Thebo Mira eller Nova?
 
Jag kör på Schneiders exxact och tycker deras hörnbox är okej. Fast det ser bättre och mer genomtänkt ut med väggmonterade uttag
 
  • Gilla
baubaubau
  • Laddar…
Purre Purre skrev:
Thebo Mira eller Nova?
Mira hade varit en bra grej om den inte vore dubbelt så lång som den behöver.
Nova tar konceptet vidare och är onödigt stor åt alla håll! :)
 
  • Gilla
H. Blom
  • Laddar…
baubaubau baubaubau skrev:
Mira hade varit en bra grej om den inte vore dubbelt så lång som den behöver.
Nova tar konceptet vidare och är onödigt stor åt alla håll! :)
ABB Impressivo hörnbox? Den är nog den mest slimmade jag sett, går inte att få det så mycket mindre då dom ska sitta i 45° vinkel och allt tar sin plats.

Annars förstår jag inte riktigt fixidén om att dom skulle vara så fula, normalt när man står och arbetar syns dom inte utan bara när man sitter ner eller barn som ser dom. Sitter man ner så äter man nog och då upptagen med annat, barn skiter i vilket :D
 
  • Gilla
kapten_krok
  • Laddar…
Purre Purre skrev:
ABB Impressivo hörnbox? Den är nog den mest slimmade jag sett
ABB Impressivo är en av de många stora vita klossar man ser när man först bildgooglar på "hörnbox kök". Sökningen somföranledde hela denna desperata trådfråga. ;)

Purre Purre skrev:
Annars förstår jag inte riktigt fixidén om att dom skulle vara så fula, normalt när man står och arbetar syns dom inte utan bara när man sitter ner eller barn som ser dom. Sitter man ner så äter man nog och då upptagen med annat, barn skiter i vilket :D
Det var just det - vi tänkte SITTA i nästa kök, inte bara laga mat. :D
 
baubaubau baubaubau skrev:
De enda jag hittat som är någotsånär är EVOline Dock Cuisine, till salu bl a här.
Observera hur snyggt de ritat måttsättningen, 74:an är bra! :rofl:

s07355_s07355_200_en.jpg
 
  • Gilla
Tillbyggare 165 och 2 till
  • Laddar…
baubaubau baubaubau skrev:
ABB Impressivo är en av de många stora vita klossar man ser när man först bildgooglar på "hörnbox kök". Sökningen somföranledde hela denna desperata trådfråga. ;)



Det var just det - vi tänkte SITTA i nästa kök, inte bara laga mat. :D
Då får du lägga ner detta. Man kan inte trolla nämligen. Ett vägguttag är så stort som det är och måste vara utav säkerhetsskäl också bland annat. Du får då hitta en annan lösning utan hörnbox.

Men om.ni nu ska sitta och äta ska alla sitta och glo på ett vägguttag då?
 
S
Purre Purre skrev:
Då får du lägga ner detta. Man kan inte trolla nämligen. Ett vägguttag är så stort som det är och måste vara utav säkerhetsskäl också bland annat. Du får då hitta en annan lösning utan hörnbox.

Men om.ni nu ska sitta och äta ska alla sitta och glo på ett vägguttag då?
vad skulle man annars glo på?? :O
 
Jag sitter inte och glor på vägguttag iaf trots elektriker till yrket. Det normala är att man är social
 
Purre Purre skrev:
Då får du lägga ner detta. Man kan inte trolla nämligen. Ett vägguttag är så stort som det är och måste vara
Eller så kan du kika på bilden i trådens början. :)
 
hscn hscn skrev:
Förstår inte varför uttagen vanligen sätts direkt under skåpen. Tycker inte att hängande sladdar förhöjer det estetiska intrycket.
[bild]
Förlåt för offtopic. Är det där ett äldre uttag eller nyproduktion. Om nytt, vaddå?
 
nimhed nimhed skrev:
Förlåt för offtopic. Är det där ett äldre uttag eller nyproduktion. Om nytt, vaddå?
Det är nytt, fabrikat THPG, finns på diverse byggnadsvårdssidor. Enl. min erfarenhet mycket god kvalitet, duroplastvarianten gulnar inte. Mycket hållbara men får inte dras med skruvdragare, kan spricka om de dras för hårt
Elektriker kan ha lite synpunkter, inga snabbkopplingar, traditionella skruvkopplingar.
https://www.produktgesellschaft.de/de/schaltersysteme.html
https://www.gyllenhaks.se/index.php?main_page=index&cPath=247_244
EDIT: Enda nackdelen som jag ser det är att det krävs egen väggdosa för varje enskilt uttag/strömbrytare.
 
Redigerat:
  • Gilla
baubaubau och 1 till
  • Laddar…
B benke_berguv skrev:
Vi satte en sån här i ett hörn av köket: [länk]
Riktigt nice finish i aluminium istället för plast. Borde gå att montera under ett skåp med om man vill.

//Benke

Himmskt ful.
 
J
B benke_berguv skrev:
Vi satte en sån här i ett hörn av köket: [länk]
Riktigt nice finish i aluminium istället för plast. Borde gå att montera under ett skåp med om man vill.

//Benke
Haha ser ut som i konferensrummet på jobbet. Men praktiskt!
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.