Hej, jag har en felkod som ej är nämnd i bruksanvisningen. Följande två lampor BLINKAR!
Panel på Bosch diskmaskin visar blinkande lampor som indikerar en felkod.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Den har betett sig såhär från och till i 1 månad... Men idag så verkar den fastnat i att bara blinka såhär... Innan har den "hoppat igång" av sig själv efter lite tålamod... Men idag har den hållt på att blinka i 2 h och jag behöver få massa grejer diskat pga barnkalas:oops::rolleyes:

Någon som vet vad detta är för problem?
 
Panel av diskmaskin med ikoner för programinställningar och varumärket BOSCH.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Var det dessa ikoner du menade?
 
Ja den överste ser att vara till vattentillförslen kolla vatten tillförelsen
undre tempratur? kanske skjöljmedel
 
Diskmaskins bruksanvisning som visar manöverpanelens funktioner med markerade punkter 3 och 5.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Översiktsbild av en diskmaskins kontrollpanel med markeringar runt nummer 3 och 5, symboliserande olika funktioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är alltså 3 och 5 som blinkar tillsammans ("kontroll av vattentillförseln" & "påfyllnadsindikator för sköljglandmedel")
 
Men det finns ingen felkod som är detta fel i bruksanvisningen... :rolleyes::seenoevil:
 
Och jag har tagit isär skiten och letat efter minsta fel men hittar inget som tyder på att något skulle vara struligt...
 
prova du reset?
 
T tobbbias skrev:
Men det finns ingen felkod som är detta fel i bruksanvisningen... :rolleyes::seenoevil:
jag skulle tolka det som att den inte får in vatten
 
Yes, har testat reser :crysmile:(y)
Men utan framgång. Ja, jag gissar också på att den kanske inte får vatten. Men tycker att den borde ge mig en felkod då. Inte en egen påhittad kod som maskinen spottar ur sig... :thinking:
 
T tergo skrev:
jag skulle tolka det som att den inte får in vatten
Jag tror också det. Jag tror att ventilen i den här klumpen har hittat på något jävla hyss... Närbild på vattenventil och rörkopplingar under en handfat med misstänkt fel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En hand håller en demonterad ventil över en skål med verktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kan jag "tvinga" den att vara öppen på något sätt? Jag känner att den är en sån där feature som ställer till mer skada än nytta... Jag stänger hellre den kranen uppe på köksblandaren än att diskmaskinen själv ska få ta sådana beslut som rör vatten... :crysmile:
 
MultiMan
Aquastop-ventilen öppnar inte om det är läckage i botten på maskinen. Är det kollat?

Det är en säkerhetsfunktion för att slippa vattenskador så att koppla förbi den bör man absolut inte göra.
 
MultiMan MultiMan skrev:
Aquastop-ventilen öppnar inte om det är läckage i botten på maskinen. Är det kollat?

Det är en säkerhetsfunktion för att slippa vattenskador så att koppla förbi den bör man absolut inte göra.
Jag kollade i botten (genom en liten trångt hål i baksida ... Såg inte en droppe vatten någonstans. Såg en frigolit flottör men den såg ut att ligga flush mot botten också. Dock(!) Jag kunde bara se detta genom ett trångt litet hål på baksidan (kanske 7x10 cm) Förstår inte riktigt hur jag ska få bättre access till bottenplåten?
 
MultiMan MultiMan skrev:
Aquastop-ventilen öppnar inte om det är läckage i botten på maskinen. Är det kollat?

Det är en säkerhetsfunktion för att slippa vattenskador så att koppla förbi den bör man absolut inte göra.
Tack för svaret iaf :)(y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.