Spelar ingen roll hur billiga de är, priset att synas på Ullared är högre :p
 
  • Gilla
  • Haha
jocke31 och 9 till
  • Laddar…
”På Ullared”?
:crysmile:
 
Tror det behövs en kurs i att leta på Internet hur man hittar saker på nätet billigt, Pricerunner är definitiv inte det stället man ska leta på . Kanske en kurs i matte med .
 
  • Gilla
Donn och 2 till
  • Laddar…
P Peternow skrev:
Tror det behövs en kurs i att leta på Internet hur man hittar saker på nätet billigt, Pricerunner är definitiv inte det stället man ska leta på . Kanske en kurs i matte med .
Jag tycker det är otroligt låg nivå på kommentarerna i denna tråd. Om man inte kan bidra med något konstruktivt finns det ju ingen som helst anledning att kommentera, det blir bara en massa gubbgnäll.

Du får gärna berätta precis hur du går till väga för att hitta ”saker på nätet billigt”, och kanske till och med visa att du hittat det billigare än pricerunner, så att vi vet att du inte bara gnäller och vill trycka ner de som bidrar till denna site. Det kanske kan bli en egen artikel till och med?

Sen till alla andra så kan man ju faktiskt läsa alla kommentarer innan man kommenterar, det framgick ganska omgående att procentsatserna var fel.

Till artikelförfattarna säger jag tack! Nu vet vi vad en hiskelig massa verktyg kostar på Ullared, det tycker jag är intressant.
 
  • Gilla
  • Älska
Sturmtiger och 11 till
  • Laddar…
M
J Grisbacka skrev:
Jag tycker det är otroligt låg nivå på kommentarerna i denna tråd. Om man inte kan bidra med något konstruktivt finns det ju ingen som helst anledning att kommentera, det blir bara en massa gubbgnäll.

Du får gärna berätta precis hur du går till väga för att hitta ”saker på nätet billigt”, och kanske till och med visa att du hittat det billigare än pricerunner, så att vi vet att du inte bara gnäller och vill trycka ner de som bidrar till denna site. Det kanske kan bli en egen artikel till och med?

Sen till alla andra så kan man ju faktiskt läsa alla kommentarer innan man kommenterar, det framgick ganska omgående att procentsatserna var fel.

Till artikelförfattarna säger jag tack! Nu vet vi vad en hiskelig massa verktyg kostar på Ullared, det tycker jag är intressant.
Tyvärr så finns många räknefel i artikeln och sedan flera direkt felaktiga jämförelser där man jämfört Gekås utgångna produkter med dagens aktuella produkter.
Produkter som börjar bli utgångna har en tendens att stiga i pris på prisjämförelsesiter eftersom de stora aktörerna inte säljer dem längre, då framstår Gekås som billiga när de egentligen snarare är dyra.’

Numera är det tyvärr få varor som är billiga på Gekås och kostnaden för resan äter snabbt upp de få procent man möjligen kan spara.
 
  • Gilla
Donn och 4 till
  • Laddar…
P Peternow skrev:
Tror det behövs en kurs i att leta på Internet hur man hittar saker på nätet billigt, Pricerunner är definitiv inte det stället man ska leta på . Kanske en kurs i matte med .
Varför är inte Pricerunner något ställe att leta på? Om man ska jämföra priser? För att en jämförelse ska bli rätt bör du hålla dig till en källa. Om nu Prisjakt eller Pricerunner hittar lägsta priser så är det i den här jämförelsen ointressant. Det är för att man ska få en uppfattning om priserna på GeKås. Inte en jakt efter lägsta priset. Den jakten får du göra själv när det är dags...
 
Till alla ni som klagar på jämförelsen. Gör en egen så som Ni anser att den ska vara. När ni gjort det så är Ni välkomna att börja klaga.
 
M
B Byggdjuret skrev:
Till alla ni som klagar på jämförelsen. Gör en egen så som Ni anser att den ska vara. När ni gjort det så är Ni välkomna att börja klaga.
Du tycker alltså inte att man ska upplysa de som läser artikeln om de felaktigheter och i vissa fall missledande jämförelser som görs?
Konstig inställning...
 
  • Gilla
udihow
  • Laddar…
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
”På Ullared”?
:crysmile:
Jag har gett upp hoppet om att förklara att Ge-kås är butiken och Ullared är orten för längesen
 
  • Gilla
udihow och 2 till
  • Laddar…
S
Man ska inte bete sig dåligt när man kommenterar. Nu var där rätt så kraftiga fel i artikeln. När man säger att man hittar något på Ullared för 100kr och det billigaste på pricerunner är 200kr - så är det 100% billigare på Ullared.

Byggahus är så stort att de måste ha lite bättre koll.

Sen kan man ju fråga sig, är detta en helt neutral artikel eller är här kanske lite dold marknadsföring? Det är rätt vanligt att företag smyger in såhär. Får reklam att se ut som tidningsartiklar. Tänk på det nästa gång ni ser ett intressant reportage i ViIVilla m.fl. ;)
 
Gekås är billigt på det mesta men tyvärr dyrt om du inte typ bor granne med affären.
Det är mest ett resmål man åker inte ditt och handlar för att spara pengar.
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
M
T twoody skrev:
Gekås är billigt på det mesta men tyvärr dyrt om du inte typ bor granne med affären.
Det är mest ett resmål man åker inte ditt och handlar för att spara pengar.
Gekås var fantastiskt på 80-talet, då var de alltid 30-40% billigare, numera är de inte sällan dyrare än mina lokala butiker.
 
  • Gilla
ichigo
  • Laddar…
T twoody skrev:
Gekås är billigt på det mesta men tyvärr dyrt om du inte typ bor granne med affären.
Det är mest ett resmål man åker inte ditt och handlar för att spara pengar.
Har du bokat parkeringsplats för husvagnen?

Edit: Japp, jag har många fördomar om folk som åker till Ullared :)
 
Mike68 skrev:
Du tycker alltså inte att man ska upplysa de som läser artikeln om de felaktigheter och i vissa fall missledande jämförelser som görs?
Konstig inställning...
Det var inte riktigt så jag skrev. Jag syftade på att klaga på jämförelsen. Inte komma med konstruktiv kritik.
Men om man då kollar på ditt inlägg senast så kan man bemöta det det enkla resonemanget om att priset blir dyrare på Pricerunner när ingen säljer varan? Det är väl inte Pricerunners fel? Jämförelsen blir inte fel. Men visst att jämföra gamla med nya modeller är naturligtvis inte speciellt bra. Det blir ingen korrekt jämförelse.

I den jämförelsen som gjordes så räknade man inte in resekostnader. Det är inte så konstigt. Eftersom dessa kostnader beror på så många parametrar. Där det viktigaste är avståndet.
Priserna i sig kan jag inte yttra mig om.
Men att lämna dessa uppgifter utanför är inte fel. Eftersom det bara handlade om varuhuset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.