Nån som har ett bra tips hur man kan "övertala" hundar att inte pissa på brevlådestolpen?

Börjar bli trött på det, och speciellt på alla hundägare som verkar tycka att det är den naturligaste sak i världen att deras små gullpluttar ska få stänka av sig hur som helst >:(

Har svaga funderingar på att elektrifiera stolpen
 
Hasse!

Slösa inte dyr el på hundarna!
(Ja, jag är faktiskt djurvän OCH djurägare ;) )

Testa Fy-spray och doft-neutraliserande spray på plats, jag skrev ett litet inlägg om katter alldeles nyss och samma sak gäller för hundar.
Tyvärr är det ju så att om en hund har varit där är platsen helt oemotståndlig för nästa... och sen är cirkusen igång.
 
  • Gilla
Malin Maria 2
  • Laddar…
Du har helt klart ett problem med HUNDÄGARNA i ditt område - varför bestraffa HUNDARNA för det? Sätt upp en skylt där du talar om för hundägarna att du inte vill att deras hundar ska kissa där! Om inte det hjälper lägg dig på lur och vänta tills en hundägare låter sin jycke kissa där och säg till att du inte gillar det!
 
Jo jag vet, det är ju egentligen inte hundrana det är fel i huvet på.

Man kanske skulle rikta in en vattenspridare med rörelsedetektor på?

Jag har pratat med en hundägare om det och hon såg helt frågande och nollställd ut.

Öh, va? Men hunden vill ju dit?
 
frasse skrev:
Man kanske skulle rikta in en vattenspridare med rörelsedetektor på?
Brevbäraren då? >:(
 
undrar hur många kilo fågelskit du får på tomten varje år? bygga glasbubbla? ;)
 
Javisstja ;D

Men å andra sidan så kanske jag inte får några fler räkningar då? ::)

Nä, det får nog bli nåt snällt lukta illa medel om de nu finns nåt som verkligen funkar
 
MC skrev:
undrar hur många kilo fågelskit du får på tomten varje år?  bygga glasbubbla?   ;)
Hihi, ja det vore kanske en idé.

Nä, jag tycker nog det är lite skillnad på fågelskit här och där och en konstant nerkissad brevlåda där man ska hämta morgontidningen varje dag. Faktiskt.

Jag har ju sett att detsamma sker hos flera grannar, är det bara vi som tycker det är otrevligt?

Man kanske skulle följa efter varje syndare och själv slå en båge på deras brevlåda? Undras om det skulle kännas lika självklart för dem?
 
Jag har faktiskt samma problem här.
Våran tomt och hus stod tomt i många år och så gott som alla hundägare har låtit rasta sina hundar här. Har fint och försiktigt påpekat att det faktiskt bor folk här nu och fått samma resultat= Nada händer och de förstår inte alls vad jag menar.
Karl sprang ut fly förb****d efter ett år då ett par stannade bilen på väge hem, släppte ut hunden, gick genom buskarn och ner för slänten och lät den göra sina behov på gräsmatta. Allt medans jag , paff, står 10 meter därifrån och ser på. Så visst ska man försöka prata med sin omgivning men det är inte alltid lätt.

(Fungerar inte det gör som vi gjorde; skaffa den största hund du någonsin kan och skräm i väg de andra med ;) )
 
Hmmm.. en del hundägare är inte så förstående. Jag är själv livrädd för hundar pga av diverse händelser som vi inte behöver gå in på här. När jag i veckan klev ut från ICA står där en dam med två icke-kopplade hundar. Givetvis går dessa två rakt mot mig i hög fart. Jag ber, med vänlig röst henne koppla sina hundar. Svaret blir: - Är du rädd, eller??? Ja, säger jag. Då säger hon: - Det är väl inte mitt problem. Tur att jag var på bra humör den dagen... Hon måste missat det där med att vi har lag på att hundar ska vara kopplade i Sverige!

Så lycka till och stå på er!
 
frasse skrev:
Har svaga funderingar på att elektrifiera stolpen
Kan du inte låna ett elstängsel-aggregat och testa? ??? ::) Väntar med spänning på resultatet. ;D
 
LattjoLajban skrev:
Om hunden dessutom lär sig att göra  VOLTer så kanske man kan dra in en hacka genom att uppträda på cirkus
Eller varför inte ge hunden en propp för säkrings skull.... 8)
 
mnja det gäller väl kanske att försöka ligga i fas med nollorna som äger kräken, och gör man som ovanstående föreslår så lär man nog snarare stöta sig med dom......

Nä, tycker nog den här rk-tråden börjar spåra ur
 
Inger.P. skrev:
Deras ryttarinnor plockar inte upp när hästarna lassar ur sig en 10-kilos hög mitt på vägen.
Gratis gödsel! ;) ;D
 
Deär inte särskilt trevligt med avföring eller urin kring ens tomt eller infart. Vi hade en granne som tydligt led av någon kronisk förkylning, och naturligtvis skulle han stanna utanför vår häck och slänga ifrån sig papperet.
Vi har en hagtornshäck och där fastnade hans papper, så häcken såg ut som om den ständigt blommade med vita snornäsdukar.
Jag gav honom en rejäl utskällning och ....kort därefter flyttade mannen.....så hur man än gör så blir det fel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.