S
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Jag råkade skriva "asbest" utan anledning. Måste jag ta hem en saneringsfirma för att radera inlägget. Eller räcker det att jag tar på mig en engångsoverall, epafilter och våttorkar tangentbordet efteråt?
Och betalar försäkringsbolaget eller Byggahus saneringskostnaderna?

Staffan
så länge du undviker att redigera inlägget är det lugnt! Asbest är bara skadligt när det bearbetas!
 
  • Haha
  • Gilla
Kiddakrydda och 9 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

Hur förbenat rörigt kan man jobba egentligen!??!?!!!!ett
All denna tid som går åt till att leta efter verktyg och material som man VET att man har... någonstans...:seenoevil::mad:
 
  • Gilla
Hankr och 5 till
  • Laddar…
FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANGHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAA:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::devilish::devilish::devilish::devilish::devilish::devilish::devilish::devilish::devilish::devilish:
När hela projektet stavlimning drar iväg som ett plockepinn med limvåta sidor ned på ett golv fullt med sågspån.
 
  • Ledsen
  • Haha
  • Gilla
4774 och 6 till
  • Laddar…
Bart Bart skrev:
När hela projektet stavlimning/.../
Klaga inte här då. Fråga @findus42 om råd.
 
GAAAAAAAAHHHHHHHHHH!!!!!! När nattningen av barnen får ett abrupt avslut då spellistan med barnsånger :sleep: plötsligt övergår till ”Pagan Fury - Stormbringer” :devilish:... sonen satte sig upp rätt kvickt, pappa också! Gör om, gör rätt...
 
  • Haha
  • Gilla
4774 och 4 till
  • Laddar…
Onsalakorven andr.ljung skrev:
GAAAAAAAAHHHHHHHHHH!!!!!! När nattningen av barnen får ett abrupt avslut då spellistan med barnsånger :sleep: plötsligt övergår till ”Pagan Fury - Stormbringer” :devilish:... sonen satte sig upp rätt kvickt, pappa också! Gör om, gör rätt...
Hehe, två timmar varje kväll, minst... men tro mig, njut av varenda sekund, även när det bara är Pappaaa, Pappaaaa, Pappaaaa... Innan du vet ordet av kommer du att sakna det.
Det gör jag skaruveta.
 
  • Älska
  • Gilla
NL12345 och 1 till
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Hehe, två timmar varje kväll, minst... men tro mig, njut av varenda sekund, även när det bara är Pappaaa, Pappaaaa, Pappaaaa... Innan du vet ordet av kommer du att sakna det.
Det gör jag skaruveta.
alla säger så men stämmer det :crysmile:.
Alla säger: njut nu när ni får sova alla i samma säng (som packade sillar i en bastu), för plötsligt vill ingen sova i er säng . Sen kommer kommentaren: ”när barnen blir äldre får ni dra upp dem ur sängen. ”. Är detta ett problem :crysmile:?
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Jag misstänker starkt att det kommer bli "aaaaaaaaaaaaaaaaargh!" Om vi får barn nummer två och kommer ihåg allt vi förträngt om att ha småbarn (jag har något vagt minne om att vanka av och an men en liten i sele mitt i natten, som vaknade om man ens tänkte på att sätta sig ner).
 
GAAAAAHHH! Fästingar!! :mad: Plockar fästingar varje dag nästan, antingen på mig eller barnen. Alla är vaccinerade mot TBE utom mini som måste fylla 1 år först. Men borrelia kan man ju inte vaccinera mot. Hatar de små svinen. Och det är väl också ett känt faktum att fästingar faktiskt inte har ett direkt syfte i naturen, de behövs inte, så dra åt...:devilish:, snälla!
 
  • Gilla
4774 och 5 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
GAAAAAHHH! Fästingar!! :mad: Plockar fästingar varje dag nästan, antingen på mig eller barnen. Alla är vaccinerade mot TBE utom mini som måste fylla 1 år först. Men borrelia kan man ju inte vaccinera mot. Hatar de små svinen. Och det är väl också ett känt faktum att fästingar faktiskt inte har ett direkt syfte i naturen, de behövs inte, så dra åt...:devilish:, snälla!
Vet inte hur det ser ut på din tomt men om det går, är det fantastiskt effektivt att sätta upp ett staket så att inte rådjuren kommer in på tomten. :cool:
De är ju fästingspridarna nummer ett! :mad:

Året efter vi satt upp staket var det bara hälften så många fästingar och ännu ett år senare, inga alls på tomten. :rofl: Yippee!!!
 
D dicliff skrev:
Vet inte hur det ser ut på din tomt men om det går, är det fantastiskt effektivt att sätta upp ett staket så att inte rådjuren kommer in på tomten. :cool:
De är ju fästingspridarna nummer ett! :mad:

Året efter vi satt upp staket var det bara hälften så många fästingar och ännu ett år senare, inga alls på tomten. :rofl: Yippee!!!
Vi har staket runt hela tomten men slarvar med att stänga grindarna så ibland har vi besök av rådjur. Dessutom har jag sett de hoppa över staketet... :thinking:
 
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh!

Folk som inte vrålar i vrål-tråden!
 
  • Gilla
linneac
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Vi har staket runt hela tomten men slarvar med att stänga grindarna så ibland har vi besök av rådjur. Dessutom har jag sett de hoppa över staketet... :thinking:
Ja, det var ju otur att de hoppar över! :thinking: Det har nog aldrig hänt hos mig.
Vi skaffade staket mest för att hålla vildsvinen från att böka upp gräsmattan. :p
Mitt staket är 120 cm högt och dessutom vaktas tomten av en dobermann som skäller om hon ser dem. ;) Inte kul med skällande men rådjursfritt iaf! :rolleyes:
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh!

Folk som inte vrålar i vrål-tråden!
Får man inte svara på folks vrålande?:surprised:
 
Jag tror det är dags för @Nötegårdsgubben att berätta hur det var tänkt med tråden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.