A AfrooDite skrev:
Ja, det stämmer. känner till det, men ändå krånglar den.
ringde support idag och dem rekommenderade mig att göra en uppdatering. Ska prova i helgen.
Uppdatering till vad?
 
N nissenhj skrev:
Uppdatering till vad?
Hela klipparens mjukvara
 
A AfrooDite skrev:
Hela klipparens mjukvara
Den har väl fungerat tidigare? Varför skulle det komma en regression med tiden? Det är sannolikt något annat som är fel.
 
Min mors klippare fick spelet. Stod bara och snurrade på samma ställe efter den kört emot ett hinder. La in ny programvara och nu fungerar den klanderfritt. Så börja med en uppdatering, kan hjälpa.
 
Redfan Redfan skrev:
Min mors klippare fick spelet. Stod bara och snurrade på samma ställe efter den kört emot ett hinder. La in ny programvara och nu fungerar den klanderfritt. Så börja med en uppdatering, kan hjälpa.
Jag sätter en tunna skit på att ditt problem egentligen var kontaktproblem, du vände klipparen uppochner när du uppdaterade därför började den fungera. Jag hade samma problem och då hjälpte det tillfälligt att sparka på klipparen. Efter en omgång kontakrengöringsspray har det inte återkommit på fyra säsonger.
 
  • Gilla
Redfan
  • Laddar…
A AfrooDite skrev:
Hela klipparens mjukvara
Jo, det förstår jag. Men vilken version?
 
I min egen klippare har jag version 0,72..den fungerar bäst om man har lite kuperat. Den bromsar upp klipparen i tid i nedförsbackar så den inte åker över om man har en slänt. Är nöjd med den versionen. Tänker inte uppdatera till någon senare..( man vet vad man har).
 
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
A
A AfrooDite skrev:
Ja, det stämmer. känner till det, men ändå krånglar den.
ringde support idag och dem rekommenderade mig att göra en uppdatering. Ska prova i helgen.
Skulle vilja påstå att det enda man uppnår i det här fallet med att uppgradera Worx-klippare är att nollställa vissa register (inställningar och lite persistenta variabler) och sen funkar den igen, pga det. Det är INTE på att buggar är utplattade. Men visst. Det finns i grunden bara två sätt att nollställa klipparen för oss konsumenter. Uppgradera eller lite mer omständligt, plocka ur batterierna (knappcell och huvudbatteri). Hade varit trevligt om Worx stoppat dit en reset-knapp.

Min erfarenhet av kinesisk mjukvara är att de är direkt uselt gjorda. De fixar en bugg och lägger till =>1 nya. Har försökt att få dom att släppa eländet som open source ett antal ggr så man kan fixa problemen i den. Ingen lycka där tyvärr.


Redfan Redfan skrev:
I min egen klippare har jag version 0,72..den fungerar bäst om man har lite kuperat. Den bromsar upp klipparen i tid i nedförsbackar så den inte åker över om man har en slänt. Är nöjd med den versionen. Tänker inte uppdatera till någon senare..( man vet vad man har).
Samma här fast en ännu tidigare version. Tänker definitivt inte byta så länge inte klipparen havererar fullständigt och det är enda kvarvarande moment i felsökningen.
 
Har hittat en svag punkt på våra klippare. Säkert ingen nyhet för många. Under vid magneten/frontsensorn där kablarna viker in i klipparen, så blir kabelskyddet slitet. Detta hjälps av att Linda in kablarna i lite vulktape. Så förhoppningsvis hållet dom en säsong till. Sen får man nog byta hela frontsensorn.
 
Redfan Redfan skrev:
Har hittat en svag punkt på våra klippare. Säkert ingen nyhet för många. Under vid magneten/frontsensorn där kablarna viker in i klipparen, så blir kabelskyddet slitet. Detta hjälps av att Linda in kablarna i lite vulktape. Så förhoppningsvis hållet dom en säsong till. Sen får man nog byta hela frontsensorn.
Japp, "klassiskt" svag länk.
 
Hej jag har köpt en ny worx och funderar på om någon är intresserad av 2 st defekta WG794E.
Ny motor i en av de.
2 st nya hjul (nya versionen med spetsigare vilken)
Min gissning är att fronstsenorerna är slitna i båda.
Gröna lampan är sönder i båda laddstationerna.
Vid intresse. Pma gärna mig.
 
Hej!
Har följt denna tråd sedan 2014 när jag köpte min WG794E.
Har nu i år fått lite problem som jag känner igen att jag läst om ett antal gånger men hittar inget bra svar nu när jag söker, så jag hoppas på snabb hjälp och inga sura miner.
Problemet som börjat är att när den går in för laddning så bakar den och försöker igen ett antal gånger sedan larmar den för fångad. Den har även börjat stänga av sig men det kan beror på att den känner sig fångad? Då och då blir texten upp och ner i displayen? Känns som att den inte laddar som den skall när jag för in den manuellt.
 
Hej! Prova med att skrapa magneten på undersidan. Annars kan det vara det lilla kortet som sitter i framkant på klipparen. Man får skruva jsär hela klipparen för att komma åt. Ring Worx så skickar dom ut ett kort till dig. Tror det kostade 140 spänn. Mitt kort hade ärjat sönder. Hade samma fel. Den trodde den var upplyft hela tiden, så prova med att byta det... kan hjälpa.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
N nissenhj skrev:
Hej!
Har följt denna tråd sedan 2014 när jag köpte min WG794E.
Har nu i år fått lite problem som jag känner igen att jag läst om ett antal gånger men hittar inget bra svar nu när jag söker, så jag hoppas på snabb hjälp och inga sura miner.
Problemet som börjat är att när den går in för laddning så bakar den och försöker igen ett antal gånger sedan larmar den för fångad. Den har även börjat stänga av sig men det kan beror på att den känner sig fångad? Då och då blir texten upp och ner i displayen? Känns som att den inte laddar som den skall när jag för in den manuellt.
Jag har haft samma fel 3 ggr. Senast för 2 dagar sedan.
Alla gångerna så har det varit kabelbrott på någon av kablarna som går till laddanslutningen fram på klipparen.
Min lösning har varit att skarva på ny kabel...
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
H hijack skrev:
Jag har haft samma fel 3 ggr. Senast för 2 dagar sedan.
Alla gångerna så har det varit kabelbrott på någon av kablarna som går till laddanslutningen fram på klipparen.
Min lösning har varit att skarva på ny kabel...
Den svaga punkten, svårt att laga dom små tunna kablarna. Finns nya frontsensorer att köpa för runt 600:-
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.