Att hänga i linern var mycket enklare än jag hade förväntat mig. Hörnen var ju lite trixigt såklart men min Liner kom med hörnmarkeringar och det var jag väldigt tacksam över.
 
  • Installation av pool liner i en tom pool med synliga hörnmarkeringar och en person som arbetar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Person monterar liner i ett poolbygge med tydliga hörnmarkeringar och byggarbetsplatsen runt omkring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Person monterar liner i ett poolhörn med markerade hörn på en solig dag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Person installerar pool liner och använder hörnmarkeringar i en tom swimmingpool.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Person installerar liner i en pool med märkta hörn, omgiven av ett trägolv och staket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Man installerar en pool liner och arbetar med hörnmarkeringarna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Liner monterad i en rektangulär pool med synliga hörnmarkeringar, omgivet av en träplattform och byggmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Dsundet och 2 till
  • Laddar…
Jag vet inte om jag hade tur men den var nästintill helt slät out of the box samt väldigt smidig att jobba med.
 
Jag snodde master dominator idén rakt av för att fixera hörnorna. Helt grym uppfinning och väldigt skönt att slippa uppfinna hjulet själv varje gång. Stort tack för den Mattias.

Jag hade fördelen att ha ett regelverk utanför poolen att skruva fast den i.
 
  • Träreglar fastskruvade vid poolkant för att fixera hörn enligt "master dominator" metoden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Person som arbetar på trädäck vid pool med hjälp av verktyg för att fixera hörn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F
MathiasS MathiasS skrev:
Jag har kört denna ett par säsonger (haft den tänd en hel vinter faktiskt) men tillslut så blev den spröd på baksidan och sprack och tog in vatten. Jobbar på att få en refund från säljaren.

[länk]

Nu tänkte jag istället testa denna tror jag:

[länk]
jag har två ”märkes led” och det är bara vitt ljus. Men hur funkar det med frekvenser om man köper två av dessa med fjärr, styr man båda med samma fjärr eller måste man ha två fjärr och styra dom individuellt?
 
Den första omgången jag hade kom med varsin fjärrkontroll, men så länge båda var inom räckvidd så styrde man båda från samma. Ibland kom dessa i otakt men då gick det att stänga av och börja om.
 
Katarsis Katarsis skrev:
Jag snodde master dominator idén rakt av för att fixera hörnorna. Helt grym uppfinning och väldigt skönt att slippa uppfinna hjulet själv varje gång. Stort tack för den Mattias.

Jag hade fördelen att ha ett regelverk utanför poolen att skruva fast den i.
Bra att Thedominator kom till användning, jag skickar faktura på licenskostnaden för din tillverkning.
 
  • Gilla
  • Haha
jsoderholm47 och 2 till
  • Laddar…
Ingen underlagsmatta på väggarna?
 
Moana Moana skrev:
Ingen underlagsmatta på väggarna?
Nej. Detta är Thermoblock 3.0 med en hårdare yta.
 
Fylla! Vilken fantastisk känsla. Nu är vi nästan I mål.
 
  • Person fyller pool med vatten, nästan färdigbyggd, med mosaik och omgärdande staket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
PearlhouseJam och 5 till
  • Laddar…
T
En grej jag hade gjort nu innan du stänger altangolvet är att lägga ett rör under brädorna som går upp där kondensvattnet rinner ut från VPn och leda bort det mot gräsmattan. Så det inte blir så blött på altangolvet och runt garaget.

Ang list så har jag funderat på att använda en hörnlist i plast som skydd.
Antingen klämma den mellan trall och linerlist eller lim/pappspik.
https://www.byggmax.se/hörnskydd-vit-p144310
 
  • Gilla
Pakino
  • Laddar…
T Thörre skrev:
En grej jag hade gjort nu innan du stänger altangolvet är att lägga ett rör under brädorna som går upp där kondensvattnet rinner ut från VPn och leda bort det mot gräsmattan. Så det inte blir så blött på altangolvet och runt garaget.

Ang list så har jag funderat på att använda en hörnlist i plast som skydd.
Antingen klämma den mellan trall och linerlist eller lim/pappspik.
[länk]
Det var smart. Tack för tipset!
 
  • Gilla
PearlhouseJam
  • Laddar…
Tre slangar :cool:

Verkar vara fritt från veck.
 
  • Tre oveckade slangar på ett byggprojekt med träramar, kablar, och en del av en värmepump nära en pool.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Poolgrund med nätöverdrag och tre utstickande slangar mot en konstruktion av träreglar, inga veck synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
PearlhouseJam och 2 till
  • Laddar…
Katarsis Katarsis skrev:
Nej. Detta är Thermoblock 3.0 med en hårdare yta.
Vi har exakt samma block, men ändå matta.
 
Moana Moana skrev:
Vi har exakt samma block, men ändå matta.
Där ser man. Det skiljer sig säkert mycket åt mellan olika försäljare. Jag hade tex mer armering än andra och skulle naja allting.

Jag har I vilket fall spacklat och slipat hela väggarna.
 
M
Skaplig vattenräkning :poop: men grymt jobbat (y):strong:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.