Får man hela ”paketet” då, eller får man ligga å byta delarna i det man har?

Jag har en reservdedelsklippare av nyare modell, men där var inte kontakterna likadana.
 
Min klippare som jag har nu är en mix av 2014/2015.. har tagit frontsensorn och moderkortet från en 2015..klippte kablarna och satte ihop med sockerbitar. Dom hade bytt från hane till hona..gissa om man blev överraskad när man skulle sätta ihop eländet. Den har nu fungerat felfritt nu i fem år efter ombyggnad.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Verkar ju skitbra. Den ser ut precis som min men det står att det är t.o.m. 2013. Min är en 794E från 2014, men det kanske passar ändå?
Min reservdelsklippare vet jag inte årsmodellen på men den är ganska ny.
Om jag inte minns fel så var det fler kablar i det kablaget. Kontakten med 2stift hade 3 på den.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Sök på nätet..finns säkert till olika modeller. Skickade bara ett förslag..
 
N nissenhj skrev:
Hej!
Har följt denna tråd sedan 2014 när jag köpte min WG794E.
Har nu i år fått lite problem som jag känner igen att jag läst om ett antal gånger men hittar inget bra svar nu när jag söker, så jag hoppas på snabb hjälp och inga sura miner.
Problemet som börjat är att när den går in för laddning så bakar den och försöker igen ett antal gånger sedan larmar den för fångad. Den har även börjat stänga av sig men det kan beror på att den känner sig fångad? Då och då blir texten upp och ner i displayen? Känns som att den inte laddar som den skall när jag för in den manuellt.
Min gjorde också så. Den svarta laddkabeln i frontcensorn var av. Jag slarvade den och klipparen funkade igen.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
N Nyfiken-41 skrev:
Min gjorde också så. Den svarta laddkabeln i frontcensorn var av. Jag slarvade den och klipparen funkade igen.
Skall vara skarvade
 
N Nyfiken-41 skrev:
Skall vara skarvade
Den var av på min med. Jag har också skarvat den men utan resultat att den fungerar. får plocka ner den imorgon igen och se om jag hittar fler fel.
 
Redfan Redfan skrev:
Hej! Prova med att skrapa magneten på undersidan. Annars kan det vara det lilla kortet som sitter i framkant på klipparen. Man får skruva jsär hela klipparen för att komma åt. Ring Worx så skickar dom ut ett kort till dig. Tror det kostade 140 spänn. Mitt kort hade ärjat sönder. Hade samma fel. Den trodde den var upplyft hela tiden, så prova med att byta det... kan hjälpa.
Var sitter den magneten på undersidan?
Jag har vänt och snurrat och tittat utan att se någon magnet eller var det skulle kunna sitta en magnet?
 
Här från en litet senare modell WG796E, kanske är det samma placering av magneten dvs att den sitter på ett spröt på frontsensorn.

På gamla sensorn var magneten så sönderrostad att det knappt gick att se att det varit en magnet där, i den mån det fortfarande fanns något kvar av den.

Sensor med utstickande spröt och anslutna kablar mot en träbakgrund, illustrerar beskrivningen av magnetens placering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
N nissenhj skrev:
Den var av på min med. Jag har också skarvat den men utan resultat att den fungerar. får plocka ner den imorgon igen och se om jag hittar fler fel.
Min kabel var av på 2 ställe.
 
På svärmors WG796E var det kablar som var av - eller på väg att gå av - på flera ställen plus att isoleringen var sprucken litet överallt. Det kändes som en bra idé att skaffa en ny sensor med tanke på allt jobb det skulle vara att byta hela kablaget.
 
Helt rätt! Dom borde tänkt till lite bättre när dom konstruerade roboten. Kan inte vara någon rymdforskning att låta kabeln gå in i klipparen direkt från sensorn med lite marginal för att kunna ta isär för rengörning.

Undrar hur den nya generationens klippare är gjorda när det gäller den missen i föregångarna.
 
Då har min klippare slutat ta laddning. Den kör in i ladd-stationen men backar nästan direkt ut. Gör så några gånger sedan står det "laddblock" i displayen. Är det samma för mig tror ni, kabel till frontsensorn som gått av?
Har två nya kretskort till ladd-stationen som ligger men detta fel kanske sitter i klipparen?
Skapligt enkelt att löda kabeln eller är det ny frontsensor som gäller (OM det nu är det som är felet?)?
 
Jag tror du svarar på din egen fråga. Jag tror det är någon kabel till frontsensorn som är av, och ja, det går skapligt enkelt att löda. Det kan dock vara svårt att se vilken kabel det är...
Min klippare betedde sig likadant när kabeln till laddblecket var av...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.