När jag fixat till trädgården ska en robot inköpas och den ska heta Florian efter nyligen avlidne Florian Schneider, medlem i Kraftwerk som sjöng ”We are the robots”.
 
  • Gilla
Myckling och 2 till
  • Laddar…
Otto. Har en robotdammsugare hemma. Det är Mini-Otto.
 
engs
Krampus, döpt av grabben efter en robot som klipper saker. (Barnprogram på SVT).

Mina pärons heter Ozzy, då den verkar allmänt förvirrad samt älskar gräs...
 
Teacer Teacer skrev:
Otto. Har en robotdammsugare hemma. Det är Mini-Otto.
Svärföräldrarnas heter också Otto. När vi skulle komma på namn till vår förstfödda så föreslog ett par vänner det men vi tänkte att man kan inte döpa sitt barn efter robotklippare, men det kan man visst :crysmile:

Vår robot heter Tuva, från grästuva.
Dammsugaren heter Tusse, efter dammtuss.
 
  • Gilla
MariaiÖstergötland och 1 till
  • Laddar…
Vår heter Emil, för han går "e(n) mil"
 
  • Gilla
agsom44
  • Laddar…
Frun fick döpa robotdammsugaren ("Betty" efter den mycket duktiga och fina hushållerskan hos familjen hon var au pair hos i ungdomen) så jag fick döpa gräsklipparen. Jag hade sedan länge tänkt mig "Robbe", långt innan jag visste att McCulloch själva kallar dem "Rob".

Kanske inte så fantasifullt, men grannen döpte sin till "Hubbe" så det kändes bra med "Robbe" och "Hubbe" som morsar på varandra vid tomtgränsen ibland.

Robotgräsklippare "Robbe" på en gräsmatta med ett garage märkt på ett barnsligt sätt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sättet jag skrivit namnet på är en hommage till den fantastiska serien "Kalle och Hobbe" samt till mig själv som liten parvel när jag precis höll på att lära mig skriva...det där med hur många parallella vågräta streck det är på ett "E" hade jag lite svårt för. :rofl:
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Ingen för gräset än, får fundera vidare på det. Robotdammsugaren heter Consuela efter städerskan i Family Guy
 
  • Gilla
Turbo_Tail
  • Laddar…
Min robotdammsugare heter Jolanta vilket fick en in intressant effekt när jag sa att jag ska gå och sättas på städaren/ sätta på Jolanta samt andra halvmogna vitsiga ordlekar.

Mina föräldrars robotgräsklippare heter Zlatan för att han mest yrar runder på gräset.
 
  • Gilla
  • Haha
tergo och 3 till
  • Laddar…
Klipparen blev wall-e, dvs Valle på svenska efter den ruskiga filmen och dammsugaren blev Alice som i "bor inte här längre", hon jobbar
 
Har varken robotklippare eller dito dammsugare men några kompisar har ett fyndigt namn på sin robotdammsugare: Jean-Claude Van Damme.
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Klipparen heter Hubert och dammsugaren Lillemor (jag föreslog Josåfint, men det gick inte hem hos frun)
 
  • Gilla
Xerxez81
  • Laddar…
Robotgräsklipparen heter "Klippan"
Robotdammsugaren heter "Ludde"
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Den heter Robert såklart! Men kallas för Robban...kanske inte så fantasifullt?
 
Min heter Bubba. Kanske inte så politiskt korrekt i dessa dagar..
 
  • Gilla
uuu
  • Laddar…
Doris och Boris. Doris styr upp inne och Boris håller efter gräset...
 
  • Gilla
mebbo och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.