du inte själv har hund, så kanske du kan låna en så att den berörda personen som kommer förbi med sina gullepluttar ser att du har hund. Se till så du är ute samtidigt och när hon/han kommer förbi så säger du till att din hund har en smittsam sjukdom så hon får inte låta sina gullepluttar kissa på stolpen, för då kan de bli väldigt sjuka. Alla vet ju att gå till veterinären kostar pengar ;)

Vi praktiserade själva det här när jag var liten, min morsa var riktigt f-b på en kärring ursäkta språket, men hon lät alltid sin hund komma in på vår tomt och skita. Men till slut blev morsan sur och sa till hon att vår hund var sjuk som kunde smitta till hennes hund. Sen dess gick hon alltid en omväg förbi vår tomt ;D
 
Qudan skrev:
Så lite skit får man tåla om man är i skogen!! Man behöver inte ta pumpsen ut i skogen.
Nu var det ju ingen som bara pratade om skit i skogen (även om det kanske var det som avsågs). En del verkar tycka att det är okay att "skita" i att plocka upp efter sig så fort det hamnar en decimeter utanför trottoarkanten/gångstigen/cykelbanan >:(
 
Det här låter kanske helt otroligt, men många hundar kan helt enkelt INTE låta bli att kissa på såna där havrekärve (härve? kommer inte ihåg vad det heter) som man sätter upp till fåglar på vintern.

Sätt upp en sån runt en lyktstolpe där det är "fritt-fram-att-kissa" i lagom pink-höjd så flyttar sig de flesta hundar från häcken till kärven.

Märkligt... :p
 
Inger.P. skrev:
Blir det inte en enorm stank från kärven efter en tid? Kanhända är det just stanken som drar dit hundarna  :D
Stinker det så kan man ju alltid byta. Det är väl som att välja lite mellan pest och kolera, fast det här är ett mycket trevligare alternativ.

Bruna, frätskadade häck-hål är inte heller så trevligt... :p

Så länge det finns hundar så finns det måsten att lyfta på benet. Av just den anledningen valde vi en tik när vi skaffade hund.
 
yonna skrev:
;D ;D ;D Ha ha ha - så att alla kill-jyckar markerar sin tjej-jycke alltså  ;D ;D ;D
Nej, det blir ingen markering hemma hos oss eftersom vi för närvarande bor i lägenhet - men jag håller absolut med - man ska lära sin/sina hundar att kissa på rätt ställen.

Jag tyckte helt enkelt vid den tidpunkten att det var lättare att ha tik, dels för att de i genomsnitt bara löper två gånger om året - hanhundar löper året om.. :p - men dels också för att på ett enkelt sätt slippa skvättandet på alla husfasader och ingångar som jag personligen tycker är så trist. Kissfaktorn var inte avgörande, men dock betydande.

Men såklart, smaken är ju som baken. :)

Tipset om kärven kommer ursprungligen från en etolog.

Hälsningar,

Anna
 
Hej

Varför följer du inte med hundägaren hem ock kissar själv på deras stolpe ? ;) Dom kan ju inte klaga direkt urin som urin ................
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.