E etompau skrev:
Undrar om inte appen lider av dåliga översättningar. Kanske ska du testa med att ändra språk (om möjligt) till ex. engelska och se vad som då anges.
Vet inte riktigt om man kan ändra språk i appen? Ska man ändra på sin profil då tro?
Verkar inte ha hjälpt att ändra på sin profil. Och jag hittar inget om att byta språk.
 
M
Jag började med att märla min begränsningskabel, innan dess körde jag med trimmern på linjen för att få den så nära marken som möjligt. Men jag tyckte det såg lite b ut med en sladd på gräsmattan så jag gjorde ett spår med spaden istället. Tog ett par timmar bara. Nu två veckor senare ser man inte ett spår av kablarna och allt fungerar perfekt.
 
Beställde en Sileno Life 1250 utan smart nu, appen verkar inte ge sådär jättemkt och jag har levt med en dum worx klippare i 3 år så jag är van att knappa, hoppas också slippa trycka så mkt på knapparna med den här gämfört med dom 5 gånger i veckan jag har fått putta igång nuvarande klippare.
 
Har provstartat en helt ny Sileno 1000 (ej Life) nu på kvällen. Det jag reagerade på var att den, fast den är mindre, hade ett högre transmissionsljud än min Husqvarna Automower 430X årsmodell 2016.
Kan det vara just att den är ny? Kommer inte ihåg hur Husqvarnan lät när den var ny. Finns det någon annan som har jämfört en Automower 420/430/440/450 och en Gardena Sileno (ej Life) eller Automower 310/315 (som lär vara samma som Sileno) och också noterat att dom mindre låter mer?
 
M
Jag har hört av bekanta som haft både Qvarna och Gardena att den sistnämnda ska vara tystare. När jag gjorde ett halvhjärtat försök till research så fick jag generellt uppfattningen att Gardena var den klipparen med lägst ljudnivå i den storleksklassen som var aktuell för mig. Jag spolade rent min Gardena med svag vattenstråle i veckan och precis efter detta så kunde jag förnimma ett svagt ljud. Det lät lite som gnisslande blött gummi när hjulen snurrade. Men det försvann efter nån timme igen. Nu hörs bara knivdisken lite svagt när gräset klipps. Och när han går in i ett tjockare parti så hör man att han jobbar hårdare.
 
Hej.
Den där gatewayen till smart modellerna,har den separat strömmatning från en adapter eller kan få ström från min router(POE).Vet ej om gardenas gateway stödjer poe.Kan man använda en sådan om man inte har tillgång till ström där gatewayen placeras? jag vill hälst inte ha den i huset utan tänkte testa under takfoten.Kan den funka med klipparen om den befinner sig andra sidan huset?Fågelvägen ca 14m.
https://cdon.se/hemelektronik/delta...=c38a89c8232cada46dccd8dae181f7ba&fo_s=gplase
 
Vad tror ni om upplägget?

Gul fyrkant är laddningsstation, lila är guide, rosa är en kraftig stigning, blått är en lång sluttande grässlänt. Bra dragning av guiden? Tror ni det är dumt att avsluta guiden bakom sandlådan som syns där och kanske avsluta den mot vänstersidan där vägen går ist upp till huset?
Luftvy av en trädgård med markerad plan för guidelinje, laddstation och stigningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det blir bra det där!
 
Kanon!
Känns skönt att begränsningskabel redan ligger i backen så det bara är guide som ska petas ner (y)
 
Jag hade kanske inte gått upp i slänten utan lagt guiden mitt emellan istället på ett fast avstånd utan skarpa svängar säklart.

Detta för att veta i framtiden var den ligger, om det skulle behövas samt att det blir kortare transportsträcka till sandlådan. Å andra sidan kanske du vill ha ytan fri utifall du ska gräva, slå ner pinnar eller ja, vad vet jag.

Det kanske inte spelar så stor roll men lite synpunkter iaf :)
 
Hej,

Jag har en Sileno Life 750 smart från 2019. I år har jag frekventa problem med krocksensor fram som löser ut titt som tätt (även när den kör utan hinder mitt på gräsmattan). När jag startar den igen går den oftast bra, men ibland verkar det som att höger hjul "hackar" lite (det släpper dock efter ett tag igen).

Innan jag lämnar in på service, är det någon som haft likande problem och har några bra tips?

Mvh
Philip
 
M mxjolle skrev:
Jag hade kanske inte gått upp i slänten utan lagt guiden mitt emellan istället på ett fast avstånd utan skarpa svängar säklart.

Detta för att veta i framtiden var den ligger, om det skulle behövas samt att det blir kortare transportsträcka till sandlådan. Å andra sidan kanske du vill ha ytan fri utifall du ska gräva, slå ner pinnar eller ja, vad vet jag.

Det kanske inte spelar så stor roll men lite synpunkter iaf :)
Jag är ledsen men förstår inte riktigt hur du menar? Alla tips är uppskattade men jag hänger inte riktigt med
 
F fedge skrev:
Hej,

Jag har en Sileno Life 750 smart från 2019. I år har jag frekventa problem med krocksensor fram som löser ut titt som tätt (även när den kör utan hinder mitt på gräsmattan). När jag startar den igen går den oftast bra, men ibland verkar det som att höger hjul "hackar" lite (det släpper dock efter ett tag igen).

Innan jag lämnar in på service, är det någon som haft likande problem och har några bra tips?

Mvh
Philip
Bara en tanke, har du gjort rent från gräsrester och så? Tänker att det kanske är något som ligger i stör
 
G ekaa88 skrev:
Jag är ledsen men förstår inte riktigt hur du menar? Alla tips är uppskattade men jag hänger inte riktigt med
Ritade lite snabbt på mobilen. Det ska inte vara så skarpa svängar dock samt gå rakt ut från laddstationen en bit.

Som sagt en petitess.

Satellitbild av tomt med ritade markeringar för planerad gångväg och laddstationens position.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ah! Ja något mellan din och min bild blir det, vid kortsidan på huset under ditt vita streck är det berg i dagen nämligen. Men som du ritat i övrigt är ungefär så jag tänkt i verkligheten (y)
 
  • Gilla
mxjolle
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.