K
P Prodigys skrev:
Hur kan det komma sig att du bestämde dig för att gjuta istället för att sätta i 0-20?
Samtliga anvisningar jag läst säger gjuta, inte sett någon som anger sättning i kross. Sedan är undersidorna inte sågade så sättning på annat vis än kilar och gjuta inte helt lätt.
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
Börjat riva kök! Alt: Pågående rivning i kök med avlägsnade skåpluckor, verktyg och en stege på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
L Lopex skrev:
Fått upp TV'n i sovrummet
Barnet rymmer!!! Akta!!!
 
JA”Snabbe” Jonas ”Snabbe” Andersson skrev:
Börjat riva kök![bild]
bra med rivgodis ;)
 
  • Gilla
JA”Snabbe”
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
bra med rivgodis ;)
Blir ner imorgon, släpet är fullt och jag vill inte bära skiten två gånger, så ett besök på tippen direkt på morgonen så kan vi fortsätta riva sen
 
tommib
Spräckt lite (mer) berg.

På midsommar lägger man sju sorters blommor under kudden och drömmer om sin framtida partner.

Jag tänker mig att man på midsommardagen lägger sju sorters grus där och får drömma om framtida betongplattor...

Spräckt berg och grushög vid byggplats med hink och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
K KjellTimell skrev:
Samtliga anvisningar jag läst säger gjuta, inte sett någon som anger sättning i kross. Sedan är undersidorna inte sågade så sättning på annat vis än kilar och gjuta inte helt lätt.
Skulle vilja påstå att jag aldrig sett att man gjuter. All råkantsten jag satt och sett stensättare sätta knackas ner i 0-18. Man lägger krosset opackat lite för högt och knackar ner stenen med en gummiskodd jungfru.

Jag är övertygad om att ditt sätt kommer bli bra men det känns som betydligt mer jobb.
 
  • Gilla
KjellTimell och 1 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Sätta kantsten i jordfuktad betong vill jag hävda är ett vanligt tillvägagångssätt.
 
  • Gilla
AndersPS och 4 till
  • Laddar…
Det har jag gjort med min smågatsten som jag har som kantsten med. Svårt att få de att hålla sin plats med singeln som ligger runt huset annars :)
 
  • Gilla
KjellTimell
  • Laddar…
K KjellTimell skrev:
Samtliga anvisningar jag läst säger gjuta, inte sett någon som anger sättning i kross. Sedan är undersidorna inte sågade så sättning på annat vis än kilar och gjuta inte helt lätt.
G-83 G-83 skrev:
Skulle vilja påstå att jag aldrig sett att man gjuter. All råkantsten jag satt och sett stensättare sätta knackas ner i 0-18. Man lägger krosset opackat lite för högt och knackar ner stenen med en gummiskodd jungfru.

Jag är övertygad om att ditt sätt kommer bli bra men det känns som betydligt mer jobb.
Att gjuta fast kantstenen används mest där det blir riktigt stora påfrestningar av tung trafik, till exempel vid busshållsplatser och rondeller.
 
  • Gilla
G-83 och 1 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Fåret Shaun OCH rumpchock i samma bild! :crysmile:
Edit: kanske Timmy Lamm är mer korrekt?
Exakt :)
 
Appendix Appendix skrev:
Barnet rymmer!!! Akta!!!
Inget nytt med det, han är en liten ninja, väldigt bestämd ninja
 
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
K KjellTimell skrev:
Satt ut lite kantsten idag.
Blir gjutning imorn
jädrar va snyggt!!! Starkt jobbat! Vart har du köpt stenen? Ser ut att vara premium kvalitet?
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det har jag gjort med min smågatsten som jag har som kantsten med. Svårt att få de att hålla sin plats med singeln som ligger runt huset annars :)
Jo men det är ganska stor skillnad på hur en kantsten och smågatsten står kvar.

Jag säger inte att det är fel, men det är mycket mer jobb.
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
Byggt ställning och påbörjat fasad- och takbyte. Fy f*n vad varmt det är!

Byggställning mot gult trähus med pågående fasad- och takarbete under en klarblå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Byggställning framför ett hus under fasadrenovering med stege och trädgårdsmöbler i förgrunden på en solig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kulle och 12 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.