Som rubriken lyder, är det någon här inne som har erfarenhet av Vesivek när det omläggning av tak?
 
Bumpar tråden, har fått offert från dom men hittar inga pålitliga omdömen.
 
  • Gilla
jtnygren
  • Laddar…
Då är väl tveksamt. Ifall omdömena är opålitliga hur är då resultatet de lämnar efter sig.
 
Jag har varit och tittat på några tak de har gjort här i stan, ser bra ut på håll iaf.
 
fgo fgo skrev:
Då är väl tveksamt. Ifall omdömena är opålitliga hur är då resultatet de lämnar efter sig.
Ja det är så jag känner.. Endast omdömen på reco.se som inte är en pålitlig sida...
 
Tittar närmare på offerten och dom tänker sätta ett klickfalstak på mitt hus som har taklutning som varierar ca 5-9° i lutning, dessutom rör det sig då det står på plintar.

Tror inte klickfalstak är en bra idé så vesivek går bort, enda jag törs satsa på är dubbelfalsad plåt eller papp. Troligen papp då det blir för dyrt annars...
 
  • Gilla
wrobel.se
  • Laddar…
M
B Bibien skrev:
Tittar närmare på offerten och dom tänker sätta ett klickfalstak på mitt hus som har taklutning som varierar ca 5-9° i lutning, dessutom rör det sig då det står på plintar.

Tror inte klickfalstak är en bra idé så vesivek går bort, enda jag törs satsa på är dubbelfalsad plåt eller papp. Troligen papp då det blir för dyrt annars...
Har också fått offert från dom idag, så vill också veta om nån har nått omdöme, dom ska sätta klickfalstak på mitt hus också som har 5° lutning, varför blir det inge bra menar du?
Och dom måste vel ändå lita på att det håller då dom har jätte lång garanti?
 
"Har också fått offert från dom idag, så vill också veta om nån har nått omdöme, dom ska sätta klickfalstak på mitt hus också som har 5° lutning, varför blir det inge bra menar du?
Och dom måste vel ändå lita på att det håller då dom har jätte lång garanti?"



När jag läste på om klickfalstaket så skulle det inte sättas med lutning under 7° och inte där rörelse kan uppstå.

Vad är den långa garantin värd om företaget har lagt ner eller kanske återuppstått under ett annat namn tänker jag?

Jag blev väldigt nöjd med den andra takläggaren jag anlitade istället.

Säljaren var just säljare när jag kollade upp honom och inte erfaren takläggare som han ville ge sken av.

Dom kanske gör bra jobb, säkert inga problem med mer vanliga tak än mitt nästan platta.

Jag är iaf glad att jag valde en annan firma för jobbet.
 
M
B Bibien skrev:
"Har också fått offert från dom idag, så vill också veta om nån har nått omdöme, dom ska sätta klickfalstak på mitt hus också som har 5° lutning, varför blir det inge bra menar du?
Och dom måste vel ändå lita på att det håller då dom har jätte lång garanti?"



När jag läste på om klickfalstaket så skulle det inte sättas med lutning under 7° och inte där rörelse kan uppstå.

Vad är den långa garantin värd om företaget har lagt ner eller kanske återuppstått under ett annat namn tänker jag?

Jag blev väldigt nöjd med den andra takläggaren jag anlitade istället.

Säljaren var just säljare när jag kollade upp honom och inte erfaren takläggare som han ville ge sken av.

Dom kanske gör bra jobb, säkert inga problem med mer vanliga tak än mitt nästan platta.

Jag är iaf glad att jag valde en annan firma för jobbet.
Men dom är ju nordens största takläggarfirma, det måste vel ändå betyda nått posetivt?
Säljaren som va här var väldigt tillmötesgående och visste vad han pratade om, va ändå ett väldigt bra pris 151kvm tak för 146.000 och då ingår allt, men det kanske är ett normalt pris? Eller kanske ett högre pris? Men dessa tar inte in ue, dom andra jag fått offert från tar in ue och det har blivit massa slarvfel på vissa byggen enligt folk som anlitat dom
 
  • Gilla
Solar53
  • Laddar…
M Zolt skrev:
Men dom är ju nordens största takläggarfirma, det måste vel ändå betyda nått posetivt?
Säljaren som va här var väldigt tillmötesgående och visste vad han pratade om, va ändå ett väldigt bra pris 151kvm tak för 146.000 och då ingår allt, men det kanske är ett normalt pris? Eller kanske ett högre pris? Men dessa tar inte in ue, dom andra jag fått offert från tar in ue och det har blivit massa slarvfel på vissa byggen enligt folk som anlitat dom
Ok men hittar du någon annan än dom själva som påstår att dom är det?

Hittar du något omdöme på internet förutom hundratals från den icke trovärdiga reko.se?

Aggresiv marknadsföring och påstridiga försäljare är dom nog störst i norden på av takläggare om inte annat...
 
M
B Bibien skrev:
Ok men hittar du någon annan än dom själva som påstår att dom är det?

Hittar du något omdöme på internet förutom hundratals från den icke trovärdiga reko.se?

Aggresiv marknadsföring och påstridiga försäljare är dom nog störst i norden på av takläggare om inte annat...
Nej hittar bara på reco, därför frågar jag här om de finns nån som har erfarenhet, lär ju finnas nån här som anlitat dom
 
M
Nu kommer dom o byter tak om två veckor, så hoppas att jag inte gjort bort mig (y)
 
M Zolt skrev:
Nu kommer dom o byter tak om två veckor, så hoppas att jag inte gjort bort mig (y)
Vad var priset innan ROT om jag får fråga?
 
T
Vesivek är väl en av de större aktörerna här i Finland och har vad jag vet ett väldigt gott rykte. Jag anlitade dom vid installationen av aluminium häng/stuprännor vid min fritidsbostad med gott resultat. Fast du kan ju få mr. Stolpskott och junior Måndagsexemplar som installatörer, men inspektera och testa installationen innan du betalar räkningen så borde allt vara under kontroll.
 
M
N Nickesågen skrev:
Vad var priset innan ROT om jag får fråga?
184.900kr
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.