simpa81 simpa81 skrev:
EXAKT det testade min treåriga dotter idag! Jag hade spärrat av ett stycke nysådd gräsmatta med likadant band. Där inne stod hon och hoppade :mad:
Ramnemark Ramnemark skrev:
Ja det är lite lättare att kontrollera i den åldern. Vår treåring har lärt sig att låsa upp ytterdörren så nu har vi knappt något som funkar. Nycklar reder han inte ut än ;)
Grattis ni har helt normala treåringar :crysmile::heart:

S sinuslinus skrev:
Dålig uppfostran. :crysmile: Provat elstängsel?

Hittade en bild från förra året på en avspärrning.
Jag tycker det där ser ut som om nån byggt en hinderbana åt barn ;)
 
  • Haha
sinuslinus
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Paddimir?! Jag kommer med 99% säkerhet aldrig att äga en padda, men om jag kommer få en i present så ska den heta Paddington. :rofl:
Min kompostkvarn heter Audrey efter blomman i little shop of horrors. "Feeeeeed meeee" :D

Men paddington var nästan så jag måste köpa en padda :rofl:
Paddimir Putin är dock ett grymt namn på en Padda. traktorn heter ju Boris...
 
Redigerat:
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Paddimir?! Jag kommer med 99% säkerhet aldrig att äga en padda, men om jag kommer få en i present så ska den heta Paddington. :rofl:
44mbe7.jpg
Så ser jag Paddimir :D
 
  • Haha
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Detta borde väl rymmas inom denna tråden?
Har börjat med "lite" plattsättningen hemma.
Plattorna fick jag hämta gratis, å där var väl si och så med kvalitén. En del knäckta, med andra ord, men de funkar att ha under husvagnen tänkte jag. Men bortsett från det kan det nog bli bra. Plattsättningsprojekt hemma med högar av gratis stenplattor av blandad kvalitet och en delvis grusad mark yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Påbörjad plattsättning med grus och träremsa längs en vägg, verktyg på marken, i ett byggprojekt hemma.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ojämnt lagda stenplattor på ett betonggolv inne i ett ljust rum under pågående plattsättning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
P-plats och 2 till
  • Laddar…
Fick 20 minuter över (kan man verkligen få det när man har en gård?) och sågade och borrade till en sådan här
Hemmagjord insektshotell av trä med borrade hål i olika storlekar, monterad på metallstång i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gjort liknande innan och 6 mm hålen är mest eftertraktade, 10 mm kommer sen. Borrade 60 mm djupa.
Fler är på gång!
 
  • Gilla
  • Älska
fremax och 4 till
  • Laddar…
Jag har inte gjort mer än att rensa lite ogräs, men noterade att någon annan gjort desto mer. Sambons första gästnatt..
Insekthotell i trä med rör av bambu, några rör är tilltäppta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Rensat, rensat, rensat...kirskål, kirskål, kirskål. Och skojat till det med ett litet pyssel mellan 2 av våra odlingskragar. Det är inte vi som ställt dit de, är mycket medveten om att de står snett. Det har bara varit massa ogräs emellan, såg så trist ut. Nu la jag dit en remsa fiberduk och lite överblivna marksten och småsten vi hittat när vi har grävt. :rofl: Stig av marksten och småsten mellan två odlingskragar, med rensad jord och en person i sandaler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stenstig mellan två odlingskragar gjord av överblivna markstenar och småsten med fiberduk som grund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Ja hm.. tittade till våra rosbågar igår.. snacka om att jag är glad att vi byggde egna tillslut! Men nu undrar jag om det är tillräckligt..

Vi klippte ändå bort halva i höstas för att man skulle kunna gå igenom portalen.. (hade även vikt sig några 3-4 cm tjocka grenar utåt.. 2.5 m långa :surprised: )

Det räckte nog inte..

Tätt grönskande rosbågar med beskurna grenar som bildar en portal i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Jiji och 5 till
  • Laddar…
EvaMLin
Suttit i solen och njutit av den... ;):cool:
 
  • Gilla
Jiji och 2 till
  • Laddar…
Plockat en murarhink med allt överblommat på Rhododendron `Flautando´ , kallas för dead heading. Det handlar om att spara energi för plantan som inte behöver använda sin kraft till frösättningen. Jag brukar göra det på de flesta buskar om jag har tid. Man tar ett stadigt grepp vid blommornas fäste vid nederkanten med tummen och pekfingret och har man det rätta greppet så knäpper det till när det lossnar. Det man bör tänka på är att inte skada de nya skotten som kommer upp strax intill.
Skall sägas att det finns delade meningar om nyttan.

En hink med överblommade lila Rhododendron-blommor avlägsnade genom deadheading.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ofrivillige_hantverkaren
  • Laddar…
Z
Nyplanterade jordgubbsplantor på renad yta i en trädgård med stenrad och grönska runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rensat fram en yta och satt jordgubbar som jag fick av en kollega. :)
 
  • Gilla
Lill72 och 3 till
  • Laddar…
A Abies koreana skrev:
Plockat en murarhink med allt överblommat på Rhododendron `Flautando´ , kallas för dead heading. Det handlar om att spara energi för plantan som inte behöver använda sin kraft till frösättningen. Jag brukar göra det på de flesta buskar om jag har tid. Man tar ett stadigt grepp vid blommornas fäste vid nederkanten med tummen och pekfingret och har man det rätta greppet så knäpper det till när det lossnar. Det man bör tänka på är att inte skada de nya skotten som kommer upp strax intill.
Skall sägas att det finns delade meningar om nyttan.

[bild]
Intressant att det finns ett eget begrepp för detta. Jag är uppvuxen med en mamma som alltid gått och "plockat" i blommorna och jag har ärvt det. Älskar att gå och "rensa" penséerna varje dag och nu är de första perennerna på upphällningen här också.
 
Hittade en bild på andra och tredje rosbågen oxå,,

Trärosbåge i trädgård utan blommor, med synligt ogräs på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


..såhär ser rosbågen ut (haft otur med blommorna där)

Rosbåge med sparsamma blommor och grönska runtomkring på en odlingsplats, med synligt ogräs på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Detta är den andra som man undrar om den ska hålla..

:cool: Bortse från ogräset, det växer på backen :cool:
 
  • Gilla
  • Älska
faf och 4 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Hittade en bild på andra och tredje rosbågen oxå,,

[bild]

..såhär ser rosbågen ut (haft otur med blommorna där)

[bild]

Detta är den andra som man undrar om den ska hålla..

:cool: Bortse från ogräset, det växer på backen :cool:
Ursäkta men är detta i din trädgård? Det ser ju helt magiskt ut. :love:
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Tänk vad det är tillfredsställande att stå ute och vattna när man nästan kan se hur det växer under tiden...
Livskvalité!!!

Nysått gräs på en trädgård med en husvagn i bakgrunden på kvällstid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.